Gå til innhold

Liten skrift på spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjedde meg meg når jeg nylig fikk Xbox-en til jul. Jeg spilte Mirror's edge. Og da kom man til den treningsperioden. Da kom det hint til hvordan man wallrunner, hopper osv.

 

Jeg slet med og tyde hvilke knapper jeg måtte trykke. Så jeg måtte gjette meg fram, og jeg måtte presse ansiktet opp mot TV-en for og prøve og se hva som sto der.

 

Men vil tro dette har noe med TV-en min. Den er ganske gammel, og oppløsningen er nok ikke så bra.

 

Dette pågår jo fortsatt, men nå har jeg jo lært meg knappene da :p

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar

Jeg grøsser ved tanken på alle de som bruker kompositt kabelen, særlig på sine hdtv'er. Skulle ikke forundre meg om nesten halvparten av konsoll eiere gjør det. Ille nok med alle de som bruker det på sine vanlige tv'er også fremfor rgb scart.

 

Var i julen hos tre familie medlemmer, alle hadde koblet opp sine PS3'er med kompositt kabelen på sine hdtv'er.

Lenke til kommentar
Men hvordan får jeg brukt rgb scart fra xboxen da?

du må kjøpe scart kabel!

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=86630

 

http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox3...edscartavcable/ (prisen her må være feil)

 

 

grunnen til at denne kabelen ikke følger med i noen av pakkene er at amerikanske tver ikke har scart inngang (stort sett) mens alle har video inn (gul plugg).

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Nyere flatskjermer burde gitt en advarsel hvis kompositt- eller scart-inngangen ble tatt i bruk.

 

Advarselen "Du er nå i ferd med å koble en potensiell høyoppløselig kilde til din nye HDTV via en inngang som knapt leverer VHS-kvalitet. Er du sikker på at du vil fortsette?", med svaralternativene "Nei" og "NEI!", burde kanskje lære de uvitende litt om at det å gå til innkjøp av en høyteknologisk duppeditt til mangfoldige tusen kroner, krever at du setter deg litt inn i hvordan teknologien fungerer.

 

... men kjenner jeg folk flest rett, så ser de neppe forskjell på VHS- og Bluray-kvalitet, likevel, så da er det kanskje best å la være å bry seg.

Lenke til kommentar
Er plasmaen din HD klar?

Ja, kjøpte en Panasonic TH-42PX80 i fjor.

 

Jeg bruker de kablene jeg har fått med, gul, rød og hvit kabel som jeg koblet i scart-overgang. Burde jeg brukt noe annet?

Ja, HDMI-kabel hvis Xboxen din har HDMI-utgang, komponent-kabel hvis Xboxen din ikke har HDMI-utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...