Gå til innhold

Fornøyde Iphone-kunder


Anbefalte innlegg

HTC Touch Diamond, Touch Pro og Samsung I900 for å nevne noen Windowstelefoner. Så har man også mange andre symbiantelefoner.

 

Mener du seriøst at du annser HTC Diamond som er konkurent til Iphone?

Den er jo så treg at du venter til krampa tar deg bare for å sende en sms jo..

 

Nei, HTC HD ja. Diamond, lol :!:

 

Haha... Snakker om god vitenskaplig undersøkelse...

 

"Norske Iphone-brukere er (...) mest fornøyd med mobilene sine (...)

 

Det kommer frem i en rundersøkelse Netcom har gjennomført blant Iphone-kjøperne i fjor."

 

(...)

"Deltakerne i undersøkelsen er alle Iphone-kunder hos Netcom."

 

Så i følge et panel av utelukkende Iphone-eiere, er Iphone-eiere mest fornøyd... i hele verden!

 

Seriøs troverdig konklusjon, Amobil!

 

Hvordan mener du de bør gjøre det da?

Er vel ganske selvskrevet at de må undersøke med folk som faktisk eier telefonen i en slik undersøkelse.

Det skjønner du også vel ?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes iallfall at det er rart at det er så mange fornøyde Iphone-kunder, men dette tror jeg er fordi at mange av de som kjøper Iphone er mer ute etter det som er hipt.

 

Ting som gjør Iphone dårlig:

- For å få den til rimelig pris må du kjøpe den først med abonnement, så si opp. Om du ikke da ønsker at abonnement fra Netcom. Det er mye styr for en mobiltelefon.

- Bruker ikke USB-mini e.l. men en sær kontakt som Apple har laget selv. Har ikke Apple hørt om standarder?

- Kan ikke legge inn programmer selv uten at de er godkjent av Apple

- Kan ikke sende MMS uten ekstra program

- Kan ikke ta opp film uten ekstra program

- Må jailbrakes for å legge inn de programmene man ønsker

- Du må bruke iTunes.

- Vanskelig å skifte batteri

 

Ikke noe tvil om at Apple tjener seg rike og fete med dette oppsettet, men de kunne enkelte ordnet det mer forbrukervennlig. Hadde de laget solgt den uten abonnement, gjort den åpen og fulgt standarder ville jeg kalt den verdens beste telefon. Dette er dessverre ikke tilfellet.

 

Unnskyld meg, men hvordan kan du liste opp dette som svakheter ved mobilen?

 

La meg kommentere, punkt for punkt:

 

- Ja, du må faktisk bestille telefonen, ta en telefon til KS og betale TO regninger. Hvis du sammenligner med en vanlig bestilling så er det en ekstra telefon og en regning ekstra å betale. Synes du det blir for stress så har du neppe overskudd nok til å bruke en telefon som iPhone og bør holde deg til televerkets gamle grå med snurreskive.

 

- MiniUSB hade vært snedig, men det finnes jo en halv million duppeditter som bruker iPod-dock, noe som var introdusert _før_ miniUSB. Så for å beholde kompabiliteten med eksisterende utstyr så regner jeg med at Apple valgte å gjøre som de gjorde. Det er tross alt billigere å kjøpe en kabel ekstra enn å kjøpe nytt tilleggsutstyr. Det er en grunn til at biler, stereoanlegg og annet lister opp iPod-kompatibel / tilkobling som en feature.

 

- Nei. Du kan ikke legge inn programmer som ikke er godkjent av Apple. For superbrukere så er dette kjedelig. For mannen i gata er det en velsignelse, og garantert en av grunnene til at mange av brukerne faktisk legger inn programvare selv. Jeg tør vedde ganske masse på at en langt større andel av iPhone-eiere legger inn tredjepart applikasjoner enn snittet av brukere med Windows Mobile. Og så lenge Apple står for distribusjonen av programvaren så må de også få lov til å bestemme hva de vil supportere.

