Gå til innhold

Starcraft Broodwar -- Lagg


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og noen kamerater kjøpte nettopp SC BW for å spille litt på BNET mot hverandre.

 

Problemet er at om vi er mer enn 2 stk i gamen, så hakker det som bare juling.

 

Tok en kjapp google - og det ser ut som det er nødvendig å ha port 6112-6113 oppe - og det er det hos meg iallefall... Må ALLE åpne disse portene ?

 

Er også veldig problematisk å joine andre sine games - om jeg og en kamerat joiner gamen - så får kun 1 av oss mappet. Stikker en av oss - får han andre brettet. Ingen av oss har samme IP og bor noen hundre meter fra hverandre..

 

Vet at spillet er gammelt (doh), men trodde nå patcher og slikt ordnet tull som dette..

 

Noen som har forslag til hva som kan gjøres ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å vite hvorfor du har dette problemet. Jeg sjekket hvilken porter du trenger og det jeg fant var det du allerede visste, nemlig: Allow port 6112 TCP and UDP out and in.

 

En annen ting det kan er den nyeste versjonen(1.16) som kom rundt november, det har vært mange klager på performance issues. Du kan prøve 1.15.3 som du kan finne her på høyre side av nettsiden. Hvis du skal spille 1.15.3 så må du gjøre det på en privat server som den jeg linket deg til. pga at battle.net vil kreve 1.16. Det er innstruksjoner på siden der for hvordan du skal innstallere osv. hvis du velger å prøve dette. Iccup er en trygg server brukt mye av folk som vil bli gode og folk med ganske høyt skill nivå. Men du kan bare spille der med venner også. Det er nesten likt battle.net.

 

hvis du enda har problemer så kan du jo prøve å spille igjennom hamachi eller prøve å spille med chaoslauncher(latency fixer), men chaoslauncer hjelper nok ikke for dette problemet når du ikke får lastet ned kartene en gang.

 

Lykke til

Endret av Tribulation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...