Gå til innhold

Fornøyde Iphone-kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@archongamer: Selvfølgelig må man sammenligne uten subsidier. Bruksområdet er irrelevant, poenget er at man må sammenligne prisen for selve produktene. Skal man først bruke prisen låst, så får man bruke minste totalpris, som i følge netcom.no er 4387,- for 8GB og 7287,- for 16GB, og da er man låst til abonnement som i alle fall med mitt forbruk er veldig ugunstig, slik at den reelle prisen blir enda høyere.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
@archongamer: Selvfølgelig må man sammenligne uten subsidier. Bruksområdet er irrelevant, poenget er at man må sammenligne prisen for selve produktene. Skal man først bruke prisen låst, så får man bruke minste totalpris, som i følge netcom.no er 4387,- for 8GB og 7287,- for 16GB, og da er man låst til abonnement som i alle fall med mitt forbruk er veldig ugunstig, slik at den reelle prisen blir enda høyere.

 

 

Jeg mener vel det blir feil å snakke om priser subsidiert i det hele tatt, og spesiellt mobiler er det prisen fri jeg går etter.

jeg betalte 5189,- for min 16 GB, og den er fri som fuglen.

Til denne prisen kunne jeg glemme å få meg f.eks HTC HD, som var den jeg siklet mest etter da jeg skulle ha ny tlf.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

personlig har jeg ingen ting i mot iphone annet at det er et så lukket system der i bunn og grunn apple må godkjenne et program. hadde jeg fått iphone hadde jeg etter en kort stund blitt lei av iphone's OS siden jeg krever mer av et system enn en vanlig bruker og ville dermed ha installert et annet system. hadde jeg itillegg fått velge spesifikasjonene på telefonen hadde jeg valgt bort kamera og fått inn støtte for radio

Lenke til kommentar

Når skal folket forstå at iPhone ikke er bra på grunn av teknologien?

 

Hadde jeg villet hatt all slags muligheter hadde jeg ventet på N97 - men iPhone har så mange muligheter for ikke å snakke om multimediafunksjonene!

 

Ingen mobil kan konkkurere med Apple's mediaspiller.

Lenke til kommentar
archongamer: Så du er enig med meg? For øvrig betalte jeg 5630,- for min Touch HD i november.

 

 

Jeg er enig i deg at skal man diskutere priser er det mest riktig å ta de usubsidierte prisene.

Jeg er ikke enig i dem som mener det er et argument mot Iphone at man jo får en pc for prisen, så hvorfor kjøpe en slik tlf.

Vi er alle glad i gadgets, og Iphone er ikke den første eller siste hypede gadgeten som jeg betaler for mye penger for, men jeg klager ikke.

 

telefonen har alle funksjoner jeg behøver i noen telefon, og enda litt til, så da velger jeg å være en av de fornøyde :)

Lenke til kommentar
^ Så du tror at ingen kjøpte den fordi det rett og slett er en god telefon da eller? :roll: Har sansen for slik generalisering.

Flertallet kjøpte nok ikke telefonen fordi den er bra, for noen veldig god telefon er den ikke. Rett og slett.

 

 

eneste med iphone er jo batteritiden, det kommunistiske jerngrepet fra apple og prisen som er sjokkerende :roll:

Hvordan kan jeg klage på over to uker standby, og over tre dagers levetid ved moderat bruk - på en telefon som snart runder et år?

Den er oppgitt til 12,5 døgn hviletid fra Apple, da med ideelle forhold mtp. nettverksforbindelse. Og dette er også uten bruk. Hvordan du da får over to uker standby med en ett år gammel mobil som kom på markdet for et drøyt halvår siden?

 

 

^ Så du tror at ingen kjøpte den fordi det rett og slett er en god telefon da eller? :roll:

 

hehe, ikke når det ikke er det :p

 

men jeg skrev "ca 50 annet"

 

Så av 900 telefoner, så tror du at bare 50 av de ble kjøpt pga de var gode telefoner? Faen for no p***preik.

