Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med vond lukt i baken


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16-_-

Hei!

 

Jeg sliter ofte med vond lukt som kommer fra baken/ræva. Det er veldig irriterende siden det setter seg fast i buksene mine, og jeg må ofte skifte etter 1-2 dager. Før kunne jeg gå i en uke eller to uten å skifte bukse siden de aldri luktet ille og ble ikke skitne så lenge jeg skiftet boxer. Om jeg går med samme bukse/boxer i to/flere dager kan det begynne å lukte så mye at jeg prøver å holde meg flere meter i radius fra andre personer. Jeg stikker alltid hodet ned i buksa for å lukte når jeg står opp. Det er veldig ekkelt når jeg oppdager det på offentlige steder og at det da bare blir verre.

 

Jeg tørker meg godt etter jeg har vært på do og slikt, og det lukter ikke avføring, men en blanding mellom rumpesvette og analstøv.

 

Jeg dusjer hver/annenhver dag, og har begynt å shamponere baken i dusjen i forsøk på å holde området hygenisk.

 

Noen som kjenner seg igjen?/har noen gode råd til å håndtere situasjonen?

Bare så det er sagt: Jeg har ikke barbert rumpehåra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, boxershorts skal jo skiftes hver dag, så gjør det. Da bør ikke klærne dine rekke å absorbere noe vond lukt. Jeg er også i den mening om at en bukse ikke skal brukes mer enn tre, maks fire dager. Har du sure oppstøt? Det kan sette seg i klærne. Fikk noe råd av en lege, fordi jeg har kronisk magesykdom, men har aldri slitt med dette selv.

Lenke til kommentar

Er du overvektig? Det kan dessvere bidra til økt "rumpeodør", men ellers er det slik at det faktisk er bakterier som lager den vonde lukten. Gjør som de andre postene har foreslått, men i tillegg kan du prøve på å kutte ned inntaket av meieriprodukter, spis et fedd hvitløk pr.dag som et forsøk på å se om det hjelper seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...