Gå til innhold

Funcom kutter i serverparken (PC)


Anbefalte innlegg

Det har vært kjent lenge at det blir server-merge da! ;) Etter planen skulle dette være gjennomført før jul, men første merge i USA påviste noe småproblemer og FC ønsket at resten skulle gå smertefritt. Så da ble dette utsatt til Januar og nå har de fått testet såpass mye at de er sikre på at alt går smertefritt. Derfor vil de gjennomføre merge på alle EU server samtidig, samme gjelder US servere. Det at de tør å ta alle samtidig i en region tyder på at de har kontroll nok på at de er sikre på at ingenting kan gå galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig vinkling på denne artikkelen ja. Og hvor har de det fra at kundemassen fortsatt synker? Bare pga at de kutter i serverene? Dette har vert planlagt en god stund nå, og sier ingenting om utviklingen i kundemassen. Mitt inntrykk både inne i spillet og rundt på forumet er at det faktisk blir flere spillere nå, både helt nye, og gamle som kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Kan heller ikke se hvordan dette skulle være noen positiv nyhet?

Selvfølgelig så er det gledelig for de som spiller, er jo gørra kjedelig når serveren er mer eller mindre folketom men det som hadde vært ideelt for Funcom og Age of Conan i sin helhet hadde jo helt klart været det å ha alle serverne fulle av folk i det hele og store..

 

Serverne kuttes jo ikke av positive årsaker, men rett og slett fordi spillet har så få spillere at det er et must, og hvordan skulle det være positivt?

Er nok ikke kun for å øke underholdningen for spillerne dette skjer heller, har nok også mye å gjøre med at Funcom ikke har råd til å holde flere servere oppe ettersom spillermassen er så begrenset og inntektene ikke akkurat er stort å skryte av?

 

 

"Problemet" er at avgjørelsen ble tatt for lenge siden, og at de har hatt en serverpark som er beregnet på det antallet spillere de hadde i starten. Fra starten og frem til november så hadde de nok en "jevn" nedgang. Og på det tidspunktet så ble det tatt en avgjørelse om at det var smart å kutte ned på antall servere, både for å spare penger, og for å skape ett bedre produkt. Altså en win-win situasjon både for kunder og Funcom.

 

Dette sier med andre ord ingenting i det hele tatt om hvordan utviklingen har vert siden denne beslutningen ble tatt. Det eneste vi kan se bort fra er at det har returnert så mange spillere at det er behov for alle serverene. Så den negative vinklingen og påstanden om kundemassen fortsatt blir mindre er ubegrunnet, og unødvendig negativ.

Lenke til kommentar

Dette er bare en bekreftelse på den massive flukten som har vært fra AoC til(bake) WoW, så det er ei en gladnyhet for Funcom. De har jo ikke offentliggjort tall på hvor mange som fortsatt har accounter. Det er en gladnyhet for de få spillerne som er igjen, men det hjelper ikke FC med det første. Må nok sterkere saker til enn server-merge for at folk skal finne veien tilbake til hyboria.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg likte den negitve tonen denne artikkelen hadde.

Dette blir gjort for å bedre spilloplevelsen av brukerne, en opplevelse som bare blir bedre og bedre fra måned til måned.

 

De fleste ser frem til mergingen av servere og har gjort dette lenge. For Funcom, AoC og brukerne er dette en positiv nyhet og vil forhåpentligvis hjelpe til at flere nye og gamle vil finne veien til spillet.

 

Kan nesten virke som at enkelte medier driver heksejakt etter Funcom og AoC. Men ikke misforstå meg, skal ikke påstå at gamer.no er av de mediene som driver denne heksejakten.

Lenke til kommentar

mmm Tortage... Bare å høre det bli nevnt gjør at jeg vil oppleve den delen av spillet igjen .

Altså lage en ny character.. (selvfølgelig også reakivere kontoen først..)

 

For Tortage var virkelig en WoW killer.. synd en må forlate byen etterhvert da, da gikk som det sies tidligere her kvaliteten betydelig ned.

