Gå til innhold

Steam - Hvordan omgå euro, og betale i dollar?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For ikke så lenge siden bestemte Steam seg for at de skulle innføre euroen istedet for å ta betalt i dollar. Dette er forferdelig dårlige nyheter. Med dette gjør de at spill blir merkverdig dyrere. Til og med dyrere hvis du bestemmer deg for å kjøpe på f.eks www.gamezone.no + porto/oppkrav.

 

Om dere ikke vet, så ligger € 1 på kr 9,43 i dagens kurs.

Så om man skal kjøpe spillet Far Cry 2 (på gamezone),

får man det for 279,- + brevpostfrakt (20kr) = 299,-

 

På Steam derimot, må man betale €49,99 = kr 472

 

Dette synes jeg er forferdelig dumt.

 

Synes Steam er en god ide. Her har man en konto med alle spillene man har. Slipper det styret med å finne frem DVD-plater etc. for å spille. Dessuten er det ganske kjekt å ha, når man skal spille med kompiser.

Steam var en fin plass for å kjøpe PC-spill før, men ikke nå lengre.

 

Så til spørsmålet mitt.

 

Jeg lurte på om det gikk an å lure dette euro-systemet på nettsiden deres www.steampowered.com

Ved å tildele en "amerikansk" ip-adresse vha et program, så kanskje man kunne få det oppgitt i dollar, for så å bruke VISA kortet til å betale.

 

Husker jeg prøvde ut et sånt program for å se TV-serier på nett for litt over 1år tilbake, men husker dessverre ikke hva det het, eller hva å søke etter.

Så med noens hjelp, kunne jeg kanskje ha prøvd ut det.

 

Håper på svar!

 

Mvh.

MightyTor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo bruke proxy server for å få "amerikansk ip". Faren er jo vist Valve finner det ut og banner kontoen din.

Mulig de ser på Visa-kortet du handler med også, hvis det er europeisk må du betale i €.

 

Det beste er nok vist du kan få noen i USA til å kjøpe en giftkey, og sende det til deg.

 

Er alerede en 25 siders forumtråd her: Valve har gjort $1 = 1€ på steam

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte bare helt normalt, selv om beløpet stor i euro så ble det trukket dollar fra konto.

 

Så du sier at du f.eks så et spill som kostet 10 euro, så betalte du bare 10 dollar?

 

Virket litt merkelig skjønner du.

 

Hvis det er tilfellet så har vi vel egentlig ikke noe å klage over. Men skal være sagt at steam har ikke fristet meg til å kjøpe noe i det siste med disse stive prisene.

Lenke til kommentar

Ja, fant ut det etter at du posta linken :)

 

Men tilbake til saken MIN ;)

 

Søkte gjennom noen forumtråder på Steam sine sider, og fant ut at den metoden min kan føre til at hele kontoen min kan bli bannet.

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=770231

 

Så får bare ta å sende ei venninne i statene ei melding fra facebook å høre om hun kan hjelpe meg der :) hehe!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Synes det er merkelig at Steam tar betalt i EURO. For når de gjør det, så inkluderes også en % som går til EU-skatt. Det vil si at selv om vi står utenfor EU, så betaler vi skatt til EU for produkter vi kjøper.

 

Jeg ser ikke at Steam har noen rett til å kreve at brukere som bor i et land utenfor EU, må betale i EURO.

 

Noen som har juridisk bakgrunn som kan se på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...