Gå til innhold

Den store Sartharion med sine 3 adds er slem


Anbefalte innlegg

Min guild driver for tiden med Sartharion med 3 adds oppe.

Vi har kommet til punktet hvor vi får som regel en drage ned, men reste stopper litt opp.

 

Vi bruker denne dps prioriterings listen:

 

1. Terebron

2. Enter Portal for andre drage

3. Adds

4. Portal/dps andre drage

5. Portal/dps tredje drage

6. Sartharion

 

 

Men det stopper som regel på nummer 2-3.

 

 

Vi greier ikke å dps'e ned Terebron før Shadron kommer. Dermed har vi 2 drager. Tar kanskje en 20-30 sekunder etter andre har landet til Terebron er nede. Da har vi mange Whelps + elementals som banger løse på tanken. Som regel lar vi portal teamet stikke inn i portal til andre dragen for å få vekk den fæle HP debuffen tankene får. Men da før som regel en av tankene ellers healerne er døde.

 

Firewalls og Twilight Fissures går någenlunde under kontroll.

 

 

Selv så tror jeg at mye kunne vært annerledes om Terebron gikk ned fortere og vi fikk bare 1 spawn med whelps istedenfor 2.

 

 

 

 

Er det noen her som har drept Sartharion med 3 drager og som kanskje hadde noe informasjon, taktikk eller tips som kunne hjulpet til i denne situasjonen?

 

 

Og jeg er ikke interessert i å høre på folk som tror de kan fighten inside out siden de så den nye ensidia vs sartharion 3 drakes filmen. Spør etter hjelp fra folk som har gjort denne fighten og har gjort den velykket. Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vi tok han ned, så hadde vi denne listen:

 

1: DPS'e sarth til adden kommer (får han til 85/90% iallefall, dette er egentlig ikke viktig, korter bare ned fighten litt)

2: Nuke Terebon ned med heroism etc, helst så fort at dere ikke får mere enn ett sett med egg/whelps

3: ignorere adds, nuke ned whatshisname, drage nr 2.

4: ranged på adds, melee inn i portal, ta ned diciples.

5: Nuke Vesperon

6: Melee, 1 rank, 1 resto shaman inn for diciple

7: gjenta 5 & 6

8: stødig dps på sartharion, holde tank i live.

9: loot drake

 

Tror dere kan tjene mye på å få ned terebron før drage 2, slitet synes jeg er når shadron og vesperon overlapper hverandre

 

En ting som er viktig, som det var litt vanskelig å få alle til å forstå, er at survival > personal DPS

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Heroism/BL når første dragen lander, den burde dø ca likt som nummer 2 lander.

 

Da går alle som kan AoE og dreper addsene (Lava blaze/whelps), og resten går på drage nummer 2 (nei, jeg kanke navn på hvem som spawner når), hold dere på dragen, det vil si drit i portalene - dere vil få 2 drager samtidig uansett en eller annen gang, så når dere får 2 acolytes bare heal gjennom det og chain CDs på tanks.

Viktig at alle DPSere bruker trinkets/abilities som økere DPS med engang de begynner på drage nummer 2, for denne må dø så fort som mulig etter nummer 3 lander.

 

Dere burde ikke ha 2 acolytes oppe mer en max 30sekunder så det er doable om paladins sparer sacrifice + bubble for å ta 30% av tank dmg + eventuelle andre CDs som hjelper på mindre damage.

 

Tankene sparer også sine egene CDs til denne perioden, call AoE på adds når det begynner å bli noen (8-10 stykker) og bare burn drage nummer 2 ned,

 

Når den dør går dere asap inn i portalen og tar acolyten, også tar dere siste dragen, nå går dere inn i alle portalene og dreper adden.

 

 

Vi brukte den taktikken dere bruker når vi begynte progress på sarth + 3 forrige torsdag, brukte den i ca 1 time før vi skiftet til den andre og da tok det 3-4 tries så fikk vi det til.

 

Vi brukte Druid på Sarth, DK på adds og en warrior på de 3 dragene som kommer.

