Gå til innhold

Veiledning til nybegynnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, det var verdt et forsøk da :(

 

Er egentlig litt imot min filosofi å telle kalorier, men ok.

 

Jeg havnet på 229% natrium. Det høres ikke bra ut. Og så får jeg bare 9% av det jeg burde av A vitamin, 30% E vitamin, 28 % jern, 42% magnesium, 70% kopper. Kalium er 32%, kostfiber 25%, men den er i det minste grønn.

Fett er 178%, protein er 305%, men det tror jeg ikke noe på.

 

Jeg spiser vitamintabletter i tillegg, men det erstatter ikke et godt og variert kosthold!

 

Kalorier ble på 2684 kcal. Men 480 av dem er juks fordi jeg er avhengig av potetgull og spiser så lenge det er noe i huset. Skjer heldigvis bare i perioder.

 

140.38 g protein står det, men jeg tok koteletter til middag denne testen, og det gir vel litt høyere enn snittet protein.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Ingen liker å telle, men tell en stund og få en viss oversikt over hvor mye mat det er.

Men når 200kcal i overskudd er nok og man ikke vil superbulke så må man nesten telle litt.

Ja 2700 var et absolutt mimumum.

3000 er min bulk-kalori så ja det burde ligge mellom 36 oh 40 kcal pr kg kroppsvekt for leanbulk.

Du ligger på rundt 2000kcal nå maks.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det finnes gainer som er ca 400kcal pr 100g , bøttene er ikke dyre heller da bare 30-40% er protein.

Ellers er melk en god kilde.

 

2 brødskiver til frokost er lite for en på bulk, vanligvis ville man tatt en proteinshake også.

Nøtter er vanlig for å få opp kcal, man kan også ta en SS olje sammen med 3 måltider for å øke med 300kcal uten at det tar så mye plass.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ble trening, følte meg ikke akkurat topp, men følte meg ikke verre etter trening enn før, og jeg klarte programmet.

 

Nå lurer jeg på proteiner igjen, og mat etter trening.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal ha i meg etter trening, middag som kylling tar for lang tid og er dyrt når jeg allerede har spist middag før på dagen. I dag åt jeg rosiner før jeg lagde meg havregrynsgrøt med sukker og kanel. Ellers blir det ofte skiver med skinkepålegg/banan og melk.

 

Jeg får i meg omtrent nok protein i løpet av en dag, men får jeg nok proteiner(og riktig næring ellers) etter treningen?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt! Og det høres dyrt ut også? Om jeg drikker 3 ekstra melk i uken blir det 180 kroner ekstra i måneden. Med 25% studentrabatt hos proteinfabrikken og 1kg i måneden blir det 150kr ekstra i måneden for 100% whey.

Melk inneholder dessuten mettet fett.

 

Ville ikke en halv liter melk(16,5g protein) pluss noen skiver med skinke gi nok protein?

Lenke til kommentar

Grovt sett vil de aller færreste trenge å tenke kalorier OM de gjør følgende:

- Velger mat med høy metthetsindex, eksempler på dette er det meste av grønnsaker, potet skårer f.eks høyt, frukt, nøtter, bær, fisk, kjøtt, egg og bønner\linser.

- Bruk i mindre grad karbokilder som brød, ris, pasta etc da de kommer dårligere ut ift metthetsindex, velg fortrinnsvis grove produkter om du skal spise det da de øker grad av metthet.

- Prøv å holde proteininntaket relativt høyt. For en mosjonist bør man få i seg minst 1 gram pr kg kroppsvekt pr dag av høy kvalitet (fisk, kjøtt, egg og meieriprodukter, hveteprotein er f.eks svært dårlig og inneholder lite av de essentielle aminosyrene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...