Gå til innhold

Min oppfatning av Xbox Live, spesielt etter siste 3-5 månedene


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke det som er det "store" med multiplayerdel i spill

For meg så ødelegger det hele opplevelsen fordi nettopp, glitching, repretivt og mye annet

Og eksempel på at Xbox Live har folk som er ikke helt gode i hode sitt.

 

Meg og noen andre spilte det litt oppskrytte Gears Of War 2 private match

Etterhvert tenkte jeg" vil spille Playstation 3" og da sa jeg det vil jeg spille

Så begynte det, dem skulle gi meg dårlig rep og sende sånn conduct med cheat bare fordi jeg skulle spille Playstation 3 isteden for Xbox 360, og dem skulle slette meg fra friendslistene sine. Synes dette er helt tragisk at folk som jeg har spilt med over 1 år kan virkelig gjør dette :(

 

Nå etter det som skjedde har det oppfattet meg at Live er noe piss av og til, er bare der for å ødelegge spillopplevelsen totalt..

Live er jo litt bra, men for mye fokus på multiplayer kan ødelegge for meg ihvertfall

Vurderer ihvertfall med å slutte med Live når abonnementet går ut, og tviler noen gang jeg kommer tilbake

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner det vanskelig å ta trådstarter alvorlig. Innlegget virker dårlig gjennomtenkt og uten noen videre verdi for forumet.

 

Likevel; Folk flest ser nok verdien i muligheten til å spille mot andre mennesker via internett både på Xbox 360 og Playstation 3. Vil minne deg på at det er helt frivillig å spille online. Hvis du har "venner" som misliker at du snakker fordelaktig om en annen konsoll så er det vel greit å finne andre "venner".

Lenke til kommentar
Teite venner du har. Men når du er selverklært sony-fanboy og vil helst dele det med alt og alle så kan jeg forstå reaksjonen..

 

Men jeg sa jo bare sånn så dette med helt normal tone: Jeg vil spille på min Playstation 3 og dem ble bare forbannet da :(. Skulle tro ikke jeg fikk lov til å ikke like noe annet en Xbox 360.

Det er jo 2 superkonsoller, men det er opptil enkeltpersoner hva dem liker og misliker!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Ser att trådstarter har forandret sitt innlegg så da faller noen av mine punkter mot denne tråden bort.

 

Er litt vanskelig å forholde seg til det du sier Toman fordi for det første du nevner ikke hvor du sa att du heller ville spille på din PS3, var det mitt inne i kampen for da har jeg fullstending forståelse for det de gjorde mot deg eller var det i lobbyen for da blir jeg faktisk litt mere enig i det du skriver men føler likevell att du ikke burde sagt att du skulle spille på PS3 men heller sagt att du skulle gjøre noe annet.

 

Selv har jeg aldri opplevd noe lignende selv om jeg har hatt xbl siden PGR2 kom på den ordinære boksen men det kommer kanskje av att jeg er medlem av Norges største xbox klan.

 

Hvordan onlinespilling foregår på PSN vet jeg ganske lite om da jeg kun har spilt litt online på den med LBP og GT5 prolonge.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Nå etter det som skjedde har det oppfattet meg at Live er noe piss av og til, er bare der for å ødelegge spillopplevelsen totalt..

Live er jo litt bra, men for mye fokus på multiplayer kan ødelegge for meg ihvertfall

Vurderer ihvertfall med å slutte med Live når abonnementet går ut, og tviler noen gang jeg kommer tilbake

Det er ikke Live sin skyld at du spiller med noen skikkelige køllesugere.

Mute, quit, avoid, hoppe ut av klanen.

Der har du fire valg du kan starte med om du møter irriterende folk.

 

 

Teite venner du har. Men når du er selverklært sony-fanboy og vil helst dele det med alt og alle så kan jeg forstå reaksjonen..

Man er ikke fanboy fordi man spiller Playstation 3.

Det blir som å si at du er homofil fordi du har en julenisse, ergo mann, i avataren din.

 

 

Selv har jeg bare positive opplevelser med multiplayerfokus i spill og tjenesten Live tilbyr. Å spille kooperativt med andre og snakke å ha det gøy kunne jeg aldri klart meg uten, og er helt klart en stor faktor i at jeg ikek spilete særlig konsoll i forrige generasjon. Om jeg møter en køllesuger ber jeg har knulle seg før jeg muter han og enten kicker han om jeg er host eller stikker fra matchen.

Lenke til kommentar
Teite venner du har. Men når du er selverklært sony-fanboy og vil helst dele det med alt og alle så kan jeg forstå reaksjonen..

Man er ikke fanboy fordi man spiller Playstation 3.

Det blir som å si at du er homofil fordi du har en julenisse, ergo mann, i avataren din.

Han tenkte nok på signaturen.

Lenke til kommentar

Min egen opplevelse med Toman sier meg noe helt annet, derfor jeg reagerer litt. Vi har spilt masse sammen på Xbox Live og han er en fin fyr, akkurat som han er her på forumet. Kan ikke skjønne at hvilken konsoll han spiller spillene sine på skal ha noe å si for verken hans klanmedlemmer eller brukere her inne.

Lenke til kommentar

mX: Selvfølgeligt er det ikke det. Er ingen av diskusjon.no eller klanen min som er etter meg ;)

Heldigvis var det litt roligere idag, men jeg hadde litt av en natt sist natt :p

 

Jeg tok å spilte Resistance 2 fra 4 om natten til 11 om morgenen, og da ble jeg også kalt fanboy igjen på Xbox Live, bare fordi jeg klarer å spille på en annen maskin, jeg er ikke lovpålagt at jeg må spille på 360en. Men kan dem ikke bare la være og hakke og bare forholde seg til guden 360en ;)

 

Klanen min og mangen av Bare-folkene er de hyggeligste mener jeg :).