 

er på skolen nå så blir litt haste-skrevet så om noe er uklart så bare pek det ut så skal jeg beskrive det bedre senere når jeg har tid

Endret av Cosha
Lenke til kommentar
Dps sarth til 1. drage lander

Drep første drage uten heroism

Aoe adds og drep 2. drage med heroism, må vel inn i portalen 1, kanskje 2 ganger.

Drep 3. drage mens dere holder fire elementals nede på et ok antall

???

Loot.

 

 

Unskyld, men en latterlig dårlig forklaring av en kamp med så mange ting i bildet.

Lenke til kommentar

Vi gjør ikkeno damage på Sartharion før adds lander, og da går vi full pupp ut på den første adden. Når første adden er dau, så bloodluster vi og kjører full AoE, mens single target begynner å nuke 2. drake. Vi driter i portaler til den andre dragen er nede, og når vi bare har vesperon igjen pælmer vi dps inn i portalen og dreper adden der inne, imens noen ranged er ute og denger blazes.

 

Rinse and repeat på vesperon, really, og når vesperon er dau så er det fritt frem.

Hardeste delen er når dere har add 2 og 3 i combat, og tank blir gibba.

 

Dere bør ha god nok dps til å se at første adden nesten er dau før andre kommer. Og at andre nesten er dau før 3. kommer.

Jeg vil tippe dere er et lite stykke unna, for dere tar portals.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Kan anbefale denne guiden: http://www.stratfu.com/strats/Sartharion3D?title=Sarth3D

Den hjalp da iallfall oss da vi tok han med 3 adds denne uka.

 

long story short:

 

3tanks (DK tank på Sarth)

7 healers

15 DPS

 

kort oversikt:

-DPS på Sarth i begynnelsen er ikke særlig viktig, ha alt melee og ranged klart til å nuke første drage så fort som mulig når den lander.Misdirect + TotT er et must. Heroism hvis dere ikke får han ned til ~15% før neste drage lander.

-Ignorer portaler etter 1 add er død.

-Nuke adds ellers så samler de seg opp altfor mye og dreper add tanken.

-Drep drage nr 2 (Heroism om mulig)

-Drep adds om de samler seg opp igjen, deretter portals for å drepe Acolytes hver gang de spawner.

-Drep drage 3 innimellom portalene. så lenge dere ikke driter dere ut på bølgene eller glemmer adds har dere vunnet

-Drep Sarth som på normal, han har bare en enrage som gjør at han treffer hardere. Ikke glem adds!

 

En dedikert person som sier ifra hvor og når bølgene spawner hjelper MYE slik at folk kan fokusere på fissures og andre oppgaver.

Skru spell detail ned til LOW. veldig viktig ettersom det hjelper deg med å se fissures.

Posisjoneres Sarth på motsatt side enn der han står på begynnelsen får raidet større plass å bevege seg på. Anbefales.

Endret av tørriss
Lenke til kommentar

Sagt mye bra om taktikk, skal ikke gjenta.

 

Vi kjørte med DK på Sartharion. Det er et must at man har en CD rotation mellom healerne og tanken når fire breathene til Sartharion begynner å bli veldig store, guardian spirit, Sacrifice og DKens CD.

 

Også at Drake tanken og healerne snakker sammen.

 

Vi kjørte AOE etter at whelps spawnet og/eller når jeg som AOE tank eller healerne mine callet det.

Lenke til kommentar
Vi ga Sartharion med 3 adds en uke til og tok han med 2 i går.

Må si at han var latterlig lett med 2 adds.

 

Ja når alt sitter i fingrane blir vel det meste latterlig lett.

Då me tok han med 2 adds igår var det fleire som ikkje kunne fighten, så sleit både med å få folk til å dodge wave og Phissure thing.

 

men når folk fekk dreisen på det gjekk han ned.

Så forhåpentligvis 3 dragar neste veka=)

Lenke til kommentar

Når vi gjorde det brukte vi 3tank 7 healers 15 dps. Druid MT med frost res gear med stamina gems for maaasse hp.

 

Brukte 2 Warrior OT's. Add tank med Vigilance på druid MT for 3% mindre dmg og refreshed taunt hele tiden. Warrior på drakes for sunders hovedsakelig.

