Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Historie:

Wotlk kom uut på torsdag, lvl 80 på mandag, clearet nesten hele Naxx(10) på tirsdag. Neste reset så kom vi til KT Naxx(25). Innimellom dette så var det utrolig mye heroics for og geare opp. Etter noen få uker var det ikek fler utfordringer en og gjøre "Glory of heroes". Nå sitter hele guilden og spiller på alt's og suser runt. Clearer 25-mans på 1-2 dager. Folk som ikek har alt's eller liker og ha det har ikke en dritt og gjøre. Det merkes tydelig på attityden også siden folk er dritt lei Wotlk nå.

Working as intended slik jeg har forstått det. Dinget du 80 innen 2-3 uker du en nokså hardcore spiller, og da vil du pløye gjennom innholdet fortere enn andre. Det er ikke meningen at hardcore-spillere aldri skal gå tom for ting å gjøre, det er meningen at flertallet alltid skal ha noe å gjøre. Det vil si, noe å jobbe/grinde til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det handler ikke om å knuse majoriteten, det handler om å tilfredsstille hele brukermassen.

Om du spiller 3 timer daglig, så blir du ikke straffet, du blir belønnet etter hvor lang tid du legger i spillet.

Pr. i dag er listen lav, og ja, det er en lur ting blizzard har gjort for å gjøre mjoriteten fornøyd. Men en liten instance till som hadde vært hakket over og vært en skikkelig challenge, så hadde du tilfredsstilt de som spiller 5+ timer om dagen.

Om det finnes content for de so mer hardcore, så betyr det ikke at casuals på død og liv MÅ inn der med en gang, det blir nerfet, og content blir tilpasset spillere med mindre tid etterhvert som tiden går.

og 100 timer i uka, det er litt over 14 timer om dagen om man spiller 7 dager i uka, kombiner det med jobb/skole, og du luker faktisk ikke bare ut "alle" casuals, men også 90-95% av de som er hardcore også

En annen mulighet er å faktisk ha designet 25man raids så de er vanskeligere enn 10 man, i dag er det vel bare bortimot patchwerk som er litt vanskeligere på 25 man

Endret av BrAtTeRn
Skrevet (endret)

Lurer litt på hva folk baserer seg på når de sier "hardcore" folk er så enormt få. Spesielt når det virker som alle som raider 2+ ganger i uka er hardcore. For det er ekstremt mange guilds der ute med 1-3 faste raiddager i uka. Også de fleste av dem har clearet naxx og har det hele på farm. En annen ting, hvorfor må man spille 10++ timer dagen om man raider fast? (Bear og Pycn) For det er standardsvaret, ah de syntes det er for lett og vil ha mer raids? da må de dedikerer livet til wow og spiller 10 timer om dagen. man må nok ikke det du, det hadde man vist om man snakket om ting man faktisk hadde peiling på. Du har vel raidet masse Pycnopodia? (Bear vet jeg kun har raidet 1 eller 2 ganger i sitt liv, Kara?)

Er hvertfall majoriteten i denne tråden som mener ting er for lett.

Endret av Christeven
Skrevet
Historie:

Wotlk kom uut på torsdag, lvl 80 på mandag, clearet nesten hele Naxx(10) på tirsdag. Neste reset så kom vi til KT Naxx(25). Innimellom dette så var det utrolig mye heroics for og geare opp. Etter noen få uker var det ikek fler utfordringer en og gjøre "Glory of heroes". Nå sitter hele guilden og spiller på alt's og suser runt. Clearer 25-mans på 1-2 dager. Folk som ikek har alt's eller liker og ha det har ikke en dritt og gjøre. Det merkes tydelig på attityden også siden folk er dritt lei Wotlk nå.

Working as intended slik jeg har forstått det. Dinget du 80 innen 2-3 uker du en nokså hardcore spiller, og da vil du pløye gjennom innholdet fortere enn andre. Det er ikke meningen at hardcore-spillere aldri skal gå tom for ting å gjøre, det er meningen at flertallet alltid skal ha noe å gjøre. Det vil si, noe å jobbe/grinde til.