 

Quest voice overs FTW

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg likte den negitve tonen denne artikkelen hadde.

Dette blir gjort for å bedre spilloplevelsen av brukerne, en opplevelse som bare blir bedre og bedre fra måned til måned.

 

De fleste ser frem til mergingen av servere og har gjort dette lenge. For Funcom, AoC og brukerne er dette en positiv nyhet og vil forhåpentligvis hjelpe til at flere nye og gamle vil finne veien til spillet.

 

Kan nesten virke som at enkelte medier driver heksejakt etter Funcom og AoC. Men ikke misforstå meg, skal ikke påstå at gamer.no er av de mediene som driver denne heksejakten.

 

Skal være litt enig med deg i den, men det er sånn standar hylekor og alle følger stømmen. Bare se på alle de første anmeldelsene, var jo bare konge og biff det, og så begynte det negative og da ble det plutselig standar å slakte spillet til de grader.

Jeg er enig på at spillet fortjente slakt på en del områder med release, men om de hadde prøvd igjen nå er jeg sikker på at de hadde vært av en annen oppfattning :)

Lenke til kommentar

Rent evolusjonsmessig sett fortjener ikke funcom å eksistere som spillselskap. Hvis man ser bort fra tidligere spillutgivelser, så har det vært elendig kvalitet på det dem har gitt ut. AoC var et helt uferdig bug-helvete. Husker mange quester hvor de jeg skulle avlive lå og fløt i luften. Det var også mange problemer med ATI kort. Det var også mitt føste møte med mmorpg, så jeg bestemte meg for å ikke prøve den type spill mer. Så kom Warhammer :D

 

Dette er jo positivt for de eksisterende spillerne, men slett ikke positivt for funcom, uansett hvor nasjonalromantisk man skal være. Gjør ferdig spillet før dere gir det ut.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mange folk der ute som føler at de trenger å hevne seg på Funcom, så håper jeg AoC holder FC flytende. Vi trenger sårt alternativer til WoW.

 

Jeg har fremdeles håp om at AoC kan bli bra. Det samme gjelder Warhammer, EVE og LOTRO.

 

Alle spillfirmaer som driver med MMOs drøyer så lenge de kan med å snakke om server mergers, nettopp fordi det blir slått opp negativt i sensasjonshungrig presse. Det er synd at det er sånn. Server mergers er ikke nødvendigvis en dramatisk affære, det viser at man håpet på flere spillere ved launch, ikke at man har for få. Derimot gir det garantert en bedre spillopplevelse med flere folk per server.

 

Mythic/GOA, som driver med Warhammer har jo samme problemet nå. De har lenge forsøkt å skjule at de har mange servere med lav populasjon ved å gjemme dem på serverlistene istedenfor å merge. Man tilbyr gratis migrasjon istedenfor, men sannheten er at man ville gitt spillerne et bedre tilbud med server mergers.

Lenke til kommentar

Var ikke alle de serverene ment til og håntere 1mill, eller minnst 700tusen folk?

 

1mill / 49 = 20408

20408 * 18 = 367347

 

 

Det vil si at det er plass til ca. 370 000 folk (260tusen om de kunn hold 700tusen i starten), noe som er mye mer en det folk ar spekulert i at det fintes av spillere. Så gvorfor er dette en negativ nyhet når folk allerede har visst at det er så få spillere. Hva er vittsen å ha plass til 1mill spillere når det ikke er 200tusen en gang. Nå slipper enn å gå oslo trondheim for og finne nærmeste spiller siden de nå er rett over gata.

Lenke til kommentar
Hvis man ser bort fra tidligere spillutgivelser, så har det vært elendig kvalitet på det dem har gitt ut. .

 

Så du mener at alle spill som Funcom har gitt ut er bra untatt AoC? Skjønner ikke helt hvor du vi, du kan jo bare si det?

 

 

Ehm. Drømmefall og anarchy online har fått mye skryt fra mange jeg kjenner. Hvor jeg vil? Aoc var dritt? Er ikke det åpenbart? Hvor vil du?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...