Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om nye gruppa fra Norge, Af1? Virkelig fantastisk. Kommet ut med en stor hit, ved navn Bling. Går vel i ett på radio også. Se videoen her. Tekst til låta i infofeltet. Virkelig fet musikk!

 

Af1 - Bling

Se filmen hos Youtube

 

Eeeeem, Af1 står for Alle For En. Det var en serie som gikk på NRK Super. Hele bandet er en gjeng barnslige wannabe, og det er til og med en jente med. Hater hunkjønn-musikk :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eeeeem, Af1 står for Alle For En. Det var en serie som gikk på NRK Super. Hele bandet er en gjeng barnslige wannabe, og det er til og med en jente med. Hater hunkjønn-musikk :nei:

Du må google ordet "ironi"! :thumbup:

 

Gleder meg til et Comeback album fra Eminem, Detox fra Dr Dre og Before I self destruct fra 50 cent :D

 

Dette er 50 cents aller nyeste og ferdige sang.. :)

Faktisk ikke så gal den. Men det grunnet DRE og beaten. Synd at ikke 50 kan få orden på tekstene, de blir verre og verre. Han babler jo som ei bestemor på sangen.

 

Litt politisk rap.

 

Dead Prez - Police State (fet beat, bra tekst).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blac Haze

Damn, var som å høre Pac jo. Skulle nesten tro det var noe unreleased materiale eller noe. Husker jeg kicka helt på teorien om at han levde da jeg var 12-13 år, altså for 6-7 år siden. Det var en fet periode, lasta ned og printa ut alt jeg kommer over som tyda på at Pac fortsatt levde. Skulle ønske jeg kunne oppleve akkurat den perioden om igjen, var moro å prøve å overbevise de som tvilte om at mannen hadde faka døden sin :cool:

Lenke til kommentar
Cpt: Det er klart det er en smakssak, men det som først dro meg inn i Grime var albumene Boy In Da Corner av Dizzee Rascal (som du kanskje har hørt?) og Treddin' On Thin Ice av Wiley. Ellers er acts som er verdt å nevne Ghetto, Kano, Roll Deep, Durrty Goodz, for starters. Nå ser det ut som det har blitt fjernet en hel del fra Treddin' On Thin Ice-albumet på Youtube, men her er en litt nyere Wiley-sang:

 

Wiley - Music Money

Se filmen hos Youtube

 

 

----------------

 

Setter i gang med å endre litt på listen i førsteinnlegget nå.

 

Liker plata ''Boy in da corner'' veldig godt, har også hørt en del random grime og synes det er ganske stilig. Skal sjekke ut forslagene dine :)

Lenke til kommentar

Immortal har veldig mye bra. Det er bare å høre igjennom hans to cder: Revolutionary Vol. 1 og 2. Den siste er best.

 

Jeg postet selv en Immortal Technique sang på side 7 i tråden. Pluss en mixet sang sammen med Canibus på side 8.

 

"Harlem streets" er en av de beste ja. "Peruvian Cocaine" veldig fet i begynnelsen, men ikke i lengden for min del. Den mest kjendte er "Dance With The Devil" som er den store klassikern hans - en utrolig mørk historie. Lyrisk beste og mest sanne/utfordrende sanger er "4th Branch", "The Cause of Death" og "The Point of No Return". Disse er meget giftige og utfordrende men samtidig langt på vei sanne - Immortal Technique på sitt beste. Men så har du også en mykere og åpen Immortal - "you never know" er en veldig rørende historie. Så skrev jeg en linje eller to på sangen postet på side 7.

 

Du burde absolutt skaffe deg hans to cder, for er vanskelig å tippe hvilke sanger du vil like best. Volume 2 er som nevnt best. Men så og si alle sangene ligger jo på youtube for deg å sjekke ut. En fantastisk MC som spytter sannheten som ingen andre, med en del syke og makabre ordbilder som rett og slett får deg til å le. MEN, det skal være sagt at man må holde tungen rett i munnen. Han flørter mye med konspirasjonsteorier, mye sykt han sier som er sant - men ikke alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...