Gå til innhold

Funcom kutter i serverparken (PC)


Anbefalte innlegg

Det står i artikkelen at dette trolig vil gi en bedre spillopplevelse. Likevel er det ikke til å sEller er ikke det så nøye hva Funcom tjener av penger, så lenge noen få synes det er moro å spille?

Altså det du mener her, er at folk skal spille bare for å "gi" Funcom penger? Folk må da kunne dra noe nyttig ut av å spille AoC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men fremdeles skriver du det? Syntes bare det virket som du mente at spillerne måtte bare finne seg i et dårligere spill, dersom de skulle få spille i det hele tatt. Og det syntes jeg ble bare feil. Det er jo FOR spillerne de lager spill, og tross alt spillerens valg om de vil spille eller ikke.

 

Men ja, da misforstod jeg deg sikkert. :)

Lenke til kommentar
Leste du hele innlegget mitt?

 

Jeg skriver at saken har den vinkelen den har fordi det er bekymringsfullt at flere ikke spiller AoC.

 

Men hvilke kilder har du på at AoC fortsatt mister spillere da? Såvidt jeg kan se baserer du hele påstanden på en 2-3 måneders gammel avgjørelse som ikke sier noe om utviklingen siden den gang.

Lenke til kommentar
Antall spillere steg vel en smule i desember. Men før det var nedgangen konstant og veldig bekymringsverdig.

 

Det er denne nedgangen som gjør at man slo sammen servere. Det er poenget her.

 

Som sagt, har du noen kilde på utviklingen de siste månedene?

http://www.massively.com/2008/12/29/gamerd...year-in-review/

 

Gir i hvert fall en viss indikasjon, selv om det ikke er nok til å trekke noen sikre konklusjoner.

 

Når man slår sammen servere er vel det også et hint om at brukermassen ikke akkurat er enormt ekspansiv.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Hvis man ser bort fra tidligere spillutgivelser, så har det vært elendig kvalitet på det dem har gitt ut. .

 

Så du mener at alle spill som Funcom har gitt ut er bra untatt AoC? Skjønner ikke helt hvor du vi, du kan jo bare si det?

 

 

Ehm. Drømmefall og anarchy online har fått mye skryt fra mange jeg kjenner. Hvor jeg vil? Aoc var dritt? Er ikke det åpenbart? Hvor vil du?

 

Både Anarchy Online og Drømmefall kom før AoC. Funcom har ikke gitt ut noen spill etter AoC.

 

Og AoC er et bra spill! Det er nå stabilt og det gir hvertfall meg utrolig mye når jeg spiller det! :-) Jeg ser fram til DX10( :dribble: ) og nye land i tidene som kommer :D

Lenke til kommentar

Er litt dumt av Funcom å ikke ha noen gratis prøve av spillet da, det er jo et stort triks når det kommer til å kapre nye spillere ;)

For kundemassen som ble kjempe skuffet ved lansering og forlot spillet relativt fort så er nok det å vende tilbake til Age of Conan noe som ikke frister spesielt mye, hadde det vært mulig å få en 7 eller 14 dagers prøveperiode hvor både nye og gamle spillere kunne faktisk testet ut og sett med sine egne øyne hvorvidt ting har blitt bedre eller ikke så kunne Funcom håvet inn en hel haug med spillere på den måten, er jo ikke akkurat fristende for spillere som forhåndsbestilte CE, gledet seg som noen unger og sluttet kjempe skuffet etter noen uker å faktisk betale for 1mnd sub, eventuelt en helt ny konto..

Lenke til kommentar
Er litt dumt av Funcom å ikke ha noen gratis prøve av spillet da, det er jo et stort triks når det kommer til å kapre nye spillere ;)

For kundemassen som ble kjempe skuffet ved lansering og forlot spillet relativt fort så er nok det å vende tilbake til Age of Conan noe som ikke frister spesielt mye, hadde det vært mulig å få en 7 eller 14 dagers prøveperiode hvor både nye og gamle spillere kunne faktisk testet ut og sett med sine egne øyne hvorvidt ting har blitt bedre eller ikke så kunne Funcom håvet inn en hel haug med spillere på den måten, er jo ikke akkurat fristende for spillere som forhåndsbestilte CE, gledet seg som noen unger og sluttet kjempe skuffet etter noen uker å faktisk betale for 1mnd sub, eventuelt en helt ny konto..

Helt enig, Kunne tenke meg å begynne igjen, men vet ikke om jeg er villig til å betale enda, har fortsatt litt traumer etter sist gang...

Lenke til kommentar
jeg har også lyst å prøve aoc, men vil ikke kjøpe det, er redd for at jeg dropper det etter 1 dag el noe.

Selv om du får en trial key, tror jeg ikke du vil få oppleve nok av spillet til å vite om du bør kjøpe det. De fleste sier nemlig at tingene skjærer seg når du kommer høyere i lv.

 

Jeg fikk en trial en gang, og jeg likte spillet veldig godt. Mest pga det føltes mindre som et mmo, og mer som et historiedrevet spill med fantastisk musikk etc og mer underholdende gameplay. Men siden jeg viste at en gjennomsnittlig fps på 15 ikke ville holde etterhvert, gadd jeg ikke å kjøpe spillet. Hadde planer om å kjøpe nytt gpu men da må jeg kjøpe ny psu først etc etc.