Når alternativet er Windows Slowbile (:wee:) så ser jeg ikke problemet. Har selv aldri brydd meg om Apple-produkter, solgte iPoden jeg hadde en gang etter 1mnd, men selv som relativt anti-Apple hadde iPhone masse appell for meg.

Apple er ikke veldig raske de heller, men de er veldig flinke til å kamuflere tregheten ved bruk av animasjoner. Dermed blir brukeren lurt til å tro at ting ofte skjer fortere enn det gjør. Dessuten finnes det mange andre alternativer enn Windows Mobile for de som ikke liker det.

 

 

Lurer på hva slags grei PC man får for 2 eller 3000 kroner.

En som kan gjøre mye mer enn en Iphone ihvertfall. Dessuten får man ingen ny Iphone til 2-3000 uten subsidier.

 

 

Hvilken ulåst iphone får man til 2-3000 kr? Fantastisk å sammenligne subsidiert telefon mot ikke-subsidiert PC.

 

Hvilken annen telefon får du usubsidiert som gjør samme som Iphone, og som koster under 5000,-?

Ikke mange av de avanserte telefonene som koster under dette uten abb, og å sammenligne mobil og pc i seg selv er jo ganske fantastisk :roll:

Når man trenger en ny mobil kjøper man ikke pc, og samme gjelder om du trenger pc så kjøper du ikke ny mobil.. doh!!

HTC Touch Diamond, Touch Pro og Samsung I900 for å nevne noen Windowstelefoner. Så har man også mange andre symbiantelefoner.

Lenke til kommentar
Når skal folket forstå at iPhone ikke er bra på grunn av teknologien?

 

Hadde jeg villet hatt all slags muligheter hadde jeg ventet på N97 - men iPhone har så mange muligheter for ikke å snakke om multimediafunksjonene!

 

Ingen mobil kan konkkurere med Apple's mediaspiller.

 

er ikke det slikt at du er låst til itunes? vet at det finnes erstatninger for dette programmet, men å konkludere med at multimediamulighetene er best på merkede er å ta seg vann over hodet.

 

brukergrensesnittet kan fungere for deg, men hos andre vil kanskje ha knapper, itillegg så vet ikke du med hånda på hjerte at det kan finnes et bedre mulighet i eksempelvis det indiske markedet som har mye som vi ikke vet om.

 

jeg personlig kunne ha tenkt meg bedre oppløsning på iphone, muligheten til å installere andre programmer uten å måtte hacke den, multitouch støtter jeg fult ut men når flere produsenter begynner å bruke dette blir dette ikke noe spesielt for only iphone. annet å nevne er at jeg kunne ha tenkt meg radio som multimedia mulighet og bedre kamera enn det iphone har pr dag dato. og skulle jeg virkelig ha kunne valgt ville jeg ha hat en iphone pro som noe ikke-apple designere har tegnet

iPhone-Pro2_01.jpg

Lenke til kommentar
Så sant man ikke bor i et sted i langtvekkistan uten Netcom-dekning så ser jeg ikke problemet.

Morsom er du. Det kan være mange grunner til at man ikke ønsker Netcom, og uansett blir det feil å sammenligne et subisidert produkt mot et som ikke er det. Med mitt forbruk (1-2 timer tale, ca 200 SMS) er månedsprisen en drøy hundrelapp med OneCall Faktura. Billigste Netcom-abonnement for tilsvarende forbruk er FlexiTalk til ca 250 kr/mnd.

 

Mobil + abonnement et år ville da for meg blitt:

 

Ulåst med OneCall: ca 5000 + ca 1500 = 6500,-

Låst til FlexiTalk 99: 4000 + 1188 + ca 3000 = 8188,-

 

(Har da sett bort fra databruk, fordi jeg har mobilt bredbånd. Men også der hadde Netcom tapt, for jeg har fri bruk til 399,- pr mnd hos OneCall, noe som koster 499,- pr mnd hos Netcom. 1200,- spart per år der óg.)

