Gå til innhold

[Løst]hva må jeg stille inn for å få alt på tv skjerm som på data skjermen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg riktig så er det slik at ikke hele skjermen vises på TVen fordi bildet er for stort. Da må du justere opp oppløsningen på TV. Ta den i trinn fra 800*600 til 1024*768 osv. Hva slags TV har du forresten? Hvilken oppløsning har du på dataskjermen?

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår deg riktig så er det slik at ikke hele skjermen vises på TVen fordi bildet er for stort. Da må du justere opp oppløsningen på TV. Ta den i trinn fra 800*600 til 1024*768 osv. Hva slags TV har du forresten? Hvilken oppløsning har du på dataskjermen?

 

 

Har en gammel type sony widescreen.

Data skjerm oppløsning er på 1280x1024

Tv oppløsning er på 800x600

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår deg riktig så er det slik at ikke hele skjermen vises på TVen fordi bildet er for stort. Da må du justere opp oppløsningen på TV. Ta den i trinn fra 800*600 til 1024*768 osv. Hva slags TV har du forresten? Hvilken oppløsning har du på dataskjermen?

 

 

Har en gammel type sony widescreen.

Data skjerm oppløsning er på 1280x1024

Tv oppløsning er på 800x600

 

 

ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det beste er om du ikke kjører klonet skjerm, men utvidet skrivebord. Da vil du kunne velge oppløsning individuelt på hver av skjermene. Jeg tror TVer klarer 1024×768, men siden skjermen din er widescreen må du kanskje ha noe annet. Prøv med utvidet skrivebord og prøvd deg fram.

Lenke til kommentar
Det beste er om du ikke kjører klonet skjerm, men utvidet skrivebord. Da vil du kunne velge oppløsning individuelt på hver av skjermene. Jeg tror TVer klarer 1024×768, men siden skjermen din er widescreen må du kanskje ha noe annet. Prøv med utvidet skrivebord og prøvd deg fram.

 

har prøvd litegran og fant ut at jeg kan kjøre klonemodus men då i den laveste oppløsningen på dataen så blir det likt på begge. Selv når jeg ta en høgere oppløsning på tv og en annen på dataen blir det ikke det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...