 

OT: Ragnar Tørnkvist har lagt ut litt mer "info" om TSW

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Det "gale" inntrykket en Trial fort gir er jo at spillet er jo mer eller mindre utmerket de første 20 nivåene da du befinner deg i Tortage!

Den delen av spillet overgår alt jeg har vært borti i noe MMO-spill, grafikken er nydelig, dialog fra samtlige NPC-er, oppdragene er nokså varierte og morsomme og natt og dag modusen fungerer veldig godt! Gir en ganske historie dreven og episk følelse hvor du virkelig blir involvert med både byen, NPC-er og hva det måtte være!

 

Det er jo etter Tortage ting gikk i nedover bakke, følte at jo høyere level jeg ble jo mer tapte spillet seg, det var ikke noen morsom opplevelse å komme til Aquilonia (eller hvordan det skrives) for der føltes ikke ting like gjennomført, byen er ENORM og ser relativt grei ut, men føles alt for stor sammenlignet med innholdet og hva som faktisk skjer i byen! Det blei en hel masse løping fra den ene enden til den andre uten mål og mening, NPC-ene hadde plutselig ikke dialog lengre osv osv..

 

Så gikk det ytterligere nedover når du kom på level 30+ hvor det da endte med at du fort måtte bevege deg mellom de tre forskjellige "start-områdene" (det vi kan se på som start områder etter Tortage) og drive med "low-level" oppdrag bare for å komme deg opp mot level 40 så du kunne avansere videre i spillet?

Ikke nok med det men her så begynner ting å bli LANGT mindre varierte og den generelle kvalitet på oppdragene går sakte men sikkert nedover.

Det å bevege seg over store områder, bevege seg fra by til by og zone til zone var jo også etter hvert et lite mareritt hvor den mest effektive metoden endte opp med å bli "selvmord" så du kunne re-spawne på gravpunktet på andre siden av kartet?

 

Jo høyere nivå jo mindre innhold ble det også, husker at på level 52 så besto progresjonens hovedsaklig av ren grinding i "Canibal Cave" som ikke akkurat var morsomt.. Antall buggy zoner, og ødelagte oppdrag steg jo høyere opp i nivåene du kom og etter hvert ble det hele bare en frustrerende affære.

 

Når jeg nådde rundt level 60 så var det slutt, den evige grindingen hadde jeg fått nok av.. Jeg måtte vandre fra forskjellige zoner som lå på vidt forskjellige steder av verdenen for å levere inn de få oppdragene som fantes for min level, noe som tok en halv evighet! Det var utrolig tynt med innhold fra level 35+ (dog ble det bedre i noen perioder, til det tilslutt nådde et absolutt bunnpunkt hvor du bokstavelig talt ikke hadde annet å gjøre enn å grinde deg opp level fordi det ikke var flere oppdrag igjen å gjøre!)

 

Dette kombinert med antall oppdrag som var ødelagte, dungeons som ikke på noen måte var godt gjennomført eller fungerte slik som de faktisk skulle og diverse andre irritasjonsmomenter oppå det faktum at Funcom ved flere anledninger rotet til mer ved oppdateringene sine enn hva de faktisk fikset, samtidig som de fremdeles var store i munnen og lovet masse rart som de aldri klarte å overholde så fikk jeg nok.

 

DirectX10 skulle jo være ved release, det har selv den dag idag ikke kommet?

Disse to PvP-patchene inneholdt for det meste ting som strengt tatt var lovet at skulle være i spillet fra dag en?

Så den eneste store nyheten som ikke burde vært der fra første stund er vell Ymir's Pass? Men vi kan vell egentlig konkludere med at innholdet i spillet ikke akkurat var tilstrekkelig de første månedene så det burde jo vært der det også?

 

 

Så jeg er på ingen måte imponert over Funcom, men jeg likte Age of Conan svært godt og er villig til å gi det en kjangse om faktisk spillet fungerer nå.

For det gjorde det rett og slett ikke i starten, alt for lite innhold, alt for mange kritiske feil og et Funcom selskap som så ut til å vise store vanskeligheter med å holde effektivitet oppe hva fiksing av feil angår imponerte vell ingen? Det at de nå kanskje 8mnd etter release har klart å få spillet på det nivået som var lovet fra starten av fortjener de jo ikke akkurat skryt for, gjør de vell? Men at det er nok til å gi spillet en ny kjangse er jo en annen ting!

 

Det Funcom må bli mye flinkere på er å ikke ta for store ord i sin munn, må ikke love gull og grønne skoger også ikke klare å levere i det hele tatt, de må slutte å love ting til et gitt tidspunkt for så å skuffe alle ved å utsette hva de har lovet, sånt fungerer aldri! Samtidig må de bli LANGT mer effektiv til å fikse feil og legge til nytt innhold, på 8mnd har Funcom levert Ymri's Pass som burde vært i spillet fra release? På den tiden så har Turbine kommet med opptil flere "books" oppdateringer til Lord of the Rings Online, eller Blizzard har lagt inn flere nye dungeons osv i World of Warcraft?

 

Denne sjangeren handler mye om effektivitet fra utvikleren, behovet for nytt og interessant innhold er der til enhver tid, samt kritiske feil må bli fikset så fort som overhode mulig, dette er noen punkter hvor jeg på ingen måte har blitt imponert så langt.. Og det å love ting som ikke blir overholdt vil drive enhver person til vannvidd med tiden uansett hvor bra produktet måtte være!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...