Gå til innhold

Veiledning til nybegynnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har nå kjørt RYP ekstrem muskelvekst programmet en lengere periode, er delvis fornøyd med dette programmet.. Kom over maximum overload training program, der det er fokus på maks 4-6 rep, maks 2 muskelgrupper per trenng, som betyr at du trener opptil 5 dager i uken.. Jeg er ute etter et helkroppsprogram som bygger bra.. Jeg var inne på tanken og kjøre RYP oppsettet, Som da ser slik ut

 

Knebøy

Skråbenk

Sittende roing

Skulderpress

Biceps

Triceps

Mage

 

Kan jeg bruke dette som et helkroppsprogram og kjøre 4 sett med 4-6 reps med bra fremgang?

 

Noen som har sett filmen "i want to look like that guy"?

ANBEFALES! Han forvandler seg heeelt sykt i løpet av 6mnd, ved hjelp av 3 mnd med maximum overload training. Og 3 mnd med diett og samme harde trening.

 

Men kan jeg fortsette å kjøre ryp, og legge meg på 4-6 reps? : )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høyre overkropp er mye større enn venstre. Bryst, armer, rygg. Spesielt bryst (ca. 30% større), har utviklet muskler på høyresiden som ikke eksisterer på venstresiden! Kommer antageligvis av at jeg spilte mye tennis og bordtennis i slutten av tenåra.

 

Utrolig nok, til tross for forskjellene utseendemessig, så er ikke venstresiden noe særlig svakere...

 

Det sies at ujevnheter blir borte med tid. Men vet helt ærlig ikke. Er bare litt bekymra, fordi det ser så dust ut slik jeg er nå :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Armene mine blir for store og bulkete i forhold til resten av kroppen (7-8 mnder med pumping)... Vil ikke bli seende ut som disse tullingene med enorme armer.

 

Har kjørt 12x3 og litt 10x3 da treningsveilederen min anbefalte det.

 

Bør jeg gå opp til 18x3 heller? Vil ha litt mer slimme armer, men fortsatt definerte muskler. Ikke nødvendigvis store.

 

Hvordan bør jeg håndtere dette? Syntes også armene mine har lagt på seg litt fett. Ansiktet også forøvrig. Kutte ned på fett, protein eller karbs?

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Takk for tips. Dette skyldes nok 1 måned uten trening i sommer. Armene var vel der jeg fikk mest muskler, og endel av det ble gjort om til fett over sommeren...

 

Kjøre på med isolasjonsøvelser på triceps/biceps med fokus utholdenhet fra nå av tror du? Eller kutte isolasjonsøvelsene helt? Er villig til å jobbe litt for å få vekk det ekstra volumet (fett og bulk-muskler) i armene...

 

Er jo begrenset hvor mye jeg klarer trene skuldrene per økt, så skjønner ikke hvordan jeg skal få til 2:1 forholdet...

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...