Gå til innhold

Det perfekte mord?


Gordo

Anbefalte innlegg

Det perfekte mord ja..

Det fungerer nok om alt går etter planene.. men som Murphys lov sier: Om noe kan gå galt, så gjør det gjerne det.

Så tingen er at man kan planlegge så mye man vil, men er det rom for feil.. så kan det fort bli feil..

 

Dere snakker om tilfeldige drap, og det er jo enkelt med feks gift.

Det finnes gift typer som ikke er sporbare, og som heller ikke virker med en gang.. men som plutselig gjør deg syk etter en stund, og du dør etter et par timer. feks colchicine som gjør deg syk etter mange timer.. diare, magesmerter, kvalme o.l. etter dette intreffer døden fort.. uten spor! Ikke en gang under obduksjon vil det være sporbart.

colchicine er svært enkelt å lage selv av en plante som finnes i norge.. (går ikke nærmere inn på det her, tilfelle noen får ide`r :) )

Skal det være en utfordring, så må det perfekte drap skje mot en person du kjenner (en du tydeligvis hater..)

PS: husk dette er bare hypotetiske svar og helt syke tanker, men du spurte..

Du må ha et offer, og DU må ha et allebi !

seanse:

Du vil bli kvitt din kone

1. Dra til byen, gjem mobilen din i nærheten av en kino (påslått, men på lydløs)

2. Dra hjem og kvel kjerringa. (huff) (bruk et stort strips, bare å hive det over hodet hennes og dra hardt til en gang, og flytt deg vekk, så du ikke får noen slag, kloremerker e.l. som blir vanskelig å forklare for politiet.)

3. pakk henne inn i mye tykk plast. (byggningsplast)

4. ring til din egen mobil noen ganger 5-6 ganger..slå av hennes mobil.

4. Kjør henne til en myr, og senk henne ned. (om du er virkelig grotesk, så river du ut hennes tenner, slik at om hun blir funnet, så blir det vanskelig å spore hennes identitet)

5. Kjør til en bensin stasjon, og finn en lastebil (langtransport)

6. teip mobilen hennes fast under et hjulbuen på lastebilen.(teip: type gisseltape, den grå.. kjøp den på biltema, den er bra men ikke så bra, og det er meningen.) (den vil falle av til slutt, etter mye vannsprut og risting.. etter mange mil). Husk betal ALLTID med kontanter, bortsett fra kinobilleteten.

 

Når hun blir meldt savnet og politiet kommer for å spørre deg ut, så er svarene:

Vi hadde en kjempe krangel..(om sjalusi, pengebruk, el) hun sa hun vil dra fra meg.. jeg dro på kino.. orket ikke bråket hennes.. (politiet sjekker mobil plaseringen under dagen kona di forsvant (triangulering).. og de finner ut at du var på kino, selv om ikke du har biletten (PS: du kan jo kjøpe en selv om du ikke gikk ditt (betal med kreditkort, det er sporbart, og det er meningen))

Politiet sjekker også hennes mobilbruk, og finner ut at hun har prøvet å ringe deg mens du "var på kino".. etter dette så har hun tydeligvis dratt "sørover".. men så mistet de sporingen.. (batteri sansynligvis tomt, eller at hun rett og slett har slått den av og at hun ikke vil bli fundet.. ikke noe lik ikke noen sak!

Du kan selvfølgelig utbrodere denne saken litt, og sende noen meldinger til hennes venner o.l. med hennes mobil.. som feks: må komme meg vekk en stund, .. tar kontakt om et par uker, klem Dette må selvfølgelig gjøres rett etter drapet og ikke mens du dumper henne..

PS: du må huske å pakke kofferten hennes, med truser, bh`r, mm og dumpe det sammen med henne..

 

PS: Håper du ikke går med slike tanker, for en ting er å gjøre dette, en annen ting er å leve med dette.

Hater du kona di, så dra fra henne.. ikke værre en det :)

Har aldri skjønt kone drap i grunn.. om det forsikringspenger, så kan jeg si med en gang at penger gjør deg ikke lykkelig..

Lykke er bare en følese, en illusjon..

og lykke kan oppnåes på mange måter.. penger er selvfølgelig en av dem, men deffinitivt den dårligste, når alt kommer til alt..

 

Edit:

Glemte mobiltlf he he.. der kan du se, er det rom for feil, så..

Du må selvfølgelig hente mobil tlf din så fort som fy etter hele drapet er utført.. og alt dette må skje innefor "filmens" varighet.

 

Du må også ta høyde for om hun har egen bil.. for hvor skal du gjøre av den?

Om den står hjemme, hvorfor tok hun ikke den med seg? hadde hun en elsker?