NEI

Det er vel ikke meningen folk skal være lei spillet eller? Vi ternger mer utfordring, det er det verste med spillet, ikke looten i seg selv nå. I TBC koset seg guild i normal først så heroics og så gikk de videre til Kara osv. Nå har folk nesten ikek gjort normal og kan hoppe over heroics og rett in i "endgame" som er naxx. I TBC så var kara relativt vanskelig de første månedene.

Skrevet

Meh, hadde egentlig tenkt å fortsette denne diskusjonen men etter å ha blitt moderert til døde, fått tråder flyttet og generelt sett at slackers og whiners vinner mtp "nazi" moderatorer på dette forumet er det for gidd.

Lykke til dere som orker å være her,

S.

PS: lurer på hvor lenge denne posten lever.

Skrevet
En ting som du sier Bear^ (eller iallefall den oppfattningen jeg får fra det du skriver) er at du er fornøyd med systemet som det er pr. i dag.

Har jeg forstått deg riktig?

Om jeg har, så er det bra, men det eneste jeg ser at hardcore folka vil ha, er noe som er en skikeklig utfordring, som vi virkelig kan bryne oss på.

Dette er noe som er lett for blizzard å implementere, med en instance som er vanskeligere en allt det andre (gjerne følge den malen som ble postet tidligere i tråden mtp. vanskelighetsgrad etc).

Om de så lager denne instancen så hard at de som er i hardcore gruppen har noe å kose seg i.

Og for å ha sagt det, casuals har da de tidligere instancene å bryne seg på, mens e som er hardcore kriger i den som er hakket over.

Lett løsning på problemet.

Etter en stund, når neste content, eller når tiden er moden for det, så "nerfes" instancen litt (slik som vi så flere ganger i TBC), slik at casuals får større mulighet til å komme seg inn og drepe ting.

Alle får på denne måten sett alt (om de dedikerer seg nok for det) og hardcore/casual vil ha content som passer hverandre.

Jeg synes det gearmessig fungerer uten problem, raid messig vet jeg ikke for jeg har ikke vært i noe raid men når folk synes det blir for lett så er det vel noe som ikke stemmer og da noe som burde endres.

Det er klart at balansen skal opprettholdes uansett hvor mange som er hardcore og hvor mange som er casual, forlater hardcore folket blir det ikke lenge før casual spillerne og forsvinner fordi det blir lite progresjon og de som er hovedaktørene bak raid er nettopp hardcorefolkene. Så balansen er viktig å opprettholde. Men å tilfredsstille begge grupper blir ikke lett, spesielt når enkelte i hardcore klikken anser casual spillere tilnærmet uverdig å ha noe epic eller noe bra utstyr.

Intensjonene med heroics var at det skulle tilby en ny vanskelighetsgrad for de som har kommet til 80. I mine øyne et genialt opplegg ettersom man da får mye å kose seg med selv når man er kommet til 80, samt at man trenger ikke alt for mye gear for å klare seg gjennom, men kommer selvfølgelig ann på heroicen og vel og merke. De skulle gjennomført det like velykket på raids. Men i tilegg kunne de innført en ny grad på raid instancene, Legendary. En 30-40 manns raid instanse som virkelig setter folket på prøve.

Hva er bra med dette ettersom man har en heroic? Progresjon. Man gjør 10 manns raid til man er ferdig og mestrer det. Så går man til 25 manns og jobber for å klare den. Når den er over kommer man til 40 manns siden, med det beste gearet men og den tøffeste utfordringen i spillet. Denne progresjonen er bra fordi casual spillerne får mulighet til å være med, det vil alltid være noen som trenger å gå en 10 eller 25 manns for å få bedre utstyr til å takle den 40 manns instansen. Og dermed tilfredstiller man både casual spillere, som får være med, og hardcore spillerne, som krever mer utfordring. Om man har en slik progresjon i alle raid instansene i ekspansjonen hadde man fått et kjempegodt innhold, utfordringer og progresjon samt følelsen av at man virkelig er blitt bedre.

