Gå til innhold

Rock Band 2-PES-3 Finner ikke nye spor jeg har lastet ned


Bofur

Anbefalte innlegg

Har Rock band 2 til PS3

 

Etter å ha lastet ned noen nye spor via Sony sin side, finner jeg ikke de nye sporene når jeg går inn i spillet.

 

Jeg kommer heller ikke inn på serveren til Harmonix via spillet da jeg tenkte jeg skulle prøve å laste ned noen spor derfra. Får da feilmelding om at jeg ikke får kontakt med serveren da det kan være foreldrekontrollen som hindrer dette.

 

Men jeg har dobbeltsjekket og forsikret meg at dette er slått av.

 

Er det noen porter jeg burde åpne, og sette fast IP på konsollen?

 

til Info har jeg installert nyeste bios til konsollen

 

Tar gjerne i mot forslag eller tips fra noe der ute som har lastet ned nye spor til Rock Band 2.

 

Må bare få Mötley Crüe – CrueFest til å funke :dribble:

 

edit: stygg feil, skammer meg :blush:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, tipper du har kjøpt Rockband 2 fra USA slik som meg?

I såfall må du bruke den amerikanske playstation store for å kjøpe nye sanger. Når du har opprettet en US - bruker, logger du inn på butikken enten fra XMB eller direkte fra spillet. Begge deler funker. Etter at de nye sangene er lastet ned og installert, kan du logge over på EUR-kontoen din og starte spillet som normalt med de nye sangene :-)

Lenke til kommentar
Hei, tipper du har kjøpt Rockband 2 fra USA slik som meg?

I såfall må du bruke den amerikanske playstation store for å kjøpe nye sanger. Når du har opprettet en US - bruker, logger du inn på butikken enten fra XMB eller direkte fra spillet. Begge deler funker. Etter at de nye sangene er lastet ned og installert, kan du logge over på EUR-kontoen din og starte spillet som normalt med de nye sangene :-)

 

Epp stemmer det, gadd ikke å vente på release for Norge.

 

Ok takk for tipset, skal prøve det. Men det betyr at jeg kan slette track packen jeg kjøpte på Playstation shop :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, tipper du har kjøpt Rockband 2 fra USA slik som meg?

I såfall må du bruke den amerikanske playstation store for å kjøpe nye sanger. Når du har opprettet en US - bruker, logger du inn på butikken enten fra XMB eller direkte fra spillet. Begge deler funker. Etter at de nye sangene er lastet ned og installert, kan du logge over på EUR-kontoen din og starte spillet som normalt med de nye sangene :-)

 

Hei, har kjøpt RB2 til PS3 fra USA (Kanada) tilsvarende første post fra Bofur, men har ikke klart å benytte online store. Jeg har opprettet en US PSN bruker via us.playstation.com (dog med "Norge" som brukerens land/region), og har satt opp en bruker på konsollet som logger på PSN med denne brukeren. Men spillet gir en feilmelding at den ikke kan koble til online store, og jeg finner heller ikke RB2 innhold (hvertfall ikke brandet som RB2) fra butikken via XMB.

 

Jeg testet også å kjøpe et vanlig RB track fra online store (lå hvertfall under "RB" og ikke "RB2"), men den åpnes ikke i RB2, hverken når jeg starter med bruker som er tilkoblet amerikansk eller europeisk PSN.

 

Jeg har i tillegg prøvd å overføre tracks fra innkjøpt AC/DC Rock Band med å bruke remediation code som følger med spillet, der det faktisk står i spillet at disse skal overføres til RB og RB2, men heller ikke disse dukker opp i RB2 ...

 

Forøvrig benytter jeg gitar/trommer fra Guitar Hero: World Tour, og jeg har ikke Rock Band 1 (etter hva jeg har lest på nettet så har det ikke kommet noen patch til RB1 på PS3 som gjør at man kan bruke GH instrumenter?) Edit: ifølge denne siden skal GH instrumentene være kompatible med RB1 på PS3. På den andre siden; ifølge denne tråden har det fortsatt ikke kommet noen RB1 patch til PS3, og ei heller ifølge denne oversikten.

 

Noen tips hva jeg gjør feil? Kanskje ting løser seg hvis jeg også kjøper RB1? :-)

 

Edit: typos

Endret av dumdidum
Lenke til kommentar

Greia er vel at US-store (og tilhørende spilldisk) og EU-store (og tilhørende spilldisk) rett og slett ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Har man den ene disken, er man nødt til å bruke den butikken. Da er man, så vidt jeg har forstått, også nødt til å bruke tilsvarende tilleggspakker (som ACDC-pakka) siden det ikke finnes transferkoder for disse på PSN-butikkene. Vil dog ikke ta gift på den siste setningen der.

 

I et øyeblikks tanketomhet kjøpte jeg transferkode for RB->RB2 på EU store, mens jeg har den amerikanske versjonen, og selv ikke den dustete lille koden fungerte.

