Gå til innhold

Debatt om sharia og ytringsfrihet stanset i FN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er legitim nok, den, så vidt jeg kan se. Referat fra det angjeldende møtet, inklusive Roy Browns innlegg ligger på FNs sider. Dog uten innleggene om saksorden, men de fremgår jo av videoen.

 

Dette er forsåvidt ikke en enkeltstående hendelse. FN har vedtatt at religioner må beskyttes mot kritikk, mye med samme begrunnelse som regjeringen her i landet bruker når den nå vil innføre forbud mot kvalifisert religionskritikk. FNs resolusjon går et skritt lenger fordi den spesifikt nevner Islam og muslimer som offere i sammenheng med etterdønningene av 11. september: Combating defamation of religions

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Samme sak fra litt mer legitim kilde, plz?

 

http://www.iheu.org/node/3123 

http://www.youtube.com/watch?v=GWzXAF65xKw 

 

 

Det gjør faen meg vondt å se på. sånn helt seriøst

 

Jepp, ytterst vondt å se på ja!! Hører INGEN sted hjemme i et demokratisk samfunn å vedta noe slikt, det er sikkert! Men igjen skal vi bøye oss bakover og la religiøse skrullinger få bestemme....

 

På tide å avskaffe FN kanskje? De har jo ingen reel makt lenger, for alt de gjør er å krangle og bøye seg bakover for alle de sinnsvake kravene fra muslimske fundamentalister... :no:

 

Er det en ting i verden som faktisk TRENGER å kritiseres er det akkurat religion! Begynner jo å ligne på inkvisasjonen vi hadde i europa dette, der alle som ikke var enige i disse forvaklede dogmaene og doktrinene effektivt ble tatt hånd om og drept.... Ser nesten ut som vi er på vei dit igjen jo... :nei:

Lenke til kommentar
Saken er legitim nok, den, så vidt jeg kan se. Referat fra det angjeldende møtet, inklusive Roy Browns innlegg ligger på FNs sider. Dog uten innleggene om saksorden, men de fremgår jo av videoen.

 

Dette er forsåvidt ikke en enkeltstående hendelse. FN har vedtatt at religioner må beskyttes mot kritikk, mye med samme begrunnelse som regjeringen her i landet bruker når den nå vil innføre forbud mot kvalifisert religionskritikk. FNs resolusjon går et skritt lenger fordi den spesifikt nevner Islam og muslimer som offere i sammenheng med etterdønningene av 11. september: Combating defamation of religions

Edit: Det ser ikke ut til at den linken virker alltid når man kommer utenfra FN's sider. Gå til http://www.un.org/ga/62/resolutions.shtml og velg linken til A/RES/62/154 Combating defamation of religions

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Har Norge noe offisielt standpunkt i denne saken? Hva mener Støre?

Det vet jeg ikke. Men jeg registrerer at Justisdepartementet mener religioner må kunne beskyttes mot kvalifisert kritikk. (Det har vi en egen tråd om her.) Send gjerne en epost til UD og spør hvordan Norge stilte seg til denne saken og hvordan de stemte i resolusjonen jeg nevnte over.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...