 

- All sytingen om MMS er jeg så lei av at jeg får krampe snart. Hver gang noen skal kritisere iPhone så blir denne dratt frem som et trumfkort. Du glemte forresten at du i tillegg til å installere ekstra programvare faktisk må hacke telefonen... Min spådom er at om noen år så er MMS død. e-posten og IM har tatt over 100 %. Og via begge disse kan du sende vesentlig bedre bilder enn via MMS. HVis du tar en kikk på gsmworld sine sider så ser du at det ikke har skjedd utvikling i standarden siden 2006.

 

- Greit, det kan den ikke. Også her må du hacke den for å få til dette. Med såpass masse minne innabords så burde dette ha vært en mulighet.

 

- Du kan greit legge inn alle de programmer du ønsker fra Appstore uten jailbreak. Det er kun hvis du ønsker ting som Apple ikke tillater at du trenger å jailbreake. Dette poenget er vel det samme som at du kun kan legge inn ting Apple godkjenner, bare med motsatt tilnærming.

 

- Til hva? Jeg brukte utelukkende MediaMonkey da jeg hadde iPhone. Eneste jeg brukte iTunes til var SW oppgradering og aktivering første gang jeg tok den i bruk.

 

- Den skal jeg skrive under på. Hvis du skal gjøre det selv, vel og merke. Men kan ikke huske sist jeg skiftet batteri på noen av mine mobiler, så jeg tror ikke dette er noe stort problem summa summarum. Jeg tror at folk flest velger å skifte mobil når / hvis batteriet dør etter noen år. Det er klart at det nok vil være litt ekstra hassle hvis du opplever dette innenfor kortere tid etter at du kjøpte telefonen.

 

Summa summarum så synes jeg at iPhone er en veldig bra telefon _til sitt bruk_ De som klarer seg med den er stort sett fornøyde. De som trenger noe som iPhone ikke kan levere kan jo bare velge noe annet? Jeg skjønner ikke hvorfor man da automatisk må rakke ned på den eller produsenten / produsentens måte å drive butikk på?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Virker som om det går sport i å være anti-Apple/iPhone, ja. Vi har forøvrig allerede skjønt at du er meget aktiv i dette selv, >Jonas<.

De fleste godtar at den har mange positive områder, og til og med utkonkurrerer motstanderene, men hver gang jeg diskuterer med deg får jeg inntrykket av at iPhone = kjøleskap-størrelses-nokia fra 1995.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
eneste med iphone er jo batteritiden, det kommunistiske jerngrepet fra apple og prisen som er sjokkerende :roll:

Hvordan kan jeg klage på over to uker standby, og over tre dagers levetid ved moderat bruk - på en telefon som snart runder et år?

Den er oppgitt til 12,5 døgn hviletid fra Apple, da med ideelle forhold mtp. nettverksforbindelse. Og dette er også uten bruk. Hvordan du da får over to uker standby med en ett år gammel mobil som kom på markdet for et drøyt halvår siden?

Et par ting jeg vil påpeke ved spørsmålet mitt:

1. Nettverk (wireless) er skrudd av i standbymodus.

2. Den ble brukt sånn smått iløpet av de to ukene

3. Har 1st gen.

Lenke til kommentar

Altså, Netcom - som er de som selger disse telefonene - er de som har gjennomført undersøkelsen. De undersøker kun hos de som har kjøpt iphone. At resultatet blir som det blir, er vel ingen overraskelse...eller?

 

noe jeg synes er rart, er at 72 prosent kjøpte iphone på grunn av antall funksjoner (sic!)

Vel, hvis dette er grunnen til at man gikk for den telefonen, er det vel en mengde andre som har flere funksjoner - og det også til lavere pris.

Lenke til kommentar
Hvilken ulåst iphone får man til 2-3000 kr? Fantastisk å sammenligne subsidiert telefon mot ikke-subsidiert PC.

 

Hvilken annen telefon får du usubsidiert som gjør samme som Iphone, og som koster under 5000,-?

 

 

Klikke.

 

SOm du ser: ganske mange.

 

men er ikke salget av iphone i Norge i strid mot konkurranseloven? om så det, hvorfor selges den egentlig her da? og jobbes det for at andre leverandører kan selge dem også?

Nei, så lenge man etter ett år har mulighet til å låse opp telefonen gratis (og at det i bindingsperioden er mulig å låse den opp mot betaling?), er det ikke ulovlig.

