Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Jeg fikk med meg mesteparten av Reasonable Doubt-dokumentaren i går kveld, og jeg må også si at jeg ble godt imponert av fremgangsmåten han hadde til musikken. Veldig kult.

 

 

Angående norsk rap: Blir aldri lei av denne cuten. Manisk og litt sint rapping, bassy beat, sånn som jeg liker det. Kverulanton sitt vers er helt konge, for noen bokstavrim! Du hører mer og mer av disse typene beats i landet, nå som alle hooker opp beats fra Soul Theory og Nasty Kutt.

 

Kverulanton, OnklP & Sjakkmats - Noia

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lansky, jeg er enig i at Canibus er en av de fremste mcene vi har. Men selv om tekstene hans er fantastisk bra tar jeg meg selv ofte i å kjede meg når jeg hører på noen av låtene hans. Det kommer nok av at jeg synes noen av beatene han har rappet over ikke er spesielt bra. Men når han rapper på en bra beat, og spesielt når han featurer på en sang med andre artister er det lett å høre kvaliteten på det han driver med. Foruten tekstene, imponerer han meg stadig med hvor "sulten" han virker, altså driven og energien i rap'en hans. Å rappe etter Canibus er ikke lett :)

Lyrisk er det ingen som slår 2pac...

 

Han var jo poet og greier.. :)

 

2pac - Trapped

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Ser veldig fram til Notorious, håper hn som spiller biggie gjør en solid rolletolking.

 

Ellers håper jeg det blir lagd en film av J Dilla, Chris Rock er jo som skapt for rollen :)

 

J Dilla060830_jdilla_vmed_12p.widec.jpg

 

Chris RockChris-Rock-ps03.jpg

 

Skilt ved fødselen ? :)

Endret av MKej
Lenke til kommentar

jeg digger The Cold Vein av Cannibal Ox, og skulle gjerne hatt tips til andre grupper i samme gate, og da mener jeg ikke at de skal ligne, men i samme gate, altså mørk hiphop. EL-P (+ Company Flow) og Dälek har jo gjort mye fett, så fett om jeg får tips om noen andre.

Lenke til kommentar
Angående Nas. Var innom en sjappe i byen som spilte en Nas-låt, men jeg kjente den ikke igjen. Det lille jeg fikk med meg var at han rappet om mora si(tror jeg), og han sa noe i retning av "i'd give the rest of my life for one more day with you". Ganske chill sang, piano eller noe på refrenget. Forslag?

 

Det må være Dance. En av hans beste.

Lenke til kommentar
Lansky, jeg er enig i at Canibus er en av de fremste mcene vi har. Men selv om tekstene hans er fantastisk bra tar jeg meg selv ofte i å kjede meg når jeg hører på noen av låtene hans. Det kommer nok av at jeg synes noen av beatene han har rappet over ikke er spesielt bra. Men når han rapper på en bra beat, og spesielt når han featurer på en sang med andre artister er det lett å høre kvaliteten på det han driver med. Foruten tekstene, imponerer han meg stadig med hvor "sulten" han virker, altså driven og energien i rap'en hans. Å rappe etter Canibus er ikke lett :)

Ja, du sier igrunnen akkurat det samme som jeg selv mener. Å for å presisere - nei, jeg kommer aldri til å påstå at Canibus er den som har de beste sangene. Men kvaliteten på beatene er ikke hans skyld.

 

Jeg mener mange fort kan tråkke feil der. For de dømmer hvem de syns er den beste MCen, etter om personen har utgitt mye god musikk. Personer som 2Pac og Jay-z, er noen jeg mener at i alt for stor grad blir overvurdert grunnet musikken. Begge har gitt ut mange flotte låter, men når man snakker om MCs - må man jo se på det rene talentet. Kvalitetene på beatene, er jo i bunn og grunn utenfor en MCs kontroll.

 

Lyrisk er det ingen som slår 2pac...

 

Han var jo poet og greier.. :)

Jo, lyrisk er det en del som slår 2Pac. Alle elsker jo 2Pac, inkludert meg selv. Har laget enormt mye bra musikk. MEN, ser man på rått talent, eller det lyriske, så mener jeg en god del topper han lyrisk sett.

 

Jeg har jo nevnt Canibus. Ellers har du f.eks GZA, Rakim, Big L, Ras Kass, Nas, Big Pun, Pharoahe Monch, The Last Emperor, Immortal Technique, Talib Kweli (selv om jeg ikke liker han spesielt), Mos Def. Ja, Biggie var bedre lyrisk også syns jeg.

 

2Pac er veldig "rett frem". Det er jo også derfor han er likt, han fenger mange. Men han mangler den større dybden om du spør meg. Du kaldte han en poet, vel, en poet "pakker inn" sitt budskap. Men jeg syns 2Pac er veldig god lyrisk i "If I Die Tonight".

 

Jeg syns personlig GZA og Canibus er de to beste lyriske MCs.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Han var ikke mye å skryte av han som spiller Biggie i Notorious. Hvertfall ikke i traileren. Nå skal det godt gjøres å kopiere noen, men dette var et dårlig forsøk i mine øyne.

Du, den filmen blir enten dårlig, eller maks "not a total waste of time". Det er kun ei melkeku for å få inn noe mer penger.

 

Når jeg så traileren nå, så er det også opplagt at dette ikke bare er glorifisering av Biggie, men av Puff Daddy også. Han blir nok fremstilt som en virkelig bakmann for Biggie. Så smøres det på ekstra tykt - Puffy har garantert minst 2 fingre med i lagingen av filmen. Blir desverre ikke framstilt som en talentløs, pr-kåt rapper som kun forsøplet Biggies sanger. Jada, han er/var en flink forretnings-kar - men han burde holdt seg til kun det.

 

En slik film som dette, er dømt ti å være dårlig. Rest In peace my ass! Puffy har skodd seg utrolig mye på sin døde venn. Nei, det er noen som har tjent gode penger på både Pac og Biggie. Lappe isammen album av opptak som man finner i skuffen, lage filmer... Desverre er det mange dumme og naive fans som kjøper alt dette.

Lenke til kommentar
Kanye West ft. Rakim, Nas, & KRS One - Classic

 

Luv the beat :)

 

E litt usikker på hvor gammel den sangen er. Noen så har peil når den ble utgitt?

 

Premo på beaten, kan ikke gå galt :D

Kan ikke være veldig gammel ettersom herr West er med på den. Wikipedia sier 20. Februar 2007, så det stemmer :p

 

Og fy faen så hardt Kanye blir outshina..

 

Så ikke at Avien var først ute med Nas låta, var liksom heeelt nederst på posten..

Endret av phoNte
Lenke til kommentar
Jepp, den sniken lurte den inn i editen, derfor ikke jeg så det heller :p Kudos til begge allikevel, det tok ikke lang tid! Tenkte jeg skulle pushe litt Rakim fremover, noen album som utmerker seg? Merker at jeg har enkelte "hull i den obligatoriske hiphop-historien".

 

Da bør du begynne med begynnelsen. Eric B & Rakim - Paid In Full

Eric-B--Rakim-Paid-In-Full-289451.jpg

Genialt cover. :wee:

 

Albumet er fra '86 og noen av beatsa kan nok høres litt utdaterte ut, men rappinga til Rakim funker fortsatt flott.

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...