Skrevet

Phyx, Ingen vil ha en pinglete og ubrukelig character, styrke i spillet er relativt i forhold til hvor sterk de sterkeste er. Hvis det er mulig å utvikle charen videre ved å spille 10t daglig eller ved å raide 5-7 dager i uken da vil alle som er mindre aktive enn dette bli svake og pinglete.

Settes listen for lavt vil alle gå rundt med identisk armor og våpen, det er ikke optimalt heller. Men dess lavere listen settes dess mer teller ferdigheter og "skills" inn. Kanskje er det dette de hardcore ikke liker?

Skrevet (endret)
Hva er bra med dette ettersom man har en heroic? Progresjon. Man gjør 10 manns raid til man er ferdig og mestrer det. Så går man til 25 manns og jobber for å klare den. Når den er over kommer man til 40 manns siden, med det beste gearet men og den tøffeste utfordringen i spillet. Denne progresjonen er bra fordi casual spillerne får mulighet til å være med, det vil alltid være noen som trenger å gå en 10 eller 25 manns for å få bedre utstyr til å takle den 40 manns instansen. Og dermed tilfredstiller man både casual spillere, som får være med, og hardcore spillerne, som krever mer utfordring. Om man har en slik progresjon i alle raid instansene i ekspansjonen hadde man fått et kjempegodt innhold, utfordringer og progresjon samt følelsen av at man virkelig er blitt bedre.

Du er vel klar over at slik har det alltid vært? man har alltid trengt gear fra de "letteste" raidene for å klare de vanskeligere. Det er også alltid folk i guilden som trenger diverse gear fra de lavere raidene selv om man holder på med de vanskelige.

Phyx, Ingen vil ha en pinglete og ubrukelig character, styrke i spillet er relativt i forhold til hvor sterk de sterkeste er. Hvis det er mulig å utvikle charen videre ved å spille 10t daglig eller ved å raide 5-7 dager i uken da vil alle som er mindre aktive enn dette bli svake og pinglete.

Settes listen for lavt vil alle gå rundt med identisk armor og våpen, det er ikke optimalt heller. Men dess lavere listen settes dess mer teller ferdigheter og "skills" inn. Kanskje er det dette de hardcore ikke liker?

Klart de som spiller så mye blir mye fortere ferdig og får bedre gear først. Sånn er det nå også. Så hva er poenget ditt? Tror nok de fleste spillere som faller under "hardcore" kategorien kan spille klassen sin. Så tror neppe det er det vi er "redde" for.

Endret av Christeven
Skrevet

Det har vært tilnærmet, men før har man måtte grine reputation for å komme til heroics for å få bedre utstyr til å starte med vanlige raid. Det har vært mye unødig grinding og mange elementer har vært av en slik art at man gidder ikke engang sette av litt tid for å komme nærmere, det var så uoverkommelig at man ga opp før man overhode kom i gang.

Skrevet

Slik de har gjort det nå er alt alt tilgjengelig for de som spiller normalt mye, de som spiller utover dette tjener ikke så mye på det..

Blir som i EvE-Online, hvor de som har spilt lengst kan utføre flere roller (tanke, heale, dps osv) men ikke nødvendigvis er bedre enn en nykommer som er spesialisert til kun en rolle.

Tenker da på at de som spiller mest i WoW har tid til å lage alter slik at de kan joine et raid og enten heale, eller med en annen char for å tanke.

Skrevet
Det har vært tilnærmet, men før har man måtte grine reputation for å komme til heroics for å få bedre utstyr til å starte med vanlige raid. Det har vært mye unødig grinding og mange elementer har vært av en slik art at man gidder ikke engang sette av litt tid for å komme nærmere, det var så uoverkommelig at man ga opp før man overhode kom i gang.