Ingen andre enn operatørene selv som jobber med Apple ang å få selge telefonen. (Om de jobber med det)

Endret av strek
Lenke til kommentar
Hvilken ulåst iphone får man til 2-3000 kr? Fantastisk å sammenligne subsidiert telefon mot ikke-subsidiert PC.

 

Hvilken annen telefon får du usubsidiert som gjør samme som Iphone, og som koster under 5000,-?

 

 

Klikke.

 

SOm du ser: ganske mange.

 

 

Hvor??

De fleste på listen, eller tenker du på en helt spesiell funksjon? Om du gjør det må du nesten nevne den.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Hvilken ulåst iphone får man til 2-3000 kr? Fantastisk å sammenligne subsidiert telefon mot ikke-subsidiert PC.

 

Hvilken annen telefon får du usubsidiert som gjør samme som Iphone, og som koster under 5000,-?

 

 

Klikke.

 

SOm du ser: ganske mange.

 

Hvor??

De fleste på listen, eller tenker du på en helt spesiell funksjon? Om du gjør det må du nesten nevne den.

 

 

For å ta det mest innlysende denne telefonen har ført med seg, trykkskjerm.

Jeg kan gå med på at Nokia N95 er en god kandidat og en av mine favoritter på den linken, men den er like dyr som en Iphone.

 

Skal man lese mail f.eks gir jo de aller fleste tlf fra den linken et håpløst resultat, og kan ikke sammenlignes.

Samme går for nettleseren også, og de mangler App Store og dens muligheter,

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Mener du seriøst at du annser HTC Diamond som er konkurent til Iphone?

Den er jo så treg at du venter til krampa tar deg bare for å sende en sms jo..

 

Nei, HTC HD ja. Diamond, lol :!:

Jeg nevnte ikke Touch HD fordi den koster mer enn Iphone, og du spørte etter de som kosta mindre. Derfor nevnte jeg Diamond. Nå skal det nevnes at den er langt raskere enn da den kom på markedet. Ved å bruke DiamondTweak så kan man øke responsen ytterligere.

 

 

Jeg synes iallfall at det er rart at det er så mange fornøyde Iphone-kunder, men dette tror jeg er fordi at mange av de som kjøper Iphone er mer ute etter det som er hipt.

 

Ting som gjør Iphone dårlig:

- For å få den til rimelig pris må du kjøpe den først med abonnement, så si opp. Om du ikke da ønsker at abonnement fra Netcom. Det er mye styr for en mobiltelefon.

- Bruker ikke USB-mini e.l. men en sær kontakt som Apple har laget selv. Har ikke Apple hørt om standarder?

- Kan ikke legge inn programmer selv uten at de er godkjent av Apple

- Kan ikke sende MMS uten ekstra program

- Kan ikke ta opp film uten ekstra program

- Må jailbrakes for å legge inn de programmene man ønsker

- Du må bruke iTunes.

- Vanskelig å skifte batteri

 

Ikke noe tvil om at Apple tjener seg rike og fete med dette oppsettet, men de kunne enkelte ordnet det mer forbrukervennlig. Hadde de laget solgt den uten abonnement, gjort den åpen og fulgt standarder ville jeg kalt den verdens beste telefon. Dette er dessverre ikke tilfellet.

Jeg er enig i det meste her. Det er unødvendig tungvinnt at man først må kjøpe telefonen med binding, for så å måtte bryte den. Dette er bare rett og slett utrolig sært fra Apple sin side. Jeg har forståelse for at Apple har valgt å bruke den pluggen de har gjort. Det finnes jo vanvittig mye tilbehør, så at de da velger en slik standard Apple-port syns jeg er greit, selv om jeg selvsagt skulle sett en USB-port på den.

 

At man i tillegg kun får lov til å installere de programmene Apple tillater er også negativt, da de gjerne blokkerer de som konkurrer med deres egne (f.eks. Opera). At man da må hacke sin egen telefon for å få tak i grunnleggende funksjoner er også helt elendig.

