Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, joa, jeg er då en warrior, som har tenkt og ta det lange skrittet frå og fyke rundt i pvp gear og PEW PEW PEW PEW PEW PEW huet til folk, til og bli en kjedelig prot warrior, noe jeg har sverget en 10 - 15 tusen ganger på at jeg aldri skal bli, så det jeg egentlig lurer på, det er har dere noen tips til tanking? her er følgende ting jeg lurer på, ja, og det er snakk om WoW ;D

 

- interface addons

- Anbefalt gear ( hva skal jeg satse på med gear )

- Gemming

- Glyphs

- Interface ( keybindings,addons, alt mulig )

- pull

- Spillestil

- specc

- kordan tanke generelt

- osv.

 

har du noen tips er jeg open, siden jeg alltid har dpset, og aldri tanka noe særlig, er eg ikkje heilt, eg måtte manne meg opp en del for og lage dinna tråden, i og med at det er litt flaut, men, post gjerne også et bilde av interfacen din!:)

 

Tusen takk, og smask på kinnet og godt nytt år !:D

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du spør om her er ikke en interface som passer til å tanke, men ossen du skal tanke bra. Jeg er sikker på at hvis du går til wow-europe sitt warrior forum vil du finne diverse av guider, macroer osv.

 

Ossen interface du har går kun på smak og behagm Man tanker ikke noe bedre fordi actionbarene dine er kulere å se på.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Kan ikke si så mye på gear og interface og greier men slik jeg har forstått det på enchanting/gemming.

Def cappen er på 540 så når du når den så gemmer du bare 24 stamina gems. Kommer selvsagt an på hva du mangler. akkurat nå ser det ut til at mer liv hjelper en del imotsetning til mer threat.

 

Keybindings osv er noe du må finne ut av selv ;p folk kan ikke fortelle hvor du skal ha knappene dine :p

 

Spec; Finn en eller annen god tank og ta hans spec :p Funker fett for meg. Kanskje litt feil for det hjelper deg lite med å forstå klassen din.

 

 

Les på elitest jerks eller noe om tanking. Det står sikkert mye bra der

Lenke til kommentar

Tips til Keybindings:

 

Mousclick 3 & 4 - De er fine til f.eks Taunt & andre spells som er ofte brukt.

 

1,2,3,4,5,F,G,R,Caps,Tab, Shift-F - Trenger vell ikke mer som warrior?

 

Shift 1,2,3 til å shifte stances :)

 

Ang. gemming så ikke gå full ut med stamina, spørs seffølgelig på hvordan gearet ditt er, så om du har mye blått gear, og har akkurat nådd def cap, så hjelper det deffinivt til med stam gems, ettersom når man joiner en heroic grp så ser de andre kun på tankens HP, har man lite hp så blir man ofte kicket. Ingen jeg har kommet med så langt har spurt om hvor mye Dodge/Parry/Block man har, hehe :)

 

Men når man får mer epic gear, og hp ikke er noe problem, så tenker man mer på avoidance. Prøv å få med bonusene fra gemming, så ikke bruk 24+ stamina om det ikke er en blå gem-slot f.eks :) Er jo green/purples med Random/12+ stam aswell, så de er også fine alternativ!

 

Lykke til som tank!

Lenke til kommentar

Til deg over:

 

Når du får nok epic gear, har du så mye avoidance at det rett og slett ikke vil lønne seg å gemme avoidance. Rett og slett på grunn av diminishing returns. Mitt råd er å dytte i expertise/stam eller rett og slett ren stamina.

 

"Prøv å få med bonusene fra gemming."

 

Dette vil jeg omformulert til: "Hvis bonusen er god, prøv å gem til bonusen."

 

Sats på å skaffe deg 535 Defense. Dette er for å gjøre deg "immun"(vi gidder ikke ta den diskusjonen her) mot level 82's, som igjen er levelen til alle heroic 'bosser'. Når du derimot skal begynne å raide må du skaffe deg 540, siden disse bossene er level 83.

 

Spillestil blir jo opp til deg å finne ut av. Mitt tips er bare å sette igang med å tanke, så lærer du.

 

For å hjelpe deg igang kan jeg vel nevne standard rotation:

Shield slam>Revenge>Shockwave>Concussion Blow>Devastate. Heroic Strike bruker du som ragedump.

 

En standard spec er 12/8/51. Denne gir deg brukbar DPS i tillegg til alle nødvendige talents.

 

Eller så nevnte jo en annen underforumet til warriors på WoWs egne sider. En annen side du kan sjekke ut er www.tankspot.com

 

Og nei, tanking er ikke kjedelig. Det er det aspektet i WoW jeg har hatt det gøyest med i PvE.

Endret av LyleScott
Lenke til kommentar

Vil og anbefale å anskaffe deg Tankpoints. Et av de mer geniale addons for tanks. Fremfor å kalkulere i stå hvor om det er lurt å gi opp den dodgen for den defense plotter du bare simpelt henn inn tallene i kalkulatoren og vips på et blunkt har du fin oversikt over hva som er verd hva.

