Gå til innhold

Anbefalte innlegg

X-perl er en grei og enkel Unitframe addon som ikke krever master i romforskning for å sette opp. Kan anbefale den, bruker den selv.

 

Vil og anbefale Buffalo for å holde styr på buffs og debuffs. En av de bedre buff addons. Ser ikke helt vitsen med Omen ettersom WoW har innebygget threatmeter nå og man får en rimelig grei oversikt der.

 

Bartender4 er den desidert beste bar addon så den støtter jeg 100%, meget god og robust addon.

 

Er dog paladin selv så AoE tanking er en lek for min del :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får teste ut Ratingbuster og se hvordan den fungerer, fant Tankpoints til å være ideelt men prøver gjerne ut flere ting. Liker dog godt med tankerpoints er at den funker uavhengig av andre addons.

Glemte å si at den funker uten andre addons, da viser den % på nye itemet og gamle i parentes rett bak, er bare jeg som liker å compare rawstats fra begge itemsa i tilegg :)

Så jeg sa det helt feil, kom på at det med ekstra addon er en personlig preferanse og hvilken som helst addon som viser gammelt og nytt item samtidig funker, ingen spesifikk.

Lenke til kommentar
Når du får nok epic gear, har du så mye avoidance at det rett og slett ikke vil lønne seg å gemme avoidance. Rett og slett på grunn av diminishing returns. Mitt råd er å dytte i expertise/stam eller rett og slett ren stamina.

 

Stamina har da vitterlig også diminishing returns når man måler survivability, og det er det som teller. Jeg er med på det å fokusere på threat etterhvert, men å gemme for stamina på bakgrunn av at "avoidance har diminishing returns", nei den er jeg ikke med på

Lenke til kommentar

Ville stresse mer på stamina når du har nåd 540 defense men der går en fin balanse vil jeg si. Ettersom man ikke trenger å streve etter den 102.4% lengere vil jeg satset litt stamina etter at man har fått 540 defense.

 

Dog selvfølgelig, jo mer man har jo gladere blir healern, men tror healern er like glad hvis man har mulighet til å ta litt trøkk uten å falle i småpiter og da er stamina godt å ha.

 

I mine øyne, en finfin balanse mellom de 2.

Lenke til kommentar

Som sagt det skader ikke men du trenger det ikke lengere for å være uncrushable, du er det fra før av ettersom crushable nå starter 4 levler over og alle raid bosser er 83.

 

Derfor trenger du ikke streve etter 102,4% lengere, jo mer jo bedre selvfølgelig, men det er ikke en nødvendighet lengere i mine øyne.

Lenke til kommentar

sørg for å ha en warlock-venn, som du gjør mye instancer med, så du kan kicke de dårlige dpserne og summone inn nye. dvs de som gjør drittskade og gjentatte drittfeil som du som tank ser lett at begås. da er det ut :p

 

neida, ikke et helt seriøst tips, men det er ikke helt på jordet heller ;)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal du fortsette å strebe etter 102.4% med HS oppe. Alle slag som treffer, skal være block.

Vil legge til at dette gjelder kun pala.

Warrior shield block er nå 40sec cd (med spec) men endret til 100% block, så for en warrior er det umulig å treffe 102,4% merket, spesielt nå med diminishings på avoidance.

Lenke til kommentar
Når du får nok epic gear, har du så mye avoidance at det rett og slett ikke vil lønne seg å gemme avoidance. Rett og slett på grunn av diminishing returns. Mitt råd er å dytte i expertise/stam eller rett og slett ren stamina.

 

Stamina har da vitterlig også diminishing returns når man måler survivability, og det er det som teller. Jeg er med på det å fokusere på threat etterhvert, men å gemme for stamina på bakgrunn av at "avoidance har diminishing returns", nei den er jeg ikke med på

Enhver tank som har dodge gems i gearet sitt, eller gemmer for en dodge bonus vet ikke hva han gjør. Punktum finale.

Lenke til kommentar
Enhver tank som har dodge gems i gearet sitt, eller gemmer for en dodge bonus vet ikke hva han gjør. Punktum finale.

 

Nei? Å ha dodge gems er da ikke noobish i det heletatt, få som gemmer 16dodge men mange som har dodge/stam, og dodge-bonuser er man jo dum om man ikke gemmer etter - free avoidance + avoidance/stam. win/win

Lenke til kommentar
Verste jeg ser er tanks som gemmer 24 stam i en rød/gul socket der socket bonus er 6/9 stam, han får nesten ingen ekstra stam ut av den blå gemmen og mister andre fine stats ;)

 

 

Du mener nok det er det verste du ser, men når han tar burstdamage i raids og står igjen med 2-3 hundre HP før den første healen lander er nok raidet temmelig takknemlige for hans valg av gems.