 

Som du nevner må man også bruke et program for filoverføring. Ikke nok med det, man må også konvertere flere filformater over til Apple sine. Her er løsningen til Windows Mobile milevis foran. Når man der kobler telefonen til pc'en får man opp tre valg: Active Sync, flyttbar disk eller internettdeling.

 

 

Jeg er dog ikke enig i at jeg ville kalt den verdens beste telefon selv uten disse negative sidene. Rett og slett fordi folk har forskjellige behov, og det finnes ikke som fungerer like godt for alle.

 

 

Jeg tror denne statistikken viser at det er rimelig klart at folk kjøper iPhone fordi den er funksjonsrik og lett å bruke. De 10 % som ikke har brukt Safari har kanskje kjøpt den fordi de syns den er hip.

Nå er vel ikke akkurat Iphone så veldig mer funksjonsrik enn mange andre, så jeg vil også påstå at mye av salget skyldes hypen.

 

 

Virker som om det går sport i å være anti-Apple/iPhone, ja. Vi har forøvrig allerede skjønt at du er meget aktiv i dette selv, >Jonas<.

De fleste godtar at den har mange positive områder, og til og med utkonkurrerer motstanderene, men hver gang jeg diskuterer med deg får jeg inntrykket av at iPhone = kjøleskap-størrelses-nokia fra 1995.

Bare fordi jeg kritiserer sider ved Iphone så er jeg anti-Apple? De som ikke klarer å se negative sider ved et produkt, men som forsvarer det til døden har ihvertfall tydelige fanboy tendenser. Jeg har flere ganger snakket positivt om Iphone, men selv om det er et bra produkt som appellerer til mange, så betyr vel ikke det at det ikke kan ha negative sider? For mange er Iphone ypperlig, for mange andre er den ikke det. Du sier her at den utkonkurrerer motstanderne? Det er jo bare tull. At du er anti-Windows har også kommet tydelig fram i de andre postene dine på forumet her. Spesielt når du ikke anbefaler HTC Touch HD fordi den er umulig å bruke uten stylus, noe som også er regelrett tull. Du påstår også at HD er problematisk stor, men har selv en Iphone som er større.

 

 

eneste med iphone er jo batteritiden, det kommunistiske jerngrepet fra apple og prisen som er sjokkerende :roll:

Hvordan kan jeg klage på over to uker standby, og over tre dagers levetid ved moderat bruk - på en telefon som snart runder et år?

Den er oppgitt til 12,5 døgn hviletid fra Apple, da med ideelle forhold mtp. nettverksforbindelse. Og dette er også uten bruk. Hvordan du da får over to uker standby med en ett år gammel mobil som kom på markdet for et drøyt halvår siden?

Et par ting jeg vil påpeke ved spørsmålet mitt:

1. Nettverk (wireless) er skrudd av i standbymodus.

2. Den ble brukt sånn smått iløpet av de to ukene

3. Har 1st gen.

For det første snakkes det om Iphone 3g her, og dessuten er den oppgitt til snaut 10,5 døgn hviletid. Så du hadde telefonen stående i flymodus?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Hvilken ulåst iphone får man til 2-3000 kr? Fantastisk å sammenligne subsidiert telefon mot ikke-subsidiert PC.

 

Hvilken annen telefon får du usubsidiert som gjør samme som Iphone, og som koster under 5000,-?

 

 

Klikke.

 

SOm du ser: ganske mange.

 

Hvor??

De fleste på listen, eller tenker du på en helt spesiell funksjon? Om du gjør det må du nesten nevne den.

 

 

 

For å ta det mest innlysende denne telefonen har ført med seg, trykkskjerm.

Jeg kan gå med på at Nokia N95 er en god kandidat og en av mine favoritter på den linken, men den er like dyr som en Iphone.

 

Skal man lese mail f.eks gir jo de aller fleste tlf fra den linken et håpløst resultat, og kan ikke sammenlignes.

Samme går for nettleseren også, og de mangler App Store og dens muligheter,

Ok, om trykkskjermen er det som definerer iPhone blir listen selvfølgelig helt feil.

Da blir listen slik: Klikke

Når det er sagt bør det legges til at hvilke telefon som er best i det store og hele avhengier av brukerens krav.