 

Er selv bare noobish tank på paladinen min men synes det er veldig morsomt. Har nå 534 defense, dvs at heroic boss mobs har 0.04% sjangse å lande en crit på meg (raid bosser har 0.24%).

 

Du trenger 689 defense rating for å få 540 defense, 664 defense rating for å få 535 defense (da er du uncritable på heroic bosser). vil anbefale deg å farme rep hos wyrmrest accord, revered i første omgang er veldig bra. Da får du 2 veldig gode plate items og en veldig brukbar cloak uten noe særlig mye strev.

 

Cloack of Peaceful resolutions (honored)

Breastplate of the Solemn Council (revered)

Sabatons of Draconic Vigor (revered)

 

Vil og anbefale deg etterpå å farme rep til Argent crusade til Revered av 2 følgende grunner.

 

Special issue Legplates (honored)

Arcanum of the Stalwart protector (Revered)

 

Den siste er i mine øyne den beste head enchant.

 

Få deg +22 defense rating (Enchant - Greater defense) på chesten og du har en utrolig god chest til å starte med. Vil og anbefale deg å koste på deg det det måtte koste å kjøpe Titansteel shield wall og få en +20 defense enchant (enchant shield - defense) på den.

 

kjøp en Eternal Belt buckle og sett inn en def gem eller en mikset gem med både def og stamina. Den lille snacksene tingen gjør at du legger til 1 gem slot på belte uten at du trenger å være blacksmith. Ufattelig kjekt.

 

Om du ikke har gjort den, gjør "Wanted: Ragemane's Flipper" i Zul'Drak, hvor en av rewardene er Hammer of quiet Mourning. Ikke det beste der ute men ufattelig lett å få tak i, questen er ufattelig lett og eliten du skal mose er lett å soloe eventuelt ta med en venn så er det gjort på et blunk. Bruker forøvrig den mazen fremdeles da en ninja stjal et bra sverd i Utgard Keep: Heroic fra meg, grrr.

 

Mitt aller siste råd er å sjekke ut Be Imba. Den henter inn informasjon fra Armory og gir deg tips hva du bør gjøre, hvor du får oppgraderinger, enchants som er verd å få tak i og items du burde bytte ut. En ufattelig hærlig side.

 

Tanking er gøy, spør og lær. Du blir ikke mester på en dag. Du må nok bare tåle å få kjeft men når du har lært deg leken er du dagens helt.

 

E1:

 

Litt lett redigering :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

- interface addons

Som tank er det viktig å ha god oversikt over raidet. Derfor ta deg tid til å fikse en flott interface med fancy addons. Jeg bruker selv: Omen Threat Meter, CT_Raid Assist, Deadly Boss Mods, X-pearl interface. Jeg scroller også ganske langt fra characteren samt bruker maks kamera distance som du kan sette på i den vanlige wow instillingene.

Også den gylne regel, bruk targets target, dette vil gi deg en god idé om hvem mobbene går for om noen over agroer eller random agro reset.

 

- Anbefalt gear ( hva skal jeg satse på med gear )

Du MÅ ha defence cappen som er på 540. Etter det jobber du opp din avoidance; Dodge, Parry, Block. Selv om jeg selv liker Dodge/parry mer enn block.

 

- Gemming

Bruk Stamina og Dodge gems. Det er ikke alle socket bonuser som er gull verdt, og derfor ikke gem pga bonusen.

 

- Glyphs

Jeg bruker Glyph for Devistation som putter opp 2 stacks med sunder for hver devistate jeg gjør. Ellers bruker jeg last stand og block Glyphen som Major.

 

- Interface ( keybindings,addons, alt mulig )

Har desverre ingen screenshot av min, men kan få tak i det senere om du vil.

 

- pull

Her er det flere måter. Range Weapon Pull, Miss Direction Pull, eller Body Pull.

Jeg liker mest Body pull siden det gir meg mest threat fra alle mobs.

Hvis det er multi tanking, liker jeg å vente til alle kommer nær meg, deretter thunderclapper for threat på alle og får på siden av mobsene før jeg kjører shockwave inn i klynga og stønner alle. Deretter bruker jeg en Thunderclap til mens jeg tabber rundt på targets og bruker Cleave.

 

- Spillestil

Nå vet jeg ikke helt hva du legger i denne, men om du vil ha rotations, så bruker jeg:

Singe Target: Shield Block(for høyere Slam dmg), Shield Slam, Devistate, Devistate, Revenge når den er oppe, shield slam når den er oppe ellers Devistate og holder Commanding Shout oppe.

 

Multi tanking:

Thunderclap, Shockwave, Tab Cleave, Tab Cleave, Thunderclap, Tab Cleave, Tab cleave, Tab cleave, Thunderclap, Shockwave, repeat.

