Gå til innhold

Høy temp på club3d HD4870


ZitHless

Anbefalte innlegg

Har en ufattelig høy temp på begge mine club3d HD4870 kort..

Når jeg har automatisk viftehastighet så ligger dem rundt 80-85c uansett om jeg spiller eller ikke.

Noen ganger når jeg vil ha det stille så tar jeg manuel viftestyring og kjører den på 20%, da hopper begge kortene straks til 100-105c.

 

Er det vanlig at dem er så sykt varm eller? eller er det bare 2stk. mandagsutgaver?:O

 

Og har dere tips til evt. nye vifter å kjøpe til dem?

så på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=109893# men tror ikke det blir no bedre kjøling akkurat.. antagelivis tvert i mot da dem ikke har vefte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjå på denne...http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=112816

 

trenger litt PC byggings innsikt for å montere... den må av og til moddes for å få til å passe... som f.eks må du kanskje "bende" litt på feste braketten for å få den til å ligge ned på GPUen skikkelig... monter kjøleren og demonter den for å sjekke avtrykket i pastaen for å være sikker på at den sitter skikkeleg på.

 

gjekk frå 60 grader idle til 44 grader...

gjekk frå 80 grader load til 59 grader

 

og det på laveste hastighet på medfølgende molex adapter 7V adapter

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

problemet er viss du har kort avstand mellom PCIexpress portene... men har du plass til 2 slot i mellom burde det gå men da kanskje litt mindre bra kjøling... kortet blir et såkallet 3 slots kort når du monterer en slik. kortet mitt ble ca. 55mm tykt. så kortet vil ta opp 1,5 slot i tillegg til slotten som den er montert i. har HKet ditt 3 PCIe16x porter burde det gå eller viss du har et kort med god avstand mellom . så kanskje den ikkje egner seg så bra til ditt oppsett med crossfire

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Prøvd å kjøre viftehastighet opp i 70-80%? Er jo ikke rart at kortet blir varmt når du kjører på bare 20%. Og ja, viftene tåler å bli kjørt på 100% like mye som den tåler å bli kjørt på 20% (mitt gamle skjermkort har kjørt på 100% i to år, pcen er på 24/7).

 

Ska eg ha 2 stk vefte me sammenlagt 80db på 24/7 når eg ska søv og da?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...