Gå til innhold

[Løst] Spillpc, 20k-30k, hit me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bare skal spille wow på maskinen så er det rimelig grei overkill. wow belaster ram og cpu mye. men sc II og diablo III vet man jo ikke hva slags krav som stilles. For en stillegående pc ville jeg ikke valgt 4870x2 mener det bråker rimelig godt med mindre du har planer om vann. Men men, har du penger til det så kjør på. Den er fremtidssikker ihvertfall. Luftkjøling krever null vedlikehold forresten. Bortsett fra kanskje å blåse bort litt støv, men det må til uansett i ny og ne. Vannkjøling krever mer, men ikke mye. Avhengig av hva slags vannkjøling og komponenter du velger.

Lykke til!

Skrevet

Hva i søttan skal du med en "gamer"-rigg til 20-30 fete lapper til WOW for ?? det krever jo ingen verdens ting..!

Skammelig, det er det det er.. total sløsing av penger.

Hvor mye tror du du vinner på å gå fra 10.000,- opp til 25-30,000,- ?

10% ytelse mer, max.. forskjell i wow ? Null og niks.. kun sløsing.

-x-

Gjest Slettet+3165
Skrevet
Hva i søttan skal du med en "gamer"-rigg til 20-30 fete lapper til WOW for ?? det krever jo ingen verdens ting..!

Skammelig, det er det det er.. total sløsing av penger.

Hvor mye tror du du vinner på å gå fra 10.000,- opp til 25-30,000,- ?

10% ytelse mer, max.. forskjell i wow ? Null og niks.. kun sløsing.

-x-

les hele første posten du, så får du en "aha"-opplevelse.

Skrevet
- Bør kunne takle nye utgivelser på oppmot max innstilling, som f.eks StarCraft II og Diablo III

(for det meste WoW, så vil ha muligheten til å kjøre det på maks innstillinger)

Hvis man er litt dataentusiast så synes jeg det ikkje er ille å bruke en del penger på data. Derfor ville jeg anbefale å kjøre på med nVidia gtx 295 som akkurat er kommet ut og et i7 opsett :thumbs:

Skrevet
Hvis man er litt dataentusiast så synes jeg det ikkje er ille å bruke en del penger på data. Derfor ville jeg anbefale å kjøre på med nVidia gtx 295 som akkurat er kommet ut og et i7 opsett :thumbs:

Ja, tror GTX295 kan være verdt en titt. Funderer på et lignende oppsett selv (i7-920, 6gb ram og GTX295).

Eneste jeg stresser med er strømforsyning, alle 1000watterne bråker endel når de går over 600watt eller no sånn så er litt interessert i hvor mye strøm et slikt oppsett vil bruke (har absolutt null peiling på hva et GTX295 sluker).

Skrevet

GTX 295 bruker sikkert ikke noe serlig mer enn 4870x2, så funker sikkert fint med 750 watt, ikke at jeg vet dette, men vil være mest logisk;)

Skrevet

En mac bruker samme hardware som en vanlig windows PC, så vil si at den kommentaren er urellevant. Tho jeg tror ikke du kan få kjøpt mac software uten å kjøpe PC også?

Skrevet

Jeg må si meg enig med jzono1. Skal man bruke grisemye på en PC man kun skal bruke til spilling, så ville jeg ha lagt mye i skjermen.

Om du skal ha en arbeidsstasjon, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med prisen, men man trenger ikke 30k for å lage en PC man kan spille alle nye spill på. Langt derifra.

Da ville jeg heller ha brukt en god slump på skjerm (men ikke 30", om en ikke trenger dette i jobbsammenheng, så kjøp heller en mindre skjerm, men ikke gå ned på kvaliteten), en god slump på hovedkort, CPU og RAM, kjøpt det beste single-GPU-kortet jeg kunne få, og spart resten til GPU-oppgraderinger i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...