Gå til innhold

Sniktitt: Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber en del med å tilvenne meg den nye oppgavelinjen. Er usikker på om jeg liker hvordan messenger-samtalene håndteres, men bortsett fra WLM liker jeg oppførselen meget godt. En annen ting er at oppgavelinjen for første gang jeg kan minnes ser like bra ut uansett om man docker den til venstre, i toppen eller bruker den som vanlig:

post-10872-1232049965_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Ser ut som Fistah, virker som Fistah. Selv om dette er beta, ser jeg *fortsatt* ingen grunn til å gå over. Minimum HDD-plass er 16GB, altfor mye! Min herlige XP klarer seg på et par GB og Linux på litt over 3.

 

Då er det vel bare å vente på en Nlite for Windows7. 7lite kanskje?

Lenke til kommentar
Ser ut som Fistah, virker som Fistah. Selv om dette er beta, ser jeg *fortsatt* ingen grunn til å gå over. Minimum HDD-plass er 16GB, altfor mye! Min herlige XP klarer seg på et par GB og Linux på litt over 3.

 

Då er det vel bare å vente på en Nlite for Windows7. 7lite kanskje?

vLite funker på Win7 beta...

Lenke til kommentar

Sorry for off topic altså, men måten folk kritiserer Vista på virker rett og slett barnslig. Akkurat som en viss Charlie Demerjian som skriver for www.theinquirer.net holder på med.

 

Helt OK å mene det man mener om Vista og Microsoft. Men hva hjelper det å slenge dritt på nettet om det egentlig? Er man missfornøyd, ja så bruk et annet OS da. Grow up and get on with life!

 

PS : For de som tolker dette som at man ikke kan kritisere Microsoft eller diskutere svakheter ved Vista, så er det ikke det jeg mener.

Bare å installere Vista, så har du en fullverdig betaversjon..

See my point?

Lenke til kommentar
Det skal nok gå greit det. Og er du heldig så klarer du kanskje å bruke Aero interfacet. Men med Windows Standard theme går det nok like bra som XP.

 

Det er ihvertfall latterlig om Aero ikke funker på et så kraftig skjermkort. Jeg sitter på en gammal laptop med et ATI Radeon Mobility 9200 med 32 eller 64 mb videominne, og det drar Compiz Fusion (unix-verdenens aero-overmann) glatt. (Selv om jeg har lyst å gi ATI/AMD grundig juling for å ikke utvikle en god driver til legacy-kortene sine :() Aero tilbyr vel ikke så mye mer enn litt gjennomsiktighet og animerte åpne/lukke-sekvenser?

Lenke til kommentar
Minimum HDD-plass er 16GB, altfor mye! Min herlige XP klarer seg på et par GB og Linux på litt over 3.

Men stakar deg da. For harddisker er jo veldig dyrt i disse dager... :roll:

 

Greia er vel at det ikke er OSet som skal diktere hvor kraftig PC du skal ha, men programmene du kjører. Det har alle andre OS-produsenter utenom Microsoft forstått. Apple har forstått det, alle Linuxutviklerne har forstått det, Sun har forstått det.. Bare ikke MS.

Lenke til kommentar

16 GB er uansett så trivielt at det ikke burde diktere så mye hos folk flest.

 

Hvorvidt Compiz Fusion er bedre enn Aero skal ikke jeg gi noen fasit på. Folk har forskjellige meninger og det respekterer jeg. Jeg foretrekker Aero men innser at Compiz Fusion kjører på maskiner som bare kan drømme om Aero. Aero/DWM tilbyr flere funksjoner enn du nevner. Aero Peek for å vise skrivebordet når man fører musen over Show Desktop knappen blandt annet. Thumbnailnavigeringen er også kun tilgjengelig når Aero er aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...