 

Jeg er ikke enig i dem som mener det er et argument mot Iphone at man jo får en pc for prisen, så hvorfor kjøpe en slik tlf.

Det har jeg heller aldri skrevet eller ment.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

vil si mange wm mobiler er mye bedre enn iphone, men de har sine feil de og

 

wm

+

uttallige programmer

kjapt t9 tastatur for en hånd

bra fleksibilitet

tåler en del (ihvertfall min s100)

Fleste har bra batteri

bra design på nyere mobiler

 

-

ubrukelig kamera

knotete menyer om man ikke har negler eller stylus

touch flo er håpløst, og er ikke riktig løsning

Fleste mangler vanlig hodesettutgang

ikke oppgraderbar med mindre produsent velger det

lite standardminne på en del telefoner, på de med mye mangler minnekortstøtte

 

iphone

+

vanlig hodesettutgang

bra gjennomført os

mesteparten av multimediafunksjonene er inne på en gjennomført måte

stilig design

er ikke like avhengig av touch

os får mer oppgraderinger (får se hva som skjer med iphone v2, får v1 samme os som opsjon?)

 

-

os er for nytt og begrenset slik at det mangler funksjoner og programmer

begrensete muligheter i os (copy paste, t9 tastatur mangler)

ikke utvidbart minne

dårlig(?) batteri

 

 

flere som vil utdype evt korrigere dette? har egentlig lyst på iphone som neste telefon, men atm heller jeg til en htc om jeg ikke får iphonen billig. Har funnet ut at funksjonene som trengs er

-kontaktbok

-kalender

-mail + nett med wifi

-mp3spiller med mye minne og vanlig hodetelefonutgang

-kamera som faktisk funker, spesielt når det er mørkt

-telefon med god lyd + dekning

-støtte for 3. parts programmer

 

og disse blir dekket av de fleste mobiler

Lenke til kommentar

Jeg synes iallfall at det er rart at det er så mange fornøyde Iphone-kunder, men dette tror jeg er fordi at mange av de som kjøper Iphone er mer ute etter det som er hipt.

 

Ting som gjør Iphone dårlig:

- For å få den til rimelig pris må du kjøpe den først med abonnement, så si opp. Om du ikke da ønsker at abonnement fra Netcom. Det er mye styr for en mobiltelefon.

- Bruker ikke USB-mini e.l. men en sær kontakt som Apple har laget selv. Har ikke Apple hørt om standarder?

- Kan ikke legge inn programmer selv uten at de er godkjent av Apple

- Kan ikke sende MMS uten ekstra program

- Kan ikke ta opp film uten ekstra program

- Må jailbrakes for å legge inn de programmene man ønsker

- Du må bruke iTunes.

- Vanskelig å skifte batteri

 

Ikke noe tvil om at Apple tjener seg rike og fete med dette oppsettet, men de kunne enkelte ordnet det mer forbrukervennlig. Hadde de laget solgt den uten abonnement, gjort den åpen og fulgt standarder ville jeg kalt den verdens beste telefon. Dette er dessverre ikke tilfellet.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
vil si mange wm mobiler er mye bedre enn iphone, men de har sine feil de og

 

wm

 

-

ubrukelig kamera

knotete menyer om man ikke har negler eller stylus

touch flo er håpløst, og er ikke riktig løsning

Fleste mangler vanlig hodesettutgang

ikke oppgraderbar med mindre produsent velger det

lite standardminne på en del telefoner, på de med mye mangler minnekortstøtte

Dette var realiteten før. Nå har det begynt å komme modeller som retter opp i mye av dette.

 

Kamerafronten - her er både WM og iphone dårlig. Touch HD som jeg har leveres med et middelmådig kamera. Tar OK bilder i bra belysning, men mangler blits, og er derfor ubrukelig innendørs med dårlig lys. Menyene har blitt mye bedre, og er enkle å bruke uten stylus med HD i alle fall. Den har fått 3,5 mm-jack (vanlig utgang), og leveres med 512 MB internminne, og har i tillegg minnekortstøtte opptil 32 GB (leveres med et 8GB-kort).