Parker den på bensinstasjonen.. (?).. hvor dro hun så videre?

Hvordan skal du komme deg hjem fra bensinstasjonene?

Hva med naboer? kan de se noe?

Lettere kanskje om det hele utføres mens dere er på hyttetur kanskje, langt fra folk? hmm skal si det må planlegges nøye.. men er det rom for feil.. så blir det ofte feil..

Ikke lett, men jeg tror det lar seg gjøre.. det perfekte mord altså!

Men du skal ha en god porsjon flaks også, sammen med vell planlagt drap.

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er vintersesong har jeg en fin metode som i alle fall vil kjøpe deg plenty av tid før politiet aner mistanke om at personen i det hele tatt er blitt drept.

 

1. Vær 100% sikker på at ingen ser deg.

2. Bruk en hard gjenstand, f.eks en isklump til å slå personen i svime, gjerne et sted det er glatt så det ser ut som personen har fallt og slått hodet.

3. Sperr vedkommenes luftvei ved å presse kram snø ned i gapet hans og videre ned i halsen. Personen vil kveles, men kroppsvarmen hans/hennes vil i noen minutter etter hans/hennes død sørge for at snøen smelter.

Lenke til kommentar
Siden det er vintersesong har jeg en fin metode som i alle fall vil kjøpe deg plenty av tid før politiet aner mistanke om at personen i det hele tatt er blitt drept.

 

1. Vær 100% sikker på at ingen ser deg.

2. Bruk en hard gjenstand, f.eks en isklump til å slå personen i svime, gjerne et sted det er glatt så det ser ut som personen har fallt og slått hodet.

3. Sperr vedkommenes luftvei ved å presse kram snø ned i gapet hans og videre ned i halsen. Personen vil kveles, men kroppsvarmen hans/hennes vil i noen minutter etter hans/hennes død sørge for at snøen smelter.

Hva med dine fotspor i snøen da???

Hva med at du faktisk detter stort sett bakover om du faller på isen?.. du kan da ikke bli kvalt av å ligge på ryggen? iallefall ikke med kjeften full av snø..

Om snøen smelter har ingen betydning.. de vil finne vann i lungene og komme frem til en enkel konklusjon.. drap!!

Lenke til kommentar
Siden det er vintersesong har jeg en fin metode som i alle fall vil kjøpe deg plenty av tid før politiet aner mistanke om at personen i det hele tatt er blitt drept.

 

1. Vær 100% sikker på at ingen ser deg.

2. Bruk en hard gjenstand, f.eks en isklump til å slå personen i svime, gjerne et sted det er glatt så det ser ut som personen har fallt og slått hodet.

3. Sperr vedkommenes luftvei ved å presse kram snø ned i gapet hans og videre ned i halsen. Personen vil kveles, men kroppsvarmen hans/hennes vil i noen minutter etter hans/hennes død sørge for at snøen smelter.

Jeg vil tro at merkene og plasseringen av slaget vil vise at det ikke skylles et fall, samt at frostskadene på innsiden av munn og hals vil være ganske avslørende. Spor i snøen vil kunne være fellende, og skulle man mot formodning miste noe som rettsteknikerne vil plukke opp er man kjørt. Man må nødvendigvis utføre drapet mens man er så tildekket som mulig, og man må viske ut eventuelle fotspor i snøen etterhvert som man beveger seg bort fra åstedet.

 

Putt gift i koppen til en random på en fest, legger ikke igjen noen spor fysisk på kroppen til offeret og offeret merker det når det er forsent.

 

Ikke legg igjen noen spor osv.

Jeg ser for meg at politiet vil klare å spore tidspunktet da giften ble inntatt (og også hvor) ved å se på resultatet av obduksjonsrapporten over hvilken gift som ble brukt og hvor lenge personen har vert død og sammenlikne dette med opplysninger fra venner og familie til den avdøde. Deretter vil vitneavhør av deltakerne på festen muligens hjelpe dem med å tegne et bilde over hvem som kan være personen som distribuerte giften. Du må nødvendigvis passe på å mingle med et stort antall deltakere hele tiden slik at du ikke stikker deg ut på noen måte.
Lenke til kommentar
Siden det er vintersesong har jeg en fin metode som i alle fall vil kjøpe deg plenty av tid før politiet aner mistanke om at personen i det hele tatt er blitt drept.

 

1. Vær 100% sikker på at ingen ser deg.

2. Bruk en hard gjenstand, f.eks en isklump til å slå personen i svime, gjerne et sted det er glatt så det ser ut som personen har fallt og slått hodet.

3. Sperr vedkommenes luftvei ved å presse kram snø ned i gapet hans og videre ned i halsen. Personen vil kveles, men kroppsvarmen hans/hennes vil i noen minutter etter hans/hennes død sørge for at snøen smelter.

