Gå til innhold

Nytt kamera, eller nytt objektiv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, saklig sett er det ikke en så stor oppgradering. Det er stor forskjell mellom et 450D og en 50D, men med mindre du trenger flere bilder i sekundet, litt høyere oppløsning, høyere ISO og bedre byggekvalitet tror jeg du vil få bedre nettoøkning av bildekvalitet med et bedre objektiv.

 

Men hva er det du skal fotografere?

Lenke til kommentar

50D vil være en oppgradering. Men jeg mistenker at sensoren har såpss høy oppløsning at objektivene dine kan slite litt. Det gjør at det er ikke sikkert at du opplever noe forbedring i bildekvaliteten (skarphet/oppløsning). Det du derimot får, er et mye mer solid hus, raskere autofokus, lett værtetting, bedre skjerm osv osv osv.

 

Hva er det du er misfornøyd med utstyret du har i dag?

 

Tom

Lenke til kommentar
Nei, saklig sett er det ikke en så stor oppgradering. Det er stor forskjell mellom et 450D og en 50D, men med mindre du trenger flere bilder i sekundet, litt høyere oppløsning, høyere ISO og bedre byggekvalitet tror jeg du vil få bedre nettoøkning av bildekvalitet med et bedre objektiv.

 

Men hva er det du skal fotografere?

 

Jeg er glad i å ta bilder av natur, og kommer til å bevege meg inn i et studio også etterhvert.

 

Hva er det du er misfornøyd med utstyret du har i dag?

 

Tom

 

Det er ikke det at jeg er misfornøyd, jeg bare lurer på om det vil bli en klar forbedring og om det er verdt pengene. :)

Endret av Bjørshol
Lenke til kommentar
Det er ikke det at jeg er misfornøyd, jeg bare lurer på om det vil bli en klar forbedring og om det er verdt pengene. :)

Da ville jeg vurdert å utvide objektivparken.

 

Hvis du trenger mer brennvide, så ville jeg kjøpt en god tele-zoom som Sigma 50-150mm f/2.8 eller Canon 70-200mm f/4 (med eller uten IS avhengig av økonomi).

 

I studio vil en 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.8 være snasent.

 

Når du har brukt det en stund, så er du muligens klar for å erstatte 17-70mm-en og/eller 10-20mm-en.

 

Og etter det, da er du klar for et bedre hus ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...