Gå til innhold

Dårlige karakterer fra VG, toget gått?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Joda, det her forstår jeg godt. Man kan fint ta seg opp bare interessen er der. Studerer du noe du virkelig brenner for, blir det nok noe annet enn kjedelig skolegeo eller tysk for folk som hater språk.

 

Vel, nå er det ikke motivasjon som kommer til å bli det største problemet til trådstarter her! Motivasjon som er tilnærmet fraværerende på skolebenken, trenger da virkelig ikke ha noen som helst innvirkning på senere prestasjoner, da for eksempel studier. Motivasjon kommer an på hva man ser av vits med å holde på med det man holder på med. Noen finner skolefag utrolig kjedelig og orker ikke å jobbe i nuet så de får flere muligheter når de er ferdige på skolen...

 

Arbeidsmoral og struktur samt selvdisiplin er noe HELT ANNET. Men selv dette kan forandres, med god innsats. Og i og med at trådstarter sier at det virkelig skal jobbes, og han er veldig motivert, så kan det jo hende at han legger seg til en god arbeidsvane, selv om karakterene fra VGS ikke var de aller høyeste. Det er absolutt ikke sånn at alle som får 3 i snitt på videregående automatisk ikke klarer et jusstudium, men det handler om en holdningsendring, og med den positiviteten du viser, trådstarter, ønsker jeg deg bare lykke til! Håper det ordner seg for deg! :)

Hva gjør denne personen når han kommer til juridiske emner som han finner dødskjedelig? For det vil han garantert komme til. Det gjelder å ha evnen til å bite tenna sammen og bare gjøre det som kreves, selv om en ikke ser nytten av det.

Og om en får 3 i snitt på videregående, og ikke gidder å ta opp fag, så tror jeg en vil slite veldig på et jusstudie. det handler, som du sier, om holdninger. Om en på død og liv skal lete etter letteste motsands vei, ja da kommer en ikke langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Herregud, her rydder en mod opp i off-topic diskusjonen om min "arbeidsmoral", og så fortsetter du igjen? Jeg bryr meg ikke hva du eller andre tror, jeg er ute etter info om muligheter til å komme inn på jusstudie. Har du ikke noe info å bidra med, så gå og spam i et annet emne.

 

Noen som vet noe om bachelor i jus/ledelse? Evt. andre linjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...