Hva med dine fotspor i snøen da???

Hva med at du faktisk detter stort sett bakover om du faller på isen?.. du kan da ikke bli kvalt av å ligge på ryggen? iallefall ikke med kjeften full av snø..

Om snøen smelter har ingen betydning.. de vil finne vann i lungene og komme frem til en enkel konklusjon.. drap!!

 

Fotspor kan bli et problem hvis det er nysnø/ingen har gått der før/osv, men med litt planlegging av åsted burde det ikke bli noe vesentlig problem.

At man stort sett faller bakover kan løses ved at du slår ned personen i bakhodet, ser ikke problemet der.

Og hvilken vei man ligger har ingen påvirkning på om du kan bli kvalt eller ikke såvidt meg bekjent. Vannet i lungene vil bare bli funnet om liket blir obdusert. Dersom det ikke er noe som umiddelbart sier drap vil det trolig ikke bli gjort, i alle fall vil det ta litt tid og du er over alle hauger.

Lenke til kommentar

hjelper ikke stort om du er over alle hauger om man er under misstanke.. det er klart om at dette er en tilfeldig person du tar rotta på så blir saken litt anderledes.. vanskelig å spore!

Men om det er en kjenning, så begynner nok problemene å komme..

Men det er desverre ikke slik en ser på CSI.. det er ikke så lett å finne spor som fører til drapsmannen..

Du skal gjøre visse tabber om du skal bli avslørt, om det er en tilfeldig mann /dame du putter i grava..

 

 

men ser dere ingen hull i mine teori på det perfekte drap da???

Lenke til kommentar
men ser dere ingen hull i mine teori på det perfekte drap da???
Det første som slår meg er usikkerheten rundt det å få telefonen langt av gårde. Du har ingen garanti for at den ikke detter av etter 50 meter eller faktisk henger på til den blir sporet eller oppdaget. Dersom den etterhvert detter av, hvordan vet du at ikke deler av teipen følger med? Sjansen for at det fines rester av limet på hele telefonen er også stort.

 

Du bør også ha sett den aktuelle filmen slik at du kan svare på spørsmål relatert til filmens innhold i et eventuelt avhør.

Lenke til kommentar
men ser dere ingen hull i mine teori på det perfekte drap da???
Det første som slår meg er usikkerheten rundt det å få telefonen langt av gårde. Du har ingen garanti for at den ikke detter av etter 50 meter eller faktisk henger på til den blir sporet eller oppdaget. Dersom den etterhvert detter av, hvordan vet du at ikke deler av teipen følger med? Sjansen for at det fines rester av limet på hele telefonen er også stort.

 

Du bør også ha sett den aktuelle filmen slik at du kan svare på spørsmål relatert til filmens innhold i et eventuelt avhør.

he he du har helt rett :) det var svaret jeg ventet på :)

Men svaret er enkelt, du legger et stykke papir mellom tapen og tlf, på den måten vil det ikke være noen "taperester" på mobiltlf.. men "gisseltape" er sterk.. så den vil garantert holde mye lenger enn 50 meter,, :)

Bare prøv selv,, fest en bit som veier feks 300g med "gisseltape under bilen, og se hvor mange dager den holder.. tror du vil bli overrasket :)

PS: ikke for mye av den tapen da,, he he.. kun 1 "strimmel" på tvers av mobiltlf.. (med papir som mellomlegg)..

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723
Hva om jeg er likegyldig til om han går igjennom isen eller ikke? Ingen andre enn jeg og personen vet at jeg sa at isen var trygg og ingen vil forhåpentligvis se meg mens jeg står med ryggen til og ørene plugget å ignorerer hvorvidt personen går igjennom isen eller ei.

Mener det er 3 års fengselstraff for å unlate å hjelpe noen i en dødssituasjon.

Endret av Slettet+8723
Lenke til kommentar

Noen har sikker nevnt det før, jeg har ikke lest gjennom tråden: Dexters (TV-serie) metode er ganske sikker, his du vet hva du gjør. Vent inni huset til offeret og sprøyt inn bedøvelsesmiddel i hovedpulsåren i halsen. På forhånd har du dekt et helt rom med plastikk. Der kutter du kroppen opp i mindre deler slik at de får plass i plastikkposer. Du putter alt oppi posene; kniven/sagen, sprøyta, all plastikken, osv. Så kjører du ut til en undervannsstrøm og hiver posene utfor. Da flyter alle posene med innhold nedover strømmen og havner i et annet land. På denne måten vet ikke politiet at det har skjedd et mord og de har ingenting å etterforske. Offeret vil bare bli meldt savnet.