Spilte vi samme spill?? For begynner å lure på om du spilte en helt annen vesjon av wow. Få heroic nøkkel var så uoverkommelig at man ikke engang gadd å prøve? det var vel nettopp det som var problemet, at du ikke gadd å prøve. Det var en lek å få heroic nøkler, de fleste er ca honored når de dinger 70, så er det noen runs i normal instancen man uansett gjør for å geare seg opp til heroic. Det er nettopp denne innstillingen som sakte men sikkert fjerner alt som er det minste utfordrene i wow.

Skrevet

Jeg gikk fra Hellfire til Terrokar. Gjorde ingen quester i Zangarmarsh. fikk nøkkelen for Hellfire instansene rimelig uten noen problemer, men for Underbog, Steamvaults, slavepens var det noe helt annet. Og hva med instansen på Sunwell plateau? Måtte gjennom dungeon for å få åpnet heroic delen, å finne en gruppe for normal run tok meg nær 2 uker fordi ingen gjorde den normale lengere, alle gjorde heroics. For ikke å snakke om Tempest keep og Archindome eller hva den heter i Terrokar. Det mest irriterende var å samle reputation med Shattrat for det var nesten ingen quester.

Det var irriterende å komme til 70 og finne de fleste muligheter "låst" og ikke noe bedre at spillet "motarbeidet" deg. Heroics nøkler er i mine øyne en stor feil og derfor liker jeg det mye bedre at på 80 er man kvalifisert til alle heroics. Fokusen er rettet mer mot det innholdet fremfor fokusering på grinding av reputation for å få heroics nøkler.

Det var ikke entusiasmen det sto på, det var det kronglende systemet med undøvendigheter som satte en demper for morroa. Jeg hadde ikke questet meg til 70 for å stå stampen still på luft og vann.

Om utfordringen står i hvem som holder ut lengst i reppetiv grinding så vinner vel hardcore folket. Personelig ser jeg heller at utfordringen kommer i form av vanskelige raids og bosser som krever sitt. Nå har jeg ikke kommet til raid enda men slik jeg har skjønt det er denne delen ikke god nok i følge enkelte og om det stemmer så må det komme løsninger på det. Men å stille spillet tilbake til grinder fokus er bare tull, grinding er ikke morsomt og det er ikke utfordrene. Rart egentlig at det skrikes etter utfordringer men de utfordringene skal aller helst komme gjennom grinding.

Skrevet
Jeg hater det, hater å møte idioter med 1000 dps i heroics, leaver ASAP, ork å betale repair bills.

jeg blir, og poster dmg meter sånn ca hvert 5 min :D

Skrevet

Er ikke rart det er krig nedi Gaza med folk som Bear^ i verden som nekter å lytte til argumenter andre kommer med men kverner på sin egen realitetsoppfattelse over 11 sider med vissvass. Vi leste poengene dine første gangen, vi trenger ikke å få høre det 30 ganger til at du ikke kom deg i heroics fordi du ikke klarte å skaffe rep og hadde for dårlig gear.

Også ganske frustrerende at en som har vært i et raid 2 ganger, begge Karazhan, driver å uttaler seg om raiding. Hva i alle dager har du å tilføye når de fleste som prøver å rette på deg har langt mer erfaring og større sjangser for å vite hva de faktisk uttaler seg om?

Skrevet
Skulle vært revered rule i wotlk tbh, så folk kunne fått seg litt gear før entering litt hardere motstatt, aka heroic.

ja. Var det ikke noe sånt i tbc? Jo! det var det, måtte jo ha key.

Jeg hadde alle, og da er det litt irriterende at de tar bort det at man trenger key.

Enig at det skulle vært revered rule ja. Er jo absolutt ingen utfordring i noe man gjøre lenger, grp quests er så lette at det er komisk, gold kommer så fort at man vet ikke hvor man skal gjøre av de, oosv. De har hvertfall gjort en ting riktig, det er og faktisk gjøre spillet til et spill for alle, til og med 7-8 åringer kan spille på end lvl snart.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...