Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor mye er bilen min verdt?


Anbefalte innlegg

Vær klar over at annonsen din havner her når du legger den ut ;)

 

OT: Kan gi deg 5-6 000, men kun fordi jeg trenger donorbil

til en jeg har stående..

 

Det er kun brukt "jalladeler" bortsett fra litt i anlegget,

dette trekker prisen ned, ikke opp..

 

F.eks dekkene du sier er de beste, noe som bekrefter det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ulovlig soting, forbruk av slitedeler tilsier at ting som vanligvis ikke slites er dårlig(hardt kjørt bil), neonlys og annet juggel tyder på at det er en typisk råne-bil, altså, du viser den frem ved å burne, "drifte" osv.

felgene ødelegger intrykket av bilen, "fete" felger på standard stasjonsvogn passer ikke.

 

personlig hadde jeg ikke tatt den imot om jeg fikk den, men 10.000 får du sikkert lurt ut av noen for den.

Lenke til kommentar
Vær klar over at annonsen din havner her når du legger den ut ;)

 

OT: Kan gi deg 5-6 000, men kun fordi jeg trenger donorbil

til en jeg har stående..

 

Det er kun brukt "jalladeler" bortsett fra litt i anlegget,

dette trekker prisen ned, ikke opp..

 

F.eks dekkene du sier er de beste, noe som bekrefter det?

 

 

kjønner ikke helt hva du mener med jalla deler jeg da. vil ikke kalle deg & felg, senkesett, lykter, proff soting etc for jalla deler. kan være enig i at neon er litt jalla. men 10000?! har kvittering på dekk og felg på over 10lapper -_-

Endret av krhauknes
Lenke til kommentar
kjønner ikke helt hva du mener med jalla deler jeg da. vil ikke kalle deg & felg, senkesett, lykter, proff soting etc for jalla deler. kan være enig i at neon er litt jalla. men 10000?! har kvittering på dekk og felg på over 10lapper -_-

Det jeg tror folk mener med jalladeler er alle deler som forbindes med styling/råning.

 

Ta av all styling og selg bilen som "vanlig" og eventuelt selg stylingen for seg. Det tror jeg du tjener på.

Lenke til kommentar
kjønner ikke helt hva du mener med jalla deler jeg da. vil ikke kalle deg & felg, senkesett, lykter, proff soting etc for jalla deler. kan være enig i at neon er litt jalla. men 10000?! har kvittering på dekk og felg på over 10lapper -_-

 

Jeg kan godt forklare deg hva han mener med jalladeler:

 

Jeg har felger kjøpt hos sharif, 205-40/17” kan brukes opp til 225-30/17!

blank svart med Chrom kant. Ingen skader, brukt 1 sesong. Dekkene er av type Yokohama. Beste sommerdekkene på markedet i fjor.

- Jalla, felgene passer ikke til bilen din i det hele tatt. De er vel kanskje dyrere enn resten av bilen din også.
*Senket med fullt sett 40mm, noe som gir bilen et helt sinnsykt veigrep, dekkene er spisset etter hjulbredde + høyde.
Jalla og harry.
*Angel eyes er montert, med lyktesenking. Matt svart innvendig
Angeleyes er jalla på alt annet enn biler som skal ha det originalt. "Lyktesenking" er jalla.
*Soting hele veien rundt! 35 % gjennomslag på sideruter fram.
Jalla.
*Effektpotte (bak) som gir en feit lyd, KN filter montert.
Jalla.
*Blå lakkerte frambremser.
Super-jalla!
*Type Skyline grill på vei i posten fra BSbilodeler.
Jalla.
*pluss smånips, spylerdyser med dioder, neonlys x2 fram under dashbord med enkel fet bryter. ALU look matter, blanke sideblinkers, tuning i front som de ser ++.
Uff, så jalla.
Felger 10500kr, senkesett 4900kr, angeleyes 4000kr, soting 4000kr potte +grill 1800.
Bare her kunne du kjøpt en lik bil. Jalla.
Lenke til kommentar
Kunne jo kjøpt en ny bil for den summen du har brukt på å jallafisere bilen din, ikke ment som personangrep eller flaming men det er realiteten.

 

Husk at modifikasjonene har gjort at stasjonsvognen både har et ekstremt veigrep og at den LETT kjører fra politiet. (KN-filter og effektpotte gir vel en 50-60 hk, og "tuning" i frontruten gjør at du slipper å stoppe på rødt lys). Det går ikke an å sette en prislapp på sånne ekstreme modifikasjoner.

Lenke til kommentar

La ikke merke til at du hadde oppgitt ca priser på "modifiseringer".

 

Men nå kan du selv rekne på det. Sammenlagt har du siden du kjøpte bilen(tydeligvis?) brukt kr 54.200,-(+ 9000 i frakt for motor) + selve kjøpesummen for bilen. Så la oss si at du klarer å få 20-25k for selve bilen(uten styling) siden motoren tross alt er byttet og har lav km. Tror du da at folk er interesert i å betale kr 25.000 + kr 54.200 for den bilen der? Dvs, totalt sett kr 79.200,-? Dette er veldig grovt regnet. Men la oss redusere prisen til kr 40.000, bare for å være litt mer realistisk. I dagens marked ville eg ikke holdt pusten for å si det slik. Og om du skulle klare det, ved å finne rette kjøper, så har du hatt et direkte tap på kr 39.200,- som utelukkende er brukt på styling(nesten).

 

Problemet du møter på er ganske enkelt. De som er på jakt etter stylete biler går ikke for en Opel Astra stasjonsvogn. Og de som er på jakt etter Opel Astra stasjonsvogn er ikke interesert i å betale ei krone ekstra fordi den ser penere ut(eller som mange vil si, jalla). Du vil nok heller se at de vil prute NED prisen fordi den er åpenbart "rånekjørt"(no offence).

 

Men men. Mange rare biler som går, så du får ha lykke til :)

Det var for øvrig et godt tips med å fjerne stylingen og selge denne for seg selv.

Lenke til kommentar
1. Finn tilsvarende biler på nettet

2. Ikke tro at styling og slikt trekker opp prisen.

3. En Opel Astra stasjonsvogn kjører ikke fra politibiler.

4. Gjør punkt 1 og 2 og du finner ca.pris på bilen din.

 

Hæææ?? Ikke med dioder i spylerdysene engang??

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...