Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg det er mye kontrovers rundt Ken Ring og snakk om at han egentlig snakker masse dritt han ikke vet noe om.(noe som er tydelig i youtube-kommentarene her) Allikevel digger jeg stemningen i denne sangen:

 

Ken Ring - Cutta Dom

 

 

------

 

Forresten: Et useriøst forsøk på litt Jay-Z-esque musikk. Meg som ghostwriter, meg og en kompis som collaber på produksjonen, og en annen kompis som rapper. Mulighet for alkohol inne i bildet. Hva tror dere er sjansen er for en Topp-20-hit?

Lenke til kommentar
Forresten: Et useriøst forsøk på litt Jay-Z-esque musikk. Meg som ghostwriter, meg og en kompis som collaber på produksjonen, og en annen kompis som rapper. Mulighet for alkohol inne i bildet. Hva tror dere er sjansen er for en Topp-20-hit?

 

Ikke-eksisterende. Men køyr på, dette vil jeg høre.

Lenke til kommentar
Forresten: Et useriøst forsøk på litt Jay-Z-esque musikk. Meg som ghostwriter, meg og en kompis som collaber på produksjonen, og en annen kompis som rapper. Mulighet for alkohol inne i bildet. Hva tror dere er sjansen er for en Topp-20-hit?

 

Ikke-eksisterende. Men køyr på, dette vil jeg høre.

Yeaaah, håper det blir noe av, men hvis vi er sånn halvveis fornøyde får jeg sikkert lagt det ut.
Lenke til kommentar
Jeg og en kompis har startet en "Rap/ Hip-Hop" liste i Spotify, så jeg tenkte vi her i forumet kunne bare forsettet på den. Eller hur?

 

http://open.spotify.com/user/mesic/playlis...lPxjtI2GXxwgvE4

Noe jeg ikke liker med den listen er at det er alt for mange sanger av samme artist. Ser bare en rekke med Nas, og så en annen. Dessuten er listen svær allerede.

Derfor det hadde vært fint om ehs5 opprettet denne playlisten, som trådstarter. Han kunne oppdatert førsteposten og informert folk om denne playlisten, i tillegg til å lage regler for akkurat dette.

Lenke til kommentar

Eyyy, ny tråd jo, så den ikke før nå. Cheers!

 

Big L - The Big Picture (Intro)

 

Ikke den lengste sangen (er tross alt bare en intro), men jeg syns den bare er så utrolig chill. Premo leverer som vanlig varene og Big L er også ganske mesterlig, selv om det ikke er mye tekst i sangen. Skulle ønske han ble nevnt i førsteposten btw.

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis har startet en "Rap/ Hip-Hop" liste i Spotify, så jeg tenkte vi her i forumet kunne bare forsettet på den. Eller hur?

 

http://open.spotify.com/user/mesic/playlis...lPxjtI2GXxwgvE4

Noe jeg ikke liker med den listen er at det er alt for mange sanger av samme artist. Ser bare en rekke med Nas, og så en annen. Dessuten er listen svær allerede.

Derfor det hadde vært fint om ehs5 opprettet denne playlisten, som trådstarter. Han kunne oppdatert førsteposten og informert folk om denne playlisten, i tillegg til å lage regler for akkurat dette.

Det kan jeg godt. Har vi noen gode idéer på hvordan dette skal fungere? Skal vi bare legge inn favorittsanger som vi vil?
Lenke til kommentar

Kveldens låt. Aldri hørt mye av Brother Ali men da annledningen bød seg poppet jeg MP3 spilleren til en kompis i ørene, og sangen tok virkelig av. Jeg elsker harde sanger med en god tekst, og Brother Ali har (I denne sangen) vist seg utmerket. Er det andre sanger som er verdt å høre av Ali, eller lignende sanger (Hardeish), så er det bare å linke.

 

Brother Ali - Victory! (Come Forward)

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis har startet en "Rap/ Hip-Hop" liste i Spotify, så jeg tenkte vi her i forumet kunne bare forsettet på den. Eller hur?

 

http://open.spotify.com/user/mesic/playlis...lPxjtI2GXxwgvE4

Noe jeg ikke liker med den listen er at det er alt for mange sanger av samme artist. Ser bare en rekke med Nas, og så en annen. Dessuten er listen svær allerede.

Derfor det hadde vært fint om ehs5 opprettet denne playlisten, som trådstarter. Han kunne oppdatert førsteposten og informert folk om denne playlisten, i tillegg til å lage regler for akkurat dette.

Det kan jeg godt. Har vi noen gode idéer på hvordan dette skal fungere? Skal vi bare legge inn favorittsanger som vi vil?

Litt vanskelig det der. Kan man legge til hvilke sanger man vil, blir det fort til at sangene som legges til ikke er så veldig gjennomtenkte. En slik liste begynner vel også veldig fort å inneholde veldig mye av samme artist osv, fordi fanboys ønsker å fremme "denne" enkelte artisten.

 

Det jeg personlig ønsker med denne listen er at det skal bli noe man kan bruke for å utvide horisonten sin litt og for å finne litt bortgjemte "gems". Men for å få til det, må det endel retningslinjer til, og da vil det plutselig begynne ta endel plass i denne tråden.

 

I utgangspunktet tenkte jeg en liste, som hadde noen regler ála dette:

*Hver bruker kan legge ut fem låter de selv liker, eller selv ønsker å fremme.

*Og det er ikke lov til å legge ut mer enn to sanger av samme artist elns

*Det er selvfølgelig ikke lov til å slette sanger av andre, eller flytte på de i spillelisten.

*Når man legger ut nye sanger skal de alltid plasseres helt nederst. (Dette for at når man har gjort seg kjent med playlisten, skal slippe å måtte lete gjennom hele listen for nye sanger, istedet for bare helt nederst)

 

Uansett, det er ikke så veldig mye jobb å opprette denne listen at det gjør noe... så det går an å prøve en av delene, og fungerer ikke det, lager man en ny liste med nye regler.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...