Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt artig overskrift, forresten. Siden kun et medlem har vunnet noe, så er det kanskje det mest unødvendige spørsmålet noensinne. Vi kan jo rope i samlet kor: NEI!

 

Kun et aktivt medlem. Som du ser rett over deg så er det minst 2 medlemmer som har vunnet.

tre medlemmer

 

Sn0dig: Får jeg lov til å spørre om du har noen kjensler til han Salvesen?

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for den gjengen som daglig bruker nesten all sin fritid på dette, så hadde ikke Akam eksistert.

 

Akkurat dette er vi selvsagt klar over, noe som er grunnen til at vi f.eks sender ut disse Akam-musmattene som en liten oppmerksomhet fra oss til dem som er aktive på forumet (i dette tilfellet dem som organiserer Akam-treff). Vi forsøker også å av og til ha premier som vil favorisere de som er aktive på forumet. For eksempel har vi delt ut flere Adobe Lightroom-lisenser i forbindelse med diverse fotoutfordringer det siste året, og vi er konstant på utkikk etter premiemuligheter for slike forum-spesifikke ting. Desverre har vi ikke budsjetter til å kjøpe premier selv, så de må doneres av andre, og slikt er det ikke overraskende mindre og mindre av for tiden

 

Han synes det er blodig urettferdig at det da i praksis er ingen av disse som får sin "lønn" i form av en premie i julekalenderen.

 

Jeg må si at slik julekalenderen alltid har vært så er det ikke spesielt urettferdig om folk som ikke er spesielt aktive på forumet vinner i julekalenderen. Da er det et større problem at enkelte forsøker seg på fusk for å øke sine vinnersjangser. (nei, jeg har ikke tenkt å opplyse om hvem eller hvordan, bare at vi fattet mistanke og lot være å sende ut den aktuelle trøstepremien)

Lenke til kommentar

Akam-redaksjonen har vært flinke til å gi ut litt premier til konkurranser og slikt på forumet. Men tror julekalenderen, og verdien på premiene tok litt av, og fikk mye oppmerksomhet. At noe av dette ikke ble spart, og gitt i premie til en litt større konkurranse på Akam, der forumbrukerene deltar. Gjerne noe slikt som konkurranse i April-festen, eller Uke 50mm, der du må levere over tid, så kunne premien for beste bilde(ja, det er bare en utfordring den dag idag) vært noe stort.

 

Men ble litt skuffet da jeg gang på gang så vinnere som jeg ikke kjente via forumet. Man vet jo aldri om premien vil komme til nytte, eller om folk bare deltar for å vinne, så selge igjen for å tjene penger.

 

 

Men for å ikke vise så ekstrem stor missnøye mot det dere gjør, så gjør dere trossalt en god jobb :)

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
At noe av dette ikke ble spart, og gitt i premie til en litt større konkurranse på Akam, der forumbrukerene deltar.

 

Slikt kan vi desverre ikke gjøre, da premiene er gitt på betingelse av at de benyttes i julekalenderen/romjulskalenderen, og i noen tilfeller også mht spesifikke dager. Det er en ganske stor kabal som skal gå opp, det hele.

Lenke til kommentar
At noe av dette ikke ble spart, og gitt i premie til en litt større konkurranse på Akam, der forumbrukerene deltar.

 

Slikt kan vi desverre ikke gjøre, da premiene er gitt på betingelse av at de benyttes i julekalenderen/romjulskalenderen, og i noen tilfeller også mht spesifikke dager. Det er en ganske stor kabal som skal gå opp, det hele.

Aha, ja.

 

Synd vis dette er pga reklamen de som gir produktet skal ha. Tror giveren av premien, ville fått mer oppmerksomhet dersom de som vant er intressert. Tror ikke h*n som f.eks vant D700 i det hele tatt vet den er fra JP, han vil sikkert bare si at han vant den på en julekalender.

Lenke til kommentar

Jeg brukte faktisk opp den siste av Japan Photos sponsing fra Uke 50mm 2007 på julegaver i år... særdeles vellykket. Jeg vil tro at JP fikk veldig mye bra PR ut av den sponsingen de drev med i 2007 (og analog uke i 2008!)

 

Synd det ikke har blitt mer av det - jeg har bildene jeg fikk ut av Oktoberfesten 2007 på veggen i stuen, og sender JP en vennlig tanke hver gang jeg ser på dem.

Lenke til kommentar
var det den boka? Bestilte det aldri jeg. Glemte det egentlig, også minner du meg på det nå.

Gavekoden fungerte fortsatt i midten av desember, så sjekk dine game PM'er! Du er forøvrig ikke nødt til å bruke koden på fotobok, selv om beløpet er tilpasset det - jeg kjøpte kalendere til besteforeldregenerasjonen.

Lenke til kommentar

Ikke noe premie på meg heller, men greit nok det.

 

Klarer ikke helt å forstå hva folk reagerer på. Hva tror du bedriftene som sponser denne kalenderen tjener mest på, at 200 som er "aktive" på forumet deltar og deler gevinstene, eller at flere tusen vanlige folk klikker seg inn på produsentene/leverandørenes nettsider og finleser spesifikasjoner og info? Sistnevnte MÅ jo generere et visst salg, mens vi andre vet jo stort sett hva vi ønsker oss uansett. Jeg fikk ikke mer lyst på en kameraveske av å telle opp produkter i fotovideos overprisede utvalg. Akam får inn hundrevis av nye lesere, og noen av dem vil sikkert følge siden videre.

 

At folk jobber dugnad for en kommersiell nettside får være deres egen sak, det er dårlig butikk i uansett.

 

På den andre siden, litt småsponsing av utfordringer og konkurranser tror jeg virker veldig positivt. Det koster lite og gleder mange, og jeg tror JP har gjort et reklamescoop ved å være såpass aktive her. Blir spennende å se om også andre firma henger seg på.

Lenke til kommentar

Jippi, vant i Gorillapod og kulehode i romjulen...

Har en mindre Gorillapod fra før, som brukes til videokameraet. Perfekt til animasjonsfilmene til junior...

Den jeg fikk nå holder vel til D70'en også..

 

Gledelig med kulehode, det har jeg ønsket meg lenge!

Denne var ganske liten, holder 2 kg, men den klarer D70'en med 18-70'en.

Utrolig lett og fin. Knøtt liten og lett i forhold til et standard hode.

Blir perfekt til blitz, og D40'en, tenker jeg.

 

Mange takk til akam og snille leverandører, med masse flotte premier i år også, helt til nyttår!!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...