 

- specc

Jeg bruker 8/11/52

Dette er en veldig "Threat Messig" build og har Piercing Howl til å hjelpe med oppsamling av mobs.

Dette er min Char: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...ogg&n=Imina

 

- kordan tanke generelt

Det skrev jeg ovenfor.

 

- osv.

 

Lykke til med tankingen.

Lenke til kommentar

Fjern helsen din, tanket alltid uten min egen unitframe selv. Klart det er optional men jeg gjorde dette for å slippe og ha øynene mine limt fast til unitframen. Og til dere som sier "Du må vite når du skal bruke cooldowns" - pøh tar det på feelingen!

 

 

PS: Klart dette er litt tull, men det funket faktisk for meg i hele TBC : ]

Lenke til kommentar

Mye bra info her. Vil bare legge inn en lenke til tankspot, en bra side mye info om tanking generelt, ui mods og raiding. Videotutorialene til Ciderhelm er utrolig bra og kan anbefales. :)

 

Tanking som prot war er forøvrig blitt mye lettere enn det var før. Det holder jo nesten med Thunderclap for AE agro (lurt å bruke Vigilance på den med de værste AE-ene, gjerne mage/lock, det hjelper ganske mye).

 

En grei hoderegel for single target threat er Shield Slam > Revenge > Devastate, Heroic Strike/Cleave som rage dump. Bruk Devastate når du ikke bruker globalen til enten SS eller Revenge for å makse antall Sword and Board proc.

Endret av Chiasm
Lenke til kommentar

Bear^

Ratingbuster tar med seg diminishings på avoidance, så ikke om tankettellarannet gjorde det, men anbefaler ratingbuster.

 

Gemmer alltid etter socket, blå socket er stam, rød/gul er avoidance + stam.

 

Generelle tips til tanking og makroer er det verre med. Må nesten finne ut av selv hva du trenger av makroer. bruker atm ingen makroer for tanking, men sikkert 25 stykk for arms.

 

talents.

12/8/51 er speccet jeg sverger til, får alt man trenger i prot i tillegg til crit/critdamage og AP fra de andre (+parry)

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt Ratingbuster men skal gi den et forsøk. Det som er så fint med Tankepoints er at du har en fin kalkulator hvor du kan taste inn det ekstrae du måtte få, eventuelt negative på andre stats. Så får du svaret med en gang om det er verd eller ikke verd å gjøre de forandringene.

Lenke til kommentar

Et fint tips for AoE tanking i Wotlk er å poppe retaliation rett før du charger inn i en gruppe mobs, for å så kjøre thunderclap og shockwave når retalation buffen går vekk. Kan riktignok kun gjøres hvert 5 minutt, men i raid sammenheng og heroics er det gull verdt. Det sikrer deg total aggro og det er ikke lengre delt cooldown med shield wall.

 

Gag order talentet i prot er også veldig verdt å investere i, ettersom heroic throw pulls gir mye aggro. Jeg pleier ofte å heroic throwe en caster for å sikre at den blir silence-pullet, for å så charge en annen mob og thunderclappe alle. Husk også demoshout som gir litt aggro.

 

Det er såpass enkelt å tanke single targets nå, og vanvittig mye enklere å AoE tanke enn det var før. En tank som vet hva han gjør bør ikke miste aggro noengang egentlig, og er man så uheldig med mob avoidance har man jo ranged taunt.

Lenke til kommentar
Har ikke forsøkt Ratingbuster men skal gi den et forsøk. Det som er så fint med Tankepoints er at du har en fin kalkulator hvor du kan taste inn det ekstrae du måtte få, eventuelt negative på andre stats. Så får du svaret med en gang om det er verd eller ikke verd å gjøre de forandringene.

Dette gjør ratingbuster med en fin compare av begge items automatisk, så får du et helheltig bilde :)

 

Edit: Da må den brukes sammen med en Addon som Tekkompare eller andre addons som gjør at begge items vises samtidig dog.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Jeg har alltid spilt prest. Men mot slutten av tbc så levlet jeg en warrior fordi jeg alltid har likt looksa på Human med plate. og fordi jeg visste at jeg ikke ville spille Healer i LK, så jeg måtte ha noe annet, det var enten han, eller en resto shaman.

 

Nå om dagen, så er det ikke vanskelig og tanke. ikke som warrior hvertfall. eneste jeg gjør hvis det er mer enn 1 mob, er å løpe inn, en thunderclap, en shockwave, og så demo/piercing shout og spamme cleave og clap. ingen i verden som drar aggro. holder en tps på ca 2.5 til 3k per target. Rotasjoner etc er bare tøv.

 

Addons jeg bruker er:

 

X-per (har bare meg selv og party oppe

Omen3

Bartender 4

Coords

Deadly boss mods

 

Nothing more is needed. jeg har tanket alt som er å tanke av content både på 10 og 25 mann. (borsett ifra oculus)

 

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...Nerub&n=Nmy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...