Gå til innhold

Nextgentel lanserer VDSL 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ringte NGT i går, nå var sentralen min plutselig ikke klar for VDSL2 allikevel, hva har skjedd, har NGT nedgradert sentralen min siden sist? Begynner å bli lei motstridene meldinger fra NGT. De kan i det minste si det som det er!

Om du ringer dem igjen idag, så er den sikkert klar tenker jeg. Hele greia rundt NGT og VDSL er at de kanskje ikke fikk nok kunder på et sted, altså, fortjenesten dekker ant. ikke utgiftene. Men det som irriterer meg mest, er at de ringer og sier at du skal få VDSL (alt er så å si klart), men det viser seg at dette bare er hogwash. Spesielt for oss som har Internett fra før, vi måtte jo si opp tidligere abo.! Hos meg ente det opp med at jeg var uten nett et par dager, noe som er ekstremt irriterende.. jeg måtte tegne nytt GET abo. å ha det i 1mnd ekstra, nå får jeg jo snart "supertilbudet" med FriFart fra NGT, men jeg må betale to abo neste mnd. Litt bortkasta penger i mine øynde!

 

Å en ting til, når NGT sa at vi kunne få FriFart billigere siden det var problemer med VDSL viste det seg at noen dager senere senket de prisen til 279.- pga. kampanje periode.. Synes de burde gi oss den samme prisen, jeg fikk ordet meg det til slutt da. Men fortsatt feil måte å løse et problem på, er jo de som har skapt problemet, ikke kundene.

 

For the record, jeg har snakket med mange kundebehandlere på NGT. Tror de begynner å bli drittlei, men det er ikke min feil! Jeg fikk et tilbud fra dere, som jeg takket ja til. Da er det deres problem når dere ikke klarer å levere produktet til sluttkunden. Tror jeg har en heftig logg der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, dette er for dårligt NGT! Det går faktisk ann og informere litt, ingenting er verre enn null iformasjon. De kunne heller gått ut og sagt at det tar 8-10 uker før dere har VDSL2, istedenfor å komme med 10 forskjellige tidspunkter på 2 uker. Svært dårligt av NGT, er veldig skuffet etter to år som fornøyd NGT kunde.

Lenke til kommentar

Er det noen i Vika\Frogner området som har fått VDSL2 mulighet? Jeg bor i vika, nesten nede ved aker brygge og er bare noen hundre meter fra sentralen. Det er veldig mange bygårder på et området her, så jeg syntes at det er rart de ikke bygger ut....

Lenke til kommentar
Er det noen i Vika\Frogner området som har fått VDSL2 mulighet? Jeg bor i vika, nesten nede ved aker brygge og er bare noen hundre meter fra sentralen. Det er veldig mange bygårder på et området her, så jeg syntes at det er rart de ikke bygger ut....

 

Lønner seg å ta en telefon og høre, utbygging koster penger og tar tid... desverre.

 

Er nok ingen papirlansering dette heller, har fått bekreftet at levransen var litt forsinket grunnet noen små forsinkelser fra underleverandør (noe i den duren).

Så høres ut som om de kommer til å levere innen noen uker nå :)

Lenke til kommentar
Er det noen i Vika\Frogner området som har fått VDSL2 mulighet? Jeg bor i vika, nesten nede ved aker brygge og er bare noen hundre meter fra sentralen. Det er veldig mange bygårder på et området her, så jeg syntes at det er rart de ikke bygger ut....

 

Lønner seg å ta en telefon og høre, utbygging koster penger og tar tid... desverre.

 

Er nok ingen papirlansering dette heller, har fått bekreftet at levransen var litt forsinket grunnet noen små forsinkelser fra underleverandør (noe i den duren).

Så høres ut som om de kommer til å levere innen noen uker nå :)

 

Nå begynner det å skje ting her:

 

"

Hei "XXXX XXXXXXXX Kundenr: XXXXXXX

 

I forbindelse med oppgraderingen til VDSL må vi gjøre en omkobling i telefonsentralen du er tilknyttet. Dette vil kunne ta to til fire uker.

 

Når vi har klart et omkoblingstidspunkt, vil du bli informert om dette per e-post.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel"

 

Regner med at det er en skriveleif, og at det skal være VDSL2, ikke VDSL.

Uansett, så ser det ut som om ting skjer nå.

Lenke til kommentar

Hei XXXXXXX Kundenr: XXXXXX

 

Du har bestilt VDSL - vår raskeste og nyeste teknologi.

 

Abonnementet ditt endres til VDSL2 V40 i løpet av 20.04.09.

Din hastighet skal være oppgradert innen utløp av påfølgende dag.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Nå skjer det ting her ja!!!! YEAH!!! :p

Lenke til kommentar

Ringt til dem idag å la igjen litt kjeft.. Snakket vell med 3 forskjellige kundebehandlere, men jeg traff endelig en person som faktisk gidder å gjøre noe med saken. Har ikke fått en bekreftet dato enda, men fikk denne:

"Ser ut som din installasjon blir et sted rundt 23.04.09. Kommer en mer presis dato iløpet av 14 dager".

Glad for at det skjer noe, nå står det jo på kundeportalen at jeg har VDSL 40, men det stemmer jo ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...