Det er derfor kansje jeg må bare begynne å slette brukerere fra min Live å få noen andre inn eller, begynne å syte midt i Gears 2 spillinga at jeg er fanboy osv.

 

Det er det som er det dummeste med Live, og derfor mener jeg at fokuset på multiplayeren skulle blitt tatt ned litt, som så gamle dagene med N64 ikke noe online og nyt spillene 100% :D, uten krangling, rasebehandling "mener da jeg liker PS3, men kan nyte vel så godt som 360, derfor kaller jeg det rasebehandling" :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Er det mulig å ha ÈN diskusjon her inne uten at fanboy-klisjeen blir hovedfokus?

 

Og til trådstarter; Det er vel strengt talt ikke xbl som er problemet her, men heller vennene dine? Jeg har aldri hatt noen problemer med nnoe lignende scenario som du presenterer her, og jeg kan faktisk forstå reaksjonen til vennene dine. Hvis du først spiller en private match med folk som anser deg som venn stikker du ikke bare av fra det fordi du ikke har lyst mer eller fordi dere taper?

 

Det blir litt grunt å kritisere xbl fordi vennene dine blir sure på deg. Mulig at vennene dine er kjempehyggelige typer på PSN, og at folk der er tvers gjennom flotte mennesker der, men det har ikke vært tilfelle for meg hvertfall.

 

Du er av akkurat den typen gjør at jeg er litt misfornøyd med xbl, folk som stikker av når de er i ferd med å tape og før kampen er ferdig.

 

Det er nok ikke det at du skulle spille PS3 som irriterte de, det var nok det at du stakk av fra de midt i en private match fordi "du hadde lyst". Da kunne du jo bare latt være å bli med de i det hele tatt, hvis du bare skal ødelegge og kaste bort tiden deres?

Endret av eXilAz
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke det som er det "store" med multiplayerdel i spill

For meg så ødelegger det hele opplevelsen fordi nettopp, glitching, repretivt og mye annet

Og eksempel på at Xbox Live har folk som er ikke helt gode i hode sitt.

 

Meg og noen andre spilte det litt oppskrytte Gears Of War 2 private match

Etterhvert tenkte jeg" vil spille Playstation 3" og da sa jeg det vil jeg spille

Så begynte det, dem skulle gi meg dårlig rep og sende sånn conduct med cheat bare fordi jeg skulle spille Playstation 3 isteden for Xbox 360, og dem skulle slette meg fra friendslistene sine. Synes dette er helt tragisk at folk som jeg har spilt med over 1 år kan virkelig gjør dette :(

 

Nå etter det som skjedde har det oppfattet meg at Live er noe piss av og til, er bare der for å ødelegge spillopplevelsen totalt..

Live er jo litt bra, men for mye fokus på multiplayer kan ødelegge for meg ihvertfall

Vurderer ihvertfall med å slutte med Live når abonnementet går ut, og tviler noen gang jeg kommer tilbake

 

Denne historien har ingenting med Live-tjenesten som sådan å gjøre. Det betyr ikke at jeg synes du ikke skulle postet historien din. For det er helt fint at du gjør egentlig. Jeg er derimot uenige med konklusjonene dine om Live-tjenesten fordi den henger ikke sammen med resten/ starten av innlegget ditt. Det du forteller om er, slik jeg leser innleggets start, er om folk på vennelisten din som oppfører lite fair - eller på godt norsk: helt tullete.

 

Men ut fra det konkludere med at "Live er noe piss av og til, og er bare der for å ødelegge spillopplevelsen", henger ikke sammen. Ei heller at for mye fokus på multiplayer kan ødelegge for deg. Du kan bruke Live-tjensten til akkurat det du vil, og du kan slette slike typer, og heller legge til folk på vennelisten som faktisk er verdt å spare på. Hadde din konklusjon om Live vært på bakgrunn av at du opplevde den som ustabil f.eks så hadde det vært mer forståelig.Men det er jo ikke bakgrunnen for din konklusjon, så da blir det litt rart å lese.

 

Men poenget om dine "venner" på Live er fortsatt interessant lesning. Men mine tanker om dette blir da at:

- disse folkene på din venneliste på Live er ikke dine venner. At noen er på ens venneliste er ikke lik at de er ens ordentlig venner. Da hadde jeg f.eks hatt 80-90 venner, og det har jeg bare ikke. Og ekte venner oppfører seg ikke sånn.

- disse folkene er svært unge?? I hvert fall svært umodne etter reaksjonen deres å dømme

- slett dem er mitt råd. Finnes nok av hyggelige folk på Live hvis du fortsatt ønsker å spille der da.

 

Jeg har brukt tjenesten helt siden lanseringsdagen for tre år siden og har vært kanskje en av de viktigste grunnene til at jeg ikke har brukt så mye penger på PS3-spill ennå. Jeg foretrekker å spille online på Live. I blant møter man idioter, men det gjør jeg da ellers i samfunnet og på nettet også. Men med så mange brukere så skulle det være mulig for enhver å finne spillere som er hyggelige og med nogenlunde samme verdier som en selv. (Faktisk har jeg vært så heldig med Live at flere folk jeg har møtt der har blitt mine gode ordentlige venner i det virkelige liv - som jeg faktisk har mer kontakt med på vanlig sosial måte nå om dagen enn på Live).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...