 

Touch Flo er vel en smakssak. Jeg liker det, men forstår at mange mener at det er for begrenset. Dessuten er det designmessig dårlig at det er så stor forskjell mellom TF3D og resten av OSet som man kommer inn i med en gang man skal endre noe som ikke er lagt inn i TF3D.

 

-kamera som faktisk funker, spesielt når det er mørkt

Med det punktet faller både iphone og de fleste WM-telefoner bort.

Lenke til kommentar
Jeg synes iallfall at det er rart at det er så mange fornøyde Iphone-kunder, men dette tror jeg er fordi at mange av de som kjøper Iphone er mer ute etter det som er hipt.

88.2 % bruker iPhone til epost, 71.3 % daglig

91.8 % bruker Safari

89.4 % kalenderen

52.8 % YouTube

75.3 % Kart og GPS

92.4 % bruker iPoden

75.1 % kamera

77.4 % kalkulatoren

22.9 % aksjekurser (anbefaler heller Bloomberg)

71 % værmelding (anbefaler det nye yr.no programmet i steden)

88.9 % har lastet ned programmer fra App Store

 

Jeg tror denne statistikken viser at det er rimelig klart at folk kjøper iPhone fordi den er funksjonsrik og lett å bruke. De 10 % som ikke har brukt Safari har kanskje kjøpt den fordi de syns den er hip.

Lenke til kommentar

Haha... Snakker om god vitenskaplig undersøkelse...

 

"Norske Iphone-brukere er (...) mest fornøyd med mobilene sine (...)

 

Det kommer frem i en rundersøkelse Netcom har gjennomført blant Iphone-kjøperne i fjor."

 

(...)

"Deltakerne i undersøkelsen er alle Iphone-kunder hos Netcom."

 

Så i følge et panel av utelukkende Iphone-eiere, er Iphone-eiere mest fornøyd... i hele verden!

 

Seriøs troverdig konklusjon, Amobil!

Lenke til kommentar
vil si mange wm mobiler er mye bedre enn iphone, men de har sine feil de og

 

wm

+

uttallige programmer

kjapt t9 tastatur for en hånd

bra fleksibilitet

tåler en del (ihvertfall min s100)

Fleste har bra batteri

bra design på nyere mobiler

som regel miniUSB

stor frihet

 

-

ubrukelig kamera - Flere har da brukbare kamera nå til dags, ihvertfall i dagslys

knotete menyer om man ikke har negler eller stylus - Helt forskjelliog fra modell til modell. Med f.eks. Touch HD er ikke stylus nødvendig. Her man fint tommelen brukes til det aller meste.

touch flo er håpløst, og er ikke riktig løsning - Smak og behag. Selv syns jeg det fungerer veldig godt. Ellers så har man jo veldig mange andre alternativer.

Fleste mangler vanlig hodesettutgang

ikke oppgraderbar med mindre produsent velger det - Her skjønte jeg ikke helt hva du mente? Det kommer jo firmwareoppdateringer, samt at det finnes mange uoffisielle på XDA-developers.

lite standardminne på en del telefoner, på de med mye mangler minnekortstøtte - Minne eller lagringsplass du mener?

 

iphone

+

vanlig hodesettutgang

bra gjennomført os

mesteparten av multimediafunksjonene er inne på en gjennomført måte

stilig design

er ikke like avhengig av touch Hvordan kan denne brukes uten touch? :p

os får mer oppgraderinger (får se hva som skjer med iphone v2, får v1 samme os som opsjon?)

 

-

os er for nytt og begrenset slik at det mangler funksjoner og programmer

begrensete muligheter i os (copy paste, t9 tastatur mangler)

ikke utvidbart minne

dårlig(?) batteri

Elendig kamera

Låst til Apple

Selges i hovedsak kun av Netcom, dermed blir kjøpsprosessen mer tungvinn enn og kunne kjøpe en uten binding

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...