Lenke til kommentar
Stemmer at Rockband - sangene ligger under Rockband og ikke Rockband2 på butikken. Hvis du ikke får tilgang tipper jeg at feilen ligger her: "(dog med "Norge" som brukerens land/region)"

 

Kjenner jeg er litt skeptisk til å registrere meg som US PSN bruker med fiktiv US adresse, og såvidt jeg kunne se av registrering prosessen så må også kredittkort registreres på samme land som brukerens adresse ...

 

Dette skaper visst mer trøbbel enn det er verdt; sitter igjen med et RB AC/DC som ikke fungerer med GH trommene og der tracks ikke lar seg overføre til US RB2 spillet, et RB2 spill der jeg ikke får kjøpt musikk fra PSN butikken, og uten tilgang til norsk RB1 for PS3 som fungerer med GH instrumenter siden spillhuset fortsatt ikke har kommet med noen RB1 patch. Tror ikke jeg bestiller flere PS3 titler fra USA med det første :-)

 

Får heller kjøpe RB2 igjen når det forhåpentligvis kommer til PS3 i Norge etterhvert. Synd at spillet er så bra, for det hadde vært fristende å boikotte RB for hvordan de behandler PS3 plattformen.

Lenke til kommentar
Stemmer at Rockband - sangene ligger under Rockband og ikke Rockband2 på butikken. Hvis du ikke får tilgang tipper jeg at feilen ligger her: "(dog med "Norge" som brukerens land/region)"

 

Kjenner jeg er litt skeptisk til å registrere meg som US PSN bruker med fiktiv US adresse, og såvidt jeg kunne se av registrering prosessen så må også kredittkort registreres på samme land som brukerens adresse ...

 

Dette skaper visst mer trøbbel enn det er verdt; sitter igjen med et RB AC/DC som ikke fungerer med GH trommene og der tracks ikke lar seg overføre til US RB2 spillet, et RB2 spill der jeg ikke får kjøpt musikk fra PSN butikken, og uten tilgang til norsk RB1 for PS3 som fungerer med GH instrumenter siden spillhuset fortsatt ikke har kommet med noen RB1 patch. Tror ikke jeg bestiller flere PS3 titler fra USA med det første :-)

 

Får heller kjøpe RB2 igjen når det forhåpentligvis kommer til PS3 i Norge etterhvert. Synd at spillet er så bra, for det hadde vært fristende å boikotte RB for hvordan de behandler PS3 plattformen.

 

Trenger ikke noe kredittkort registrert i USA - jeg bruker mitt norske VISA-kort. Som adresse brukte jeg adressen til et hotell jeg har bodd på i New York :-)

Lenke til kommentar
Trenger ikke noe kredittkort registrert i USA - jeg bruker mitt norske VISA-kort. Som adresse brukte jeg adressen til et hotell jeg har bodd på i New York :-)

Tror det er mange som kjenner seg igjen der. Mange europeere som bor på postadressene til Microsoft, Apple og Sony også, veit jeg... ;)

Lenke til kommentar
Noe nytt om norsk releasedato?

 

Releasedato på hva? Rock band 2 er jo allerede lansert i Norge, eneste innen Rock Band 2 som ikke er lansert enda er Instrumentene. De kan du til og med bestille på nettet (ebay.com feks) siden spill utstyr ikke er sone indelt :)

Lenke til kommentar
Noe nytt om norsk releasedato?

 

Releasedato på hva? Rock band 2 er jo allerede lansert i Norge, eneste innen Rock Band 2 som ikke er lansert enda er Instrumentene. De kan du til og med bestille på nettet (ebay.com feks) siden spill utstyr ikke er sone indelt :)

 

Ups x) misforstod litt x) trodde dere mente til Xbox 360:p

Lenke til kommentar
Trenger ikke noe kredittkort registrert i USA - jeg bruker mitt norske VISA-kort. Som adresse brukte jeg adressen til et hotell jeg har bodd på i New York :-)

Tror det er mange som kjenner seg igjen der. Mange europeere som bor på postadressene til Microsoft, Apple og Sony også, veit jeg... ;)

Epp det funker, Selv bor jeg vist på et 5stjernes spa hotell i Tampa :!: Big up for yellow pages!

 

Har nå lastet ned 25 låter og er storfornøyd. Får se om jeg ikke kjøper en RB1 US utg. og legger til de sporene fra den skiva og!

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Trenger ikke noe kredittkort registrert i USA - jeg bruker mitt norske VISA-kort. Som adresse brukte jeg adressen til et hotell jeg har bodd på i New York :-)

Tror det er mange som kjenner seg igjen der. Mange europeere som bor på postadressene til Microsoft, Apple og Sony også, veit jeg... ;)

Epp det funker, Selv bor jeg vist på et 5stjernes spa hotell i Tampa :!: Big up for yellow pages!

 

Har nå lastet ned 25 låter og er storfornøyd. Får se om jeg ikke kjøper en RB1 US utg. og legger til de sporene fra den skiva og!

 

Hahaha

 

Kan jeg få spørre hvor du bestilte spillet fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...