Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er det såkalte "six" kortet, dette er et kort som er lagd for maks bruk av eyefinity og kan kjøre 6 skjermer pr kort :dribble:

det ryktes at dette har samme hastighetene som 5870 men har 2gb isteden for 1gb

 

*edit* og ja som Amanita skreiv, det er ikk ukjent :p

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
Hva er anbefalte måte å oppgradere drivere på? Er så lenge siden jeg har hatt et skjermkort som det var vært noe vits å installere drivere til :p

 

Regner med at det bare er å avninstallere de gamle for å så legge inn de nye.

du kan oppgradere driverne med å bare installere som vanlig, og ja du trenger ikke engang å starte pcen på nytt med ati drivere :p

Lenke til kommentar

 

Hm, frister, men å fly nedover til Oslo for å få kortet idag blir nok litt vel ekstremt.

 

Er forskjellen mellom 5850 og 5870 verdt 800 kroner (hos DI)?

det følger med et ekstra spill (verdt over 300 kr) på sapphire 5870, i tilegg til yter den over 25% mere osv, og 5870 er det raskeste skjermkort med en GPU på markedet NÅ

 

alt kommer an på hva du har fra før, jeg har en 4870 512MB og ytelsen fra den til 5870 er nermest dobbelte :p

Endret av wiak
Lenke til kommentar

 

Hm, frister, men å fly nedover til Oslo for å få kortet idag blir nok litt vel ekstremt.

 

Er forskjellen mellom 5850 og 5870 verdt 800 kroner (hos DI)?

det følger med et ekstra spill (verdt over 300 kr) på sapphire 5870, i tilegg til yter den over 20% mere osv, og 5870 er det raskeste skjermkort med en GPU på markedet NÅ

 

Allright, takker.

 

Da går jeg for 5870 og håper jeg blir fornøyd.

Mye styr å gå fra nVidia-drivere til ATI? Vil det være noen fordel å formatere ved bytte av kort? (husker noen anbefalte det tilbake i GF4-dagene)

 

Noen formening om støy på 5870 kontra GF 8800GT?

Lenke til kommentar
om du velger 5870 eller 5850 så velger du et futureproof-kort ihvertfall;)

Er en stund til de ikke holder mål.

jeg syns 5870 er stillere enn 8800gt 512mb ihvertfall.Da går jeg utifra auto.

Angående drivere så bare slett de du har inne nå, får du problemer så laster du ned Drivercleaner;)

 

Ok, høres flott ut. Største grunnen til at jeg ønsker nytt skjermkort er faktisk muligheten for mer enn to skjermer. Ekstra ytelse tar jeg som en bonus.

Noen sjanse for at strømforsyningen jeg har idag (Mist 500W) kan bli lite for dette kortet (sammen med Q6600)?

Lenke til kommentar
om du velger 5870 eller 5850 så velger du et futureproof-kort ihvertfall;)

Er en stund til de ikke holder mål.

jeg syns 5870 er stillere enn 8800gt 512mb ihvertfall.Da går jeg utifra auto.

Angående drivere så bare slett de du har inne nå, får du problemer så laster du ned Drivercleaner;)

størmbruk, støyen til 5800 serien er i dass (alså de laveste verdiene test sider har fått lol)

http://www.techreport.com/articles.x/17618/15

 

alt kommer ann på hvor mye de er i bruk, hvor mye støy du tåler (vis du er vant med støy eller ikke) du kan også bruke manuel styring av vifta via ATI Catalyst Control Center så du kan still den inn helt til 20% vifte hastighet =)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...