Gå til innhold

Nextgentel lanserer VDSL 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp jepp, må teste mitt også, for å se at det får strøm i det minste. Så jeg ikke står der når de kobler om, uten modem!

 

Har forstått det sånn at det nye modemet også støtter ADSL2+, og att vi kan ta det i bruk umiddelbart?(forutsatt at du faktisk har ADSL2+ fra NGT fra før da) Kommer til å prøve mitt imorgen tenker jeg.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Hmmm, koblet opp modemet her istad, men har problemer med hastigheten på nettet her, Speedtouchen synca på rundt 16000 kbit uten problem, men med Inteno`en får jeg bare:

 

B0 Traffic Type: ATM

B0 Line Rate - Upstream (Kbps): 1214

B0 Line Rate - Downstream (Kbps): 9736

B1 Traffic Type: ATM

B1 Line Rate - Upstream (Kbps): 1214

B1 Line Rate - Downstream (Kbps): 9736

 

Men om jeg bytter om til/fra inner/outer pair i DSL menyen, så syncer modemet på

 

B0 Traffic Type: ATM

B0 Line Rate - Upstream (Kbps): 1207

B0 Line Rate - Downstream (Kbps): 19811

B1 Traffic Type: ATM

B1 Line Rate - Upstream (Kbps): 1207

B1 Line Rate - Downstream (Kbps): 19811

 

men får ikke PPP linken opp, etter en liten stund syncer modemet tilbake til første sync verdi. (ca. 9700 kbit)

 

Linja mi blei altså ca. halvert i hastighet, er det en svakhet som kun gjelder ADSL2+ eller kan vi regne med tilsvarende problem på VDSL2 også? Noen som har efaringer/innspill her?

 

Kobla tilbake til speedtouch og kan lese av følgende:

Link-informasjon

 

 

Oppetid: 0 dager, 0:02:59

 

Modulasjon: G.992.5 Annex B

 

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.212 / 19.793

 

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 16,40 / 302,88

 

Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 13,0 / 18,5

 

Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 4,0 / 5,0

 

SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 12,5 / 10,0

 

Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB /

 

Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0

 

Tap av Signal (Lokal/Fjern): 0 / 0

 

Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0

 

Tap av Link (Fjern): 0

 

Feil sekunder (Lokal/Fjern): 0 / 0

 

FEC Feil (Opp/Ned): 12.050 / 0

 

CRC Feil (Opp/Ned): 26 / 0

 

HEC Feil (Opp/Ned): 78 / 0

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Da begynner NextGenTel å få litt orden på sakene sine! Jeg har fått VDSL2+ modemet for en tid tilbake.. Nå har jeg fått installasjonsdato :)

Hei

 

Du har bestilt VDSL - vår raskeste og nyeste teknologi.

 

Abonnementet ditt endres til VDSL2 V30 i løpet av 23.04.09

Din hastighet skal være oppgradert innen utløp av påfølgende dag.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Nå så jeg jo en liten feil, skulle ha V40 og ikke V30.. Sikkert en skriveleif ;) Men sendte en mail til dem.

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Da begynner NextGenTel å få litt orden på sakene sine! Jeg har fått VDSL2+ modemet for en tid tilbake.. Nå har jeg fått installasjonsdato :)
Hei

 

Du har bestilt VDSL - vår raskeste og nyeste teknologi.

 

Abonnementet ditt endres til VDSL2 V30 i løpet av 23.04.09

Din hastighet skal være oppgradert innen utløp av påfølgende dag.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Nå så jeg jo en liten feil, skulle ha V40 og ikke V30.. Sikkert en skriveleif ;) Men sendte en mail til dem.

 

Er nok bare en skrive leif, uansett ikke store sakene da det bare er profilsetting som skal til for å endre hastighetene :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at de heller satser på utbygging av fibernett...

 

Da kan dem jo levere MYE kreftigere til folk som bor langt unna sentralen i senere tid.

 

Det er nok fordi fiber utbygging koster flesk i Norge... desverre, ingen statlig subsidier på dette.

Tror nok rette veien å gå er åpne fiber nett slik kobbernettet er i dag, slik kan vi få flere tilbydere med bedre tjenester i lengden.

Lenke til kommentar

Okay, akkurat nå er jeg temmelig forbanna, i mailen fra NGT stod det at det kunne bli ett kort drifsavbrudd den 20 april (oppgraderings dagen), men idag i 1500 tia var jeg uten nett, ringte NGT, og de kunne gledelig fortelle meg at jeg sannsynligvis var uten nett inntill den 20 april.... Kjempe hyggelige greier!!

Lenke til kommentar
Okay, akkurat nå er jeg temmelig forbanna, i mailen fra NGT stod det at det kunne bli ett kort drifsavbrudd den 20 april (oppgraderings dagen), men idag i 1500 tia var jeg uten nett, ringte NGT, og de kunne gledelig fortelle meg at jeg sannsynligvis var uten nett inntill den 20 april.... Kjempe hyggelige greier!!

 

Er jo mulig at en montør har gjort feil, hvis de skal ut med feilretting nå så blir det jo uansett ikke fikset før du blir koblet opp den 20ende. Har skjedd meg en par ganger i store sentraler der første montør har markert sambandet dårlig og en ny montør rett å slett koblet den ned da den ikke hadde noe markering (forklaringen jeg fikk).

Forstår hvor lett det er å gjøre feil etter å ha sett hvordan sentralen ser ut på innsiden.

Lenke til kommentar
Hehe, de har ikke tatt ned nettet mitt ennå. Gjør de det, blir jeg rett og slett forbanna. Kjører du med Inteno'n nå eller skyline? Eller gjorde til nettet ble borte?

 

Kjørte med gammle modemet når det skjedde, har nå prøvd både det gammle (speedtouch) og det nye inteno modemet, dødt uansett, ingen lys på dsl lampa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...