Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jippi, vant i Gorillapod og kulehode i romjulen...
Da synes jeg vi skal være brukbart fornøyd med andelen forumbrukere som har vunnet :-) Når vi har 3-4 forholdsvis aktive brukere som har vunnet av totalt 31 dager (kanskje flere har vunnet også - uten at vi har fått det med oss), er det tross alt rundt 10-13% kjente forumbrukere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe premie på meg heller, men greit nok det.

 

Klarer ikke helt å forstå hva folk reagerer på. Hva tror du bedriftene som sponser denne kalenderen tjener mest på, at 200 som er "aktive" på forumet deltar og deler gevinstene, eller at flere tusen vanlige folk klikker seg inn på produsentene/leverandørenes nettsider og finleser spesifikasjoner og info? Sistnevnte MÅ jo generere et visst salg, mens vi andre vet jo stort sett hva vi ønsker oss uansett. Jeg fikk ikke mer lyst på en kameraveske av å telle opp produkter i fotovideos overprisede utvalg. Akam får inn hundrevis av nye lesere, og noen av dem vil sikkert følge siden videre.

 

At folk jobber dugnad for en kommersiell nettside får være deres egen sak, det er dårlig butikk i uansett.

 

På den andre siden, litt småsponsing av utfordringer og konkurranser tror jeg virker veldig positivt. Det koster lite og gleder mange, og jeg tror JP har gjort et reklamescoop ved å være såpass aktive her. Blir spennende å se om også andre firma henger seg på.

Kloke ord, abraxa. Hadde jeg klart å holde meg like saklig skulle jeg skrevet et tilsvarende innlegg selv. Men siden jeg lar meg provosere litt for mye av enkeltes utakknemlighet for den jobben Akam-redaksjonen gjør (og dårlig skjulte misunnelse) skal jeg prøve å begrense meg til å sitere innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Ah, har man bare 1flaks i livet? Da ble min flaks brukt opp for mange år siden da jeg havnet på sykehuset.

Det med flaks og uflaks syns jeg er litt sammenfallende begreper. Du sier at du brukte opp litt av flaksen da du havnet på sykehus. Jeg regner da med at det du mener er at det var flaks at noe gikk så bra som det gjorde, altså et såkalt "hell i uhell". Det er her dette med samenfallende begreper kommer inn. Man kan jo også si at den uflaksen du hadde som førte deg til sykehus heldigvis ikke var verre. Du har dermed ikke brukt opp noe av flaksen din, men heller bare vært heldig fordi den uflaksen du hadde ikke var verre. At man bruker opp uflaksen sin på ting som går bra er jo egentlig bare positivt.

 

Eller så kan det ha vært slik at uflaksen ikke var verre enn at du klarte å redde deg inn igjen. F.eks. en som får sleng på motorveien i sterk trafikk. Dersom det er en som redder seg ut av situasjonen ved å bruke av sin erfaring med motorkjøretøy på vanskelig føre så kan man neppe kalle det flaks. Man må kalle det dyktighet.

Men den samme føreren kan jo også ha hatt noe flaks inne i sin manøver uten egentlig å ha vært klar over det. Men da er flaksen utløst av hans/hennes forsøk på å redde seg og ikke noe som kommer av seg selv.

Så jeg menere at man da kan si det sånn at du har flere grader av flaks. Du har flaks som er en følge av dine handlinger. Eller du har ren flaks, sånn som Donalds fetter Anton som får en lommebok som er stappet med penger i hodet rett som det er. Ren flaks er ikke en følge av dine egne handlinger men noe som bare kommer av seg selv.

 

Mitt eksempel med kransekaken er litt i grenseland. Man kan si at flaksen utløstes av at jeg kjøpte boller, for det gjorde den jo egentlig. Men samtidig så var det litt tilfeldig at jeg kjøpte bollene på akkurat dette bakeriet. Jeg kunne valgt et annet, så det var tilfeldig at jeg handlet nettopp der. Dermed kan man også si at det var en noe tilfeldig handlig som førte til at jeg fikk dette. Jeg kunne nektet å ta imot, men da hadde jeg jo gitt min flaks til noen andre. Det tror jeg ikke er noe lurt. Dessuten er det andre i familien som liker kransekake, så man kan si at min flaks førte til at andre fikk noe godt ut av det.. Og da er det drøyt om jeg hadde kalt det uflaks å vinne den kaka. :hmm:

Lenke til kommentar
Ah, har man bare 1flaks i livet? Da ble min flaks brukt opp for mange år siden da jeg havnet på sykehuset.

