Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

vil ha pakkene "inn" såpass tidlig på dagen at de er klare til henting i lunsjen når det ikke er særlig kø på postkontoret, stå 40min i kø etter jobb er så utrolig lite fristende.

 

vi sender pcr/deler til verksted nesten daglig som stortsett blir på slutten av arbeidsdagen, vil helst ha de videre til verkstedet raskest mulig da istedenfor ligge over natten.

Den tjenesten leveres av Bring.

Ekspress over natten heter den tjenesten. Du finner den på både postens og bring sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men posten er jo flinke til og tjene penger, f.eks parodi i butikk har ALDRI de ferdig frankerte smartpost konveluttene så kunden må kjøpe frimerke + konvelut som er dyrere.

 

Det er faktisk dyrere med de ferdig frankerte for nesten alle våre kunder. Det er mye mer fleksibelt å tilby frimerker og konvolutt hver for seg.

 

Derimot er det selvsagt mulig å bestille inn et større antall ferdig frankerte konvolutter til eget forbruk dersom det faktisk er billigere for deg å bruke de. Eller du kan gå til innkjøp av en frankeringsløsning. Det er mange tilbydere på det markedet.

 

Dersom du ikke vil ha noe av dette så kontakt Post i butikk personalet du handler hos og be dem bestille inn flere ferdig frankerte konvolutter til deg. De kan handle det direkte på den interne nettbutikken deres.

Lenke til kommentar
Ekspress over natten heter den tjenesten. Du finner den på både postens og bring sine hjemmesider.

 

Litt morro at slike pakker blir sendt ut med vanlige røde postbiler(men det kan ha noe med at det området ikke er dekket av en slik ordning).

Posten burde hatt det slik at hvis en skulle sende en expresspakke, så burde avsender få vite om pakken faktisk kommer frem som en expresspakke, og ikke en vanlig pakke.

Lenke til kommentar
Ekspress over natten heter den tjenesten. Du finner den på både postens og bring sine hjemmesider.

 

Litt morro at slike pakker blir sendt ut med vanlige røde postbiler(men det kan ha noe med at det området ikke er dekket av en slik ordning).

Posten burde hatt det slik at hvis en skulle sende en expresspakke, så burde avsender få vite om pakken faktisk kommer frem som en expresspakke, og ikke en vanlig pakke.

 

Faktisk har det ikke noe med prisen å gjøre hvilken farge på bilen som leverer den. Det er nok en sannhet at noen expresspakker kommer levert samtidig med de vanlige pakkene. Det du derimot har betalt for er garantien for at din expresspakke kommer fram innenfor express tidsfristen. Er det mye å kjøre kommer alle ekspressene først fram.

 

jeg skjønner derimot synspunktet ditt, litt kjedelig å betale ekspress når du kunne sendt den som vanlig pakke. Den dagen vi ikke har kapasitet til å levere de "vanlige pakkene" så fort så kan du derimot sitte der og smile, da var ekspressprisen verdt pengene.

 

hvor mange dager forsinket er posten i disse juletider?

bestilte fra cdon tidlig forige uke men enda ikke fått dvdn :(

Jeg tror ikke jeg skal svare helt presist her fordi under juleforberedelsene er det helt villt på terminalene og postkontorene.

Du kan regne med en ca +3 dager akkurat nå (med mindre du har valgt ekspressleveranse eller noe slikt, de kommer fram som avtalt).

Lenke til kommentar
Man skulle bestille før 16. for å få pakken før jul, så man kan vel gjette seg til omtrent 7 dager frakt?

Det er bare den tiden vi garanterer, dvs det er maksimum 7 dager på frakt.

Den egentlige tiden er nok en del kortere.

 

 

Det er mange eksempler på de som leverer pakkene mye senere enn den 16 og fremdeles får de fram i tide, men de er heldige for vi garanterer ingenting etter den 16.

Lenke til kommentar

cdon sitt løfte virker litt optimistisk synest jeg

Til postnummer 0000-7999: Bestill senest den 19/12 kl 24.00 for leveranse før jul.

 

forøvrig anbefaler jeg de strielignende sekkene til posten på det sterkeste til frakte julegaver i :D

bruker de vanligvis som boss-sekker siden de tåler litt men funker bra til pakker også (sjokkerende!).

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Man skulle bestille før 16. for å få pakken før jul, så man kan vel gjette seg til omtrent 7 dager frakt?

Det er bare den tiden vi garanterer, dvs det er maksimum 7 dager på frakt.

Den egentlige tiden er nok en del kortere.

 

 

Det er mange eksempler på de som leverer pakkene mye senere enn den 16 og fremdeles får de fram i tide, men de er heldige for vi garanterer ingenting etter den 16.

 

Så klart, men om man regner med 7 dager blir man ikke skuffet :)

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte en film fa cdon til min adresse. Et par dager etter jeg hadde bestilt fikk jeg cdon til å endre mottaksadressen på kun den pakken til "hjemme" siden jeg er her på juleferie. Nå er det lenge siden pakken skulle ha kommet og jeg har sjekket postkassa på begge adressene. Filmen har ikke kommet. Men hvor i all verden er den? Jeg vet at cdon har sendt den ut, så det er posten som har rotet. Kan den være på en terminal eller et postkontor?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

At det ikke går an å hente ut pakker fra terminalen kan være veldig irriterende til tider.

Spesielt når den er kun noen hundre meter hjemmefra og ny mobiltelefon og et par julegaver sitter fast der i dag..

 

Var det ikke snakk om dette skulle bli mulig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan vanlige norgespakker stoppes underveis (stoppkrav)? Det gjelder en forsendelse som er sendt uten postoppkrav. Jeg er redd for å være utsatt for svindel, og ønsker å stoppe forsendelsen jeg har sendt til vedkommende. Årsaken er at jeg ikke har mottatt sporingsnummer eller bekreftelse på at han har sendt meg vare i retur (byttehandel).

 

Jeg har selvfølgelig sporingsnummer og kvittering på det jeg har sendt.

Lenke til kommentar
noen som vet ca hvor mye posten tar for henting av pakker(bedrift/skole)?

posten er innom hos oss hver dag med pakker men hadde vært greit tok de med våre samtidig, ikke mer enn 15-20pakker uken stortsett.

 

Er det bedriftspakker så er det en del av tjenesten.

http://www.bring.no/Bring+Logistics/Produk...drifter/213.cms

 

Ellers er hentetjeneste å finne her: http://www.bring.no/321.cms

med prislisten her: http://www.bring.no/binary/22358/file?download=true

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...