 

Effective Health er vinneren i alt content (med unntak av et par bosser, f'eks Brutallus) som ikke har farm status, content som tanken er undergeared for, og bosser som slår hardt. Du må huske på det at i progressjons content som WOTLK fortsatt er for de fleste, handler ikke tanking om å ta mindre skade, det handler om å være i stand til å ta mer.

 

Avoidance er bra og veldig viktig, men uansett hvor mye du har er det Murphy's Law som gjelder. Det som kan gå galt, vil gå galt.- Hvis du kan ta tre harde hits på rad, uten å dodge eller parry, vil det før eller siden skje.

 

Så, når shit hits the fan og du ikke avoider to-tre harde slag mens healerene dine løper fra Lava Walls på Sartharion, eller kanskje tar en Arcane Breath fra malygos rett etter, er det best for deg at du har stacket nok stamina, for om du dør er det en wipe, og den eneste jobben du har er å forhindre nettopp det.

Endret av Kz0r
Lenke til kommentar
Effective Health er vinneren i alt content (med unntak av et par bosser, f'eks Brutallus) som ikke har farm status, content som tanken er undergeared for, og bosser som slår hardt. Du må huske på det at i progressjons content som WOTLK fortsatt er for de fleste, handler ikke tanking om å ta mindre skade, det handler om å være i stand til å ta mer.

 

Avoidance er bra og veldig viktig, men uansett hvor mye du har er det Murphy's Law som gjelder. Det som kan gå galt, vil gå galt.- Hvis du kan ta tre harde hits på rad, uten å dodge eller parry, vil det før eller siden skje.

 

Så, når shit hits the fan og du ikke avoider to-tre harde slag mens healerene dine løper fra Lava Walls på Sartharion, eller kanskje tar en Arcane Breath fra malygos rett etter, er det best for deg at du har stacket nok stamina, for om du dør er det en wipe, og den eneste jobben du har er å forhindre nettopp det.

 

Er enig i hva du sier, men er virkelig content så hardt i wotlk ennå? Opplever at jeg ofte kan overleve fire slag på rappen uten en eneste heal i en bossfight, og hvor stor er bonusen ved å pushe det opp til fem?

 

Og det er også fights hvor healernes mana er det som står mellom en wipe og en takedown, og bossen gjør relativt forutsigbar skade (f.eks Sapphiron). I slike fighter din jobb som tank ikke bare å ha nok helse til å overleve et "worst case scenario", men også å ha nok avoidance til å la healerne komme igjennom

 

Men første bud er selvsagt å ha nok EH til current content. Og EH-kravet hittil er relativt slappt :p

Lenke til kommentar

Avoidance hjelper ikke manaen til healeren din, de kan ikke akkurat stoppe når du får en dodge.

 

Og at man skal stacke Stamina pga current content er jeg 100% uenig i, man gearer ikke for current content, man gearer for things to come - Ulduar. Nå er det ingen som vet hvordan ulduar blir men regner med at det blir noe mer en pusekatt-bossene i naxx : >

 

Så når man gearer burde man alltid ha en bra fordeling mellom stam/avoidance

Lenke til kommentar

Nei mesteparten av WOTLK content er ikke hardt, men det har egentlig ikke så mye å si.

 

Svaret mitt istad var til de som synes det er tåpelig å stacke stamina gem's i alle slots, og som jeg sa, effektive health er veien å gå i progresjon content.

Det betyr at for de som akkurat har dinget, har lvl 70 epics, quest blues, 540 def og planlegger å raid tanke er det stamina de må gemme for a møte effective health requirementsene, Så når de da gemmer stam i alle slots betyr det på ingen måte at "de ikke vet hva de gjør" som du sier, snarere tvert imot.

 

Opplever at jeg ofte kan overleve fire slag på rappen uten en eneste heal i en bossfight, og hvor stor er bonusen ved å pushe det opp til fem?

 

Det er bra, og det betyr at du har nok HP til å tanke den bossen komfertabelt. Du har nok ikke behov for mer stamina da.

 

Og det er også fights hvor healernes mana er det som står mellom en wipe og en takedown, og bossen gjør relativt forutsigbar skade (f.eks Sapphiron). I slike fighter din jobb som tank ikke bare å ha nok helse til å overleve et "worst case scenario", men også å ha nok avoidance til å la healerne komme igjennom

 

Som jeg sa istad, avoidance er bra og viktig. Det er klart å foretrekke avoidance i farm content så lenge du møter EH requirements. Jeg har driver selv å setter sammen et avoidance gear set, i tilleg til EH settet der absolutt alt er gemmet med 24 og 41 stam, som skal brukes til progresjon og som kommer godt med, om det ikke er en selvfølge for bosser som sartharion med 3 drakes.

 

sorry hvis jeg lager mye diskusjon om dette (jeg synes det :p) men ble litt oppgitt når jeg ser folk si at "alle som bare har stamina gems vet ikke hva de driver med", for det er bare tull :)

Endret av Kz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...