 

Heroism etter første lava wave drep den ca rundt som nummer to lander. Aoe adds mens tanken flytter seg opp med Tenebron til der hvor Vesperon lander mens vi aoe'r. Gå rett på Tenebron etter aoe mens melee er fulltime på han ikke aoe'r. På denne tiden når Vesperon kommer ned så må cooldowns brukes til Tenebrons disciple er død. Gå i portalene etter hver gang de kommer opp fra Vesperon. Aoe classes kan bruke litt aoe hvis de går low på hp fordi vesps disciple debuff ikke gir dmg tilbake på aoe.

 

Etter Tenebron er død er det lett. Hold MT oppe da Sarth får 25% attack speed og 25% mer skade på melee etter hver drage som dør. Så etter 3 blir det 75%.

Lenke til kommentar
Dps sarth til 1. drage lander

Drep første drage uten heroism

Aoe adds og drep 2. drage med heroism, må vel inn i portalen 1, kanskje 2 ganger.

Drep 3. drage mens dere holder fire elementals nede på et ok antall

???

Loot.

 

Unskyld, men en latterlig dårlig forklaring av en kamp med så mange ting i bildet.

 

Da må jeg få spørre, hva mer trenger du og vite?

Måten Sink forklarer her er en meget enkel, men bra måte og forklare fighten på siden jeg har vært med og gjort det slik de siste ukene nå.

Eneste som mangler er vel etter at 3. drage er død så må du drepe satharion :>

Lenke til kommentar
Da må jeg få spørre, hva mer trenger du og vite?

Måten Sink forklarer her er en meget enkel, men bra måte og forklare fighten på siden jeg har vært med og gjort det slik de siste ukene nå.

Eneste som mangler er vel etter at 3. drage er død så må du drepe satharion :>

+ overlevelsescooldowns på tank, men her skal du få en litt bedre forklaring jeg skrev etter sarth+3 10mankillet vårt igår.

 

Tanks:

Druid på sarth

Warrior på de blå dragene

Deathknight på adds - som senere tok vesperon når han landet

 

Healers: har ikke assigns her men

Holypriest med guardian spirit specc

Holypala

Restoshaman

 

Dps:

2x Shadowpriests

Warlock

Balancedruid

 

Tanken som tanker de blå dragene plukker først opp Thenebron, for så å dra han til der Shadron spawner slik at han er lett å plukke opp. I det vesperon er inc løper han over å plukker opp, raidet må her passe på å ikke bli butfucked av breaths.

 

Få ned thenebron før vesperon lander er viktig hvis ikke er det nesten umulig å holde oppe. Whelps og elementals holdes nede av at deathknighten som tanker de løper bort til den blå dragen vi dpser og bruker pestilence som gjør at begge shadowpriests får devouring plague opp på 15+ targets, imba dps og mye selfhealing.

Når thenebron dør starter alle med aoe på whelps og elementals for å holde de nede, dette er viktig fordi deathknighten skal så fort som mulig ta over tankinga av vesperon for å få tank-dmg litt mer spredt utover, enklere for healers. Men la warrioren ta over vespron igjen med en gang shadron dør.

 

Når thenebron er nede begynner det vanskligste med fighten, cooldowns må brukes på sarth-tank for å overleve firebreath; boble, hand of sacrifice, guardian spirit og vanlige tank-cooldowns.

 

Dps presser på det de klarer, dreper elementals ved jevne mellomrom. Når man endelig har fått ned vesperon så tar man med seg warriortanken inn i portalen og dreper de to addsa som er der inne, herfra og ned er det bare å ikke fucke opp, cakewalk hele veien, spar mana og vær klare til enrage på 5%(?).

 

 

Da vi gjorde det her i går hadde vi heroism på CD da vi pulla, og midt i alt styret glemte vi at vi kunne få bruk for den før vi hadde sarth på 70% med alle drager nede og full kontroll så vi poppa den på 10% for å få et raskt kill og så lite tid i de siste 5%.

 

Noen få problemer hadde vi også underveis, en spriest daua og warrior tanken som tanka vespron når kun han sto igjen døde, men litt rask tenking av deathknighten reddet inn det med en taunt slik at vi fikk combatressa warrioren.

 

Kanskje litt rotete skrevet men, vansklig å få inn ting til rett tidspunkt da alt skjer samtidig :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...