*snip*

Var flaks at jeg ble hentet så fort at jeg ikke strøk med etter skaden. Men nok OT nå. k-ryeng sier jo at det trossalt er noen forumbrukere som vant.

Lenke til kommentar
...men det var jo en Salvesen som vant - noen relasjon til jpsalvesen?

 

Nopes. Ikke som jeg kan huske, så han må minst være en perifer tremenning.

Så du har endel slekt på Vest-Karmøy altså, for der er det ikke så uvanlig. Kanskje fordi Salvøynå ligger på Vea...

 

To aktive brukere vant, når man inkluderer romjulskalenderen. Og det må vi jo. Men de som kun har et brukernavn på tek.no teller ikke, i og med at mitt resonnement krever aktivitet av betydning. Men det var nå bare en observasjon fra min side, for jeg føler ingenting for det personlig. Jeg er som sagt ikke vant med å vinne. Før jeg vant 12 rette i tipping for noen år siden så hadde jeg kun vunnet en LP på en konsert i regi av Haugesund Vise og Jazzforening rundt midten av åttitallet, he he.

 

Men alle som vant skal naturligvis gratuleres for deres gevinst, skulle bare mangle :)

 

Edit: Jeg mottok forresten musematte da vi hadde treff på Visnes, og det var en artig påskjønnelse, som faktisk er i bruk akkurat nå. Og også ellers når jeg er på PC-en. Takk for den, o store sjefer :thumbup:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Edit: Jeg mottok forresten musematte da vi hadde treff på Visnes, og det var en artig påskjønnelse, som faktisk er i bruk akkurat nå. Og også ellers når jeg er på PC-en. Takk for den, o store sjefer :thumbup:

Ditto! Jeg syns det var en morsom "påskjønnelse", som umiddlebart erstattet den forrige reklamemusematten.

Lenke til kommentar

Gratulerer til vinnerne, enten de er aktive, medlemmer eller bare lesere. Det er vel fortjent. Dette var en åpen konkurranse, ikke noe forumkonkurranse.

Jeg er mye på akam, men heller skjelden på forum lenger, men jeg deltok på julekalenderen. Jeg har vunnet tidligere år, men ikke i år.

Er det noen grunn til å surmule? Nei *ler* det blir for dumt.

De fleste her høres ut som "gutteklubben grei" og tror de er noe mer enn vanlige lesere. Flaut.

Lenke til kommentar

Eg vil takke for musematten! Det ble stormende jubel og latter i min lille familie da den ankom...

 

Sitat kona: "ÅÅÅÅ! Vant du den premien på lille julaften????"

 

Kona ble dessverre ikke fullt så glad da hun oppdaget at til tross for at hun også deltok hver dag ikke fikk musematte... Men skjønte at det hadde noe med aktive medlemmer?

Lurte bare litt på hvordan dere skiller ut aktive medlemmer og ikke? Man skriver jo bare navn og mail?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
...men det var jo en Salvesen som vant - noen relasjon til jpsalvesen?

 

Nopes. Ikke som jeg kan huske, så han må minst være en perifer tremenning.

Så du har endel slekt på Vest-Karmøy altså, for der er det ikke så uvanlig. Kanskje fordi Salvøynå ligger på Vea...

 

Jeg har masse slekt i Kragerø. Farfar er en av 8 søsken. Vest-Karmøy-folk har aldri dukket opp på slektstevnene, så de er nok en annen slekt av Salvesener.

Lenke til kommentar
Edit: Jeg mottok forresten musematte da vi hadde treff på Visnes, og det var en artig påskjønnelse, som faktisk er i bruk akkurat nå. Og også ellers når jeg er på PC-en. Takk for den, o store sjefer :thumbup:

Ditto! Jeg syns det var en morsom "påskjønnelse", som umiddlebart erstattet den forrige reklamemusematten.

 

Jeg har så smått planer om en annen og enda litt kulere Akamreklamedings, men den blir forholdsvis dyr og er derfor lagt på is i finanskrisens navn. Men ideen er ikke glemt, og så snart vi er stinn i gryn igjen... :yes:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...