 

Ettersom jeg også vet at denne diskusjonen ikke kommer til å føre noe godt ut av seg kommer jeg neppe til å delta mer. :)

Lenke til kommentar
Bare fordi jeg kritiserer sider ved Iphone så er jeg anti-Apple? De som ikke klarer å se negative sider ved et produkt, men som forsvarer det til døden har ihvertfall tydelige fanboy tendenser. Jeg har flere ganger snakket positivt om Iphone, men selv om det er et bra produkt som appellerer til mange, så betyr vel ikke det at det ikke kan ha negative sider? For mange er Iphone ypperlig, for mange andre er den ikke det. Du sier her at den utkonkurrerer motstanderne? Det er jo bare tull.

 

Jeg kan lage en liste like langt som en vondt år om hva som er feil med telefonen, men orker ikke siden du allerede har presentert meg med de minst 5 ganger. Den er sinnsykt langt fra perfekt.

 

Er forøvrig fanboy av ting som fungerer. Blir nok aldri det mange her kaller "APPLE FANBOI". Ville heller hatt non-gui linux på maskina mi enn mac osx.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Har hvert iPhone-bruker siden den kom i USA i 07, og gikk over til 3G når den kom hit.

Solgte min her en gang i høst for så å kjøpe HTC Touch HD... hva bruker jeg nå?

Jo en ny iPhone gitt, som er BILLIGERE enn Touch HD'en jeg hadde.

Ja dere kan si hva dere vil om ditt og datt, men kan vi ikke si det sånn da; At skal man uttale seg negativt om et produkt, prøv det først?

Lenke til kommentar
Haha... Snakker om god vitenskaplig undersøkelse...

(...)

Så i følge et panel av utelukkende Iphone-eiere, er Iphone-eiere mest fornøyd... i hele verden!

 

Hvordan mener du de bør gjøre det da?

Er vel ganske selvskrevet at de må undersøke med folk som faktisk eier telefonen i en slik undersøkelse.

Det skjønner du også vel ?

 

Konklusjonen var at Iphone-eiere var mest fornøyd.

 

Spør 100 personer som kjøper Coca-Cola om hvem som er mest fornøyd med kjøpet sitt av Coca-Cola-kjøpere og Pepsi-kjøpere. Svaret du får da, er det statistisk representativt slik at du kan konkludere med at de som kjøper Coca-Cola er mer fornøyde med kjøpet sitt enn de som kjøper Pepsi?

 

Dersom du skal kunne trekke en slik konklusjon, må utvalget representere ALLE merkene, ikke bare ett.

 

Det skjønner du også vel ?

Lenke til kommentar
Haha... Snakker om god vitenskaplig undersøkelse...

(...)

Så i følge et panel av utelukkende Iphone-eiere, er Iphone-eiere mest fornøyd... i hele verden!

 

Hvordan mener du de bør gjøre det da?

Er vel ganske selvskrevet at de må undersøke med folk som faktisk eier telefonen i en slik undersøkelse.

Det skjønner du også vel ?

 

Konklusjonen var at Iphone-eiere var mest fornøyd.

 

Spør 100 personer som kjøper Coca-Cola om hvem som er mest fornøyd med kjøpet sitt av Coca-Cola-kjøpere og Pepsi-kjøpere. Svaret du får da, er det statistisk representativt slik at du kan konkludere med at de som kjøper Coca-Cola er mer fornøyde med kjøpet sitt enn de som kjøper Pepsi?

 

Dersom du skal kunne trekke en slik konklusjon, må utvalget representere ALLE merkene, ikke bare ett.

 

Det skjønner du også vel ?

 

Så det du klager over her er at kun Iphone eiere ble spurt, og ikke eiere av andre telefoner?

Hvordan skal andre som ikke eier telefonen få sagt hvor fornøyd de er da?

Det var en undersøkelse på Iphone, og da må man nesten høre med de som eier den, og hadde den vært så dårlig som mange her inne påstår ville langt flere eiere vært misfornøyd enn hva som kom fram.

For selv om de spør bare om den telefonen kan jo folk være misfornøyde like fullt som fornøyde.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...