To ting som er viktige i et eventuelt perfekt mord, nr. 1: som Dexter bruker, er at ingen vet at det i det hele tatt har skjedd et mord, da er det ingenting å etterforske, særlig om ingen savner personen og nr. 2: det må se ut som en ulykke.

Lenke til kommentar
Hva om jeg er likegyldig til om han går igjennom isen eller ikke? Ingen andre enn jeg og personen vet at jeg sa at isen var trygg og ingen vil forhåpentligvis se meg mens jeg står med ryggen til og ørene plugget å ignorerer hvorvidt personen går igjennom isen eller ei.

 

Mener det er 3 års fengelstraff får å unlate å hjelpe noen i en dødssituasjon.

 

Men du kan jo si at du ikke så/hørte noe fordi du hørte på musikk? ;)

Lenke til kommentar

Vist man har meget god tid, så kan man finne en som har HIV, ta en litt blod fra han også ta den sprøyten på en kar som sover elns.. Etter 40 år elns så er nok personen død..

Kan bli vrient og spore tilbake til deg selv.. hehe..

 

Går det ann og lage en kule av is? Slik at man kan skyte, men kulen smelter etterhvert når den er truffet personen..

Lenke til kommentar

Ethvert mord er perfekt siden det reduserer antallet mennesker på planeten =)

 

De fleste som begår et mord tror nok at de kommer seg unna, men blir som regel tatt fordi de overså detaljer eller undervurderte politiets evne til å finne beviser.

Tror og det kan hjelpe noe hvis du bryter med statistikken.. unngå å drepe noen hvis du er mann mellom 18 og 50 heh. Ikke drepe folk du har relasjoner til. Jo nærmere jo dummere. Osv.

Personlig ville jeg forsøkt å få det til å se ut som selvmord hvis det var noen jeg kjente som jeg ville drepe. På den måten slipper du å forklare hvorfor håret ditt evt var på åstedet o.l.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit:

Du velger deg ut en tursti i skogen der du vet det sjelden kommer folk. Du tar på deg klær som dekker hele deg (helt normalt å ha, lue, briller, regnbukse og -jakke). Når en person trasker forbi kaster du bare en lufttett sekk over personen mens du dytter han overende. I enden av posen (den må være større en en person) stripser du åpningen fast. Deretter kan du bare la personen ligge der og dø av oksygenmangel.

Det gjør ingenting om personen blir funnet. Det gjør heller ingenting om personen blir funnet før han dør (du får ikke gjennomført mordet, men det var vel verdt et forsøk?).

 

Du bør bo et godt stykke unna, og det bør helst være i nærheten av en storby (nordmarka for eksempel).

Lenke til kommentar
Vist man har meget god tid, så kan man finne en som har HIV, ta en litt blod fra han også ta den sprøyten på en kar som sover elns.. Etter 40 år elns så er nok personen død..

Kan bli vrient og spore tilbake til deg selv.. hehe..

 

Går det ann og lage en kule av is? Slik at man kan skyte, men kulen smelter etterhvert når den er truffet personen..

Hmm ja om ikke AIDS gåten er løst innen det da :)

Kuler av is lar seg ikke gjøre (se på mythbuster på Discovery, de greide å lage kulene, men det var ikke effektivt nok, for mye friksjonsvarme, trykk osv..)

Men giften som jeg har nevnt tidligere i et innlegg her, har blitt brukt av russere under den kalde krigen.. og blir nok brukt i dag også, evt tilsvarende.. da den ikke er sporbar i kroppen.. og det skal svært liten mengde til for å oppnå dødlig dose.. mindre enn enn et knappenålshode med giften i pulverform..

Lenke til kommentar

Hmm, behøver faktisk ikke å være så komplisert.

Man trenger ikke løse opp liket i syre, det ville jo skapt mer mistanke om du kjøpte 50 liter konsentrert svovelsyre, som er borte plutselig.

 

Hadde sikkert gå bra å velge en random fyr på gata, et sted uten kameraer eller vitner, og så smashe han i hodet med en hammer. Du kan sikkert ta hammeren med deg hjem og bruke den til å bygge en leke til ungen din, politiet vil jo aldri komme og sjekke ditt hus hvis du ikke har noe som helst relasjon til offeret. Bør jo kanskje passe på blodsprut og sånn da, men det er ikke så farlig det heller, skal de sjekke alle i Oslo sine klær?

 

Litt mer avansert og "stealthy" approach er å bruke en tom sprøyte. Hvis det er så lett å gi en sprøyte til noen som det har vært i andre innlegg her så, det etterlater jo ingen spor bortsett fra at det ser ut som han har fått blodpropp. (Hjernen overlever ikke en luftboble gjennom systemet)

 

men, ikke prøv, for all del :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...