Gå til innhold

[Løst]"Kul" bærbar til max 7000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Casen er at søstern vil ha laptop. Hun kommer nok til å bruke den til facebook, musikk og kanskje noe dokumentbehandling. Så selv om jeg har prøvd og fortelle henne hvor kjekt blu-ray og sånt er, er ikke det nødvendig. Hun har disse kravene:

 

1 - Den skal se BRA ut. Ordrett "Den skal være fancy".

2 - Den skal ha Vista.

3 - Ikke noe ultraportabel sak. 13" skjerm er minimum.

4 - God skjerm med høy oppløsning. (Ikke hennes krav, men jeg anbefaler det på det sterkeste)

 

Så, jeg har kommet fram til en særdeles funky HP laptop, som virker som et ganske greit kjøp. Får sikkert mer for pengene hvis man leter, men søstern mente den var "dødskul".

 

Nærmere bestemt denne

 

Her er utvidet info i Prisguiden

 

Den virker jo som et ganske greit kjøp. Men spørsmålet er om dere vet som flere laptopper av den typen. Jeg vet at dell kan levere Studio laptoppene sine med noen heftige mønstre, men det ble for dyrt for henne.

 

Takker for svar :)

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god venn av meg har denne skjermen. Vi spilte WOW i mange timer, og jeg brukte hans PC. Jeg ble ordentlig sliten i øynene av den skjermen. Vet ikke om det bryr søsteren din, men dette irriterte meg noe grenseløst. Begynte og bli sliten i øynene etter ca. 2 timer.

 

Skjermen er veldig skarp, og gode farger, men det ble litt for mye av det gode. Heldigvis kan man jo skru ned kontrasten osv :).

 

Men PC-en er utrolig tøff, da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dama mi har denne maskinen, hun var også veldig opphengt i at maskinen skulle se bra ut samt være rask for rundt den prisklassen du er i. Og jeg tror hun kan me hånd på hjerte si at det er den beste maskinen hun noen gang har hatt! Her er et større bilde.

Lenke til kommentar

Folk som har denne krav kjenn jeg gådt. Og fordi dem ikke er intresert i spilling er det ikke farlig at den bare har 8400 med 128mb minne (lol har jeg lest feil eller? sånne kortan budde ikke selles lenger xD) og HP har er jo veldig stillig i desing. håppe HP lanser snart en Netbook med stillig desing

Lenke til kommentar
Dama mi har denne maskinen, hun var også veldig opphengt i at maskinen skulle se bra ut samt være rask for rundt den prisklassen du er i. Og jeg tror hun kan me hånd på hjerte si at det er den beste maskinen hun noen gang har hatt! Her er et større bilde.

 

 

Jeg støtter denne. Toshiba har etter min erfaring fått meget gode maskiner de siste årene. Kjempegod kvalitet, og de ser meget bra ut. Spesielt denne serien som det er linket til her.

Two thumbs up!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Folk som har denne krav kjenn jeg gådt. Og fordi dem ikke er intresert i spilling er det ikke farlig at den bare har 8400 med 128mb minne (lol har jeg lest feil eller? sånne kortan budde ikke selles lenger xD) og HP har er jo veldig stillig i desing. håppe HP lanser snart en Netbook med stillig desing

De har jo en stillig netbook? HP Mininote 2133 , den ser bedre ut i virkeligheten, børstet aluminium look :) Har en selv :p

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Folk som har denne krav kjenn jeg gådt. Og fordi dem ikke er intresert i spilling er det ikke farlig at den bare har 8400 med 128mb minne (lol har jeg lest feil eller? sånne kortan budde ikke selles lenger xD) og HP har er jo veldig stillig i desing. håppe HP lanser snart en Netbook med stillig desing

De har jo en stillig netbook? HP Mininote 2133 , den ser bedre ut i virkeligheten, børstet aluminium look :) Har en selv :p

Du gadd ikke lese førstepost gadd du vel?

Skal hun først ha design netbook kan jeg bare anbefale Asus s101, den "by far" råeste netbooken.

 

Jeg tror HP sine 14.1" er de mest fancy med dette mønsteret og sånn, evt om hun liker designet på Toshiba Sattelite

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Folk som har denne krav kjenn jeg gådt. Og fordi dem ikke er intresert i spilling er det ikke farlig at den bare har 8400 med 128mb minne (lol har jeg lest feil eller? sånne kortan budde ikke selles lenger xD) og HP har er jo veldig stillig i desing. håppe HP lanser snart en Netbook med stillig desing

De har jo en stillig netbook? HP Mininote 2133 , den ser bedre ut i virkeligheten, børstet aluminium look :) Har en selv :p

Du gadd ikke lese førstepost gadd du vel?

Skal hun først ha design netbook kan jeg bare anbefale Asus s101, den "by far" råeste netbooken.

 

Jeg tror HP sine 14.1" er de mest fancy med dette mønsteret og sånn, evt om hun liker designet på Toshiba Sattelite

leste du noe av det som har blitt postet i det hele?

Lenke til kommentar
Folk som har denne krav kjenn jeg gådt. Og fordi dem ikke er intresert i spilling er det ikke farlig at den bare har 8400 med 128mb minne (lol har jeg lest feil eller? sånne kortan budde ikke selles lenger xD) og HP har er jo veldig stillig i desing. håppe HP lanser snart en Netbook med stillig desing

 

Skrivefeil kommenterer jeg ikke i tilfelle du skulle ha dysleksi.

 

Men GUD FORBY med et slikt skjermkort! Tenke seg til at de selger slike skjermkort i 2009. Skjønner ikke hva folk som ikke spiller, ikke driver med grafisk design, ikke kommer til og bruke pcen som media center mot en flatskjerm skal med noe sånt.

 

Det der er det dummeste jeg har hørt på lenge. Det der bli som og le av bestefar fordi han kjøpte seg en ny Golf når det finnes Ferarrier.

 

Ikke kom du med noe som helst konstruktivt, ikke kom du med noen anbefalinger og når jeg tenker over det så lurer jeg på hvorfor du posta det innlegget i første omgang.

 

Til alle dere andre, takk for tips :)

 

Vi har funnet en Fujitsu Siemes til en overkommelig pris med gode specs. (2,1ghz dualcore 2mb cache, 4 gb minne, 320 gb, 15,4 skjerm med 1280x800 og hdmi). Den var en tusenlapp billigere enn den særdeles fancye HP maskinen i første post, også hadde den bedre specs. Prisen var vel 5500 tror jeg.

 

Jeg anbefalte henne og kjøpe den, da jeg ikke fant en pc med bedre specs til den prisen. Den var hvit og så i mine øyne veldig bra ut. Og jeg orker ikke lete fram bilder av den, da jeg ikke husket hva den het. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...