anonymouse Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=555649  Statistisk sentralbyrÄs innvandrerregnskap gÄr i pluss, nÄr man regner med innvandrere fra vestlige land, til tross for at innvandrernes inntekter fra offentlige stÞtteordninger ligger hÞyt over gjennomsnittet for befolkningen.  Dette er jo noe vi vet. Men jeg fortsetter Ä irritere meg over begrep som vestlige og ikke-vestlige, nÄr det er snakk om muslimer og ikke-muslimer. Kinesere, latin-amerikanere osv. er jo ogsÄ ikke-vestlige, men har den hÞyeste sysselsetningen av noen etnisk eller geografisk bakgrunn i Norge.  Blant fÞrstegenerasjons somaliske innvandrere utgjÞr disse trygdeytelsene 38,9 prosent av inntekten  Alikevel fortsetter SV, SU, AUF og andre Ä pÄstÄ at vi mÄ ha innvandring, og sÊrlig ifra krigsherjede land, for at Þkonomien skal gÄ rundt.  For innvandrergruppen samlet er tallet 16,8 prosent, men trygdeforbruket til innvandrerne fra Tyrkia, Marokko, Somalia, Afghanistan, Irak og Pakistan trekker opp gjennomsnittet.  Kan noen fortelle meg hva disse landene har til sammen? Jo, de er alle muslimske, og de er de stÞrste innvandrerbefolkningene i Norge.  For Ä unngÄ stigmatisering av enkeltgrupper basert pÄ tall preget av tilfeldige variasjoner, har SSB tradisjonelt vÊrt skeptiske til Ä bryte slike data ned pÄ enkelte nasjonaliteter.  Eller i klartekst: SSB er ikke et organ som publiserer statistikk og data av offentlig interesse, de er et politisk styrt og oppnevnt organ som publiserer politisk korrekte data pÄ bestilling ifra den sosialistiske regjeringen. Det er ikke mer enn et par dager siden jeg ble angrepet og latterliggjort for Ä komme med "konspirasjonsteorier" om SSB og deres politiske leninger.    Min konklusjon: Vi kan ikke redde verden ved Ä ta inn folk som er inkompatible med vÄr kultur og vÄr livsstil. Vi tar jo ikke engang "ekte" flyktninger og asylsÞkere. En ekstremt stor andel er bare lykkejegere, og nesten alle samme har gjort seg skyldig i Ä bryte internasjonale og nasjonale lover fÞr de har ankommet landet.  Dette handler ikke om hudfarge. Jeg Þnsker alle innvandrere velkommen som Þnsker Ä delta i samfunnet pÄ samme premisser som oss andre. Det handler ikke engang om religion. Det handler om kultur og ukultur.  Vi kan ikke ukritisk importere hovedsakelig kriminelle samt traumatiserte flyktninger og sÄ forvente at de skal gli knirkefritt inn i samfunnet vÄrt.  Det er pÄ tide Ä vÄkne opp og Ä stenge grensene for asylanter og flyktninger ifra land som ikke direkte grenser til Norge, samt kaste ut alle som ikke er villige til Ä redegjÞre for sin identitet.  Men fatter politikerne dette?
likferd Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsĂžrger seg selv.. Endret 25. desember 2008 av datating Fjernet kommentar til slettet innlegg.
lonnj89 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 On topic ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsĂžrger seg selv.. Er ikke bra nok fĂžr minst 9 av 10 forsĂžrger seg selv.
Ceburger Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg er mer eller mindre enig i alt du sier anonymouse.  Syntes ogsÄ vi burde redusere antallet vi tar inn per Är. Det er ikke "rasistiske" motiver bak det, som garantert noen anti-rasistene og sosialistene kommer til Ä spy ut snart. Dersom vi tar inn fÊrre innvandrere per Är blir det mer ressurser pÄ hver nÄr det gjelder integrering og en stÞrre andel av dem vil bli velykket integrert. Det er bare latterlig Ä ta inn masse folk og ikke lÊre de norsk eller integrere de i vÄr kultur for sÄ Ä la de henge pÄ trygd og/eller kriminalitet. Burde som sagt heller tatt inn et mye mindre antall, sÞrget for at disse ble lÊrt norsk grundig og godt integrert i vÄrt samfunn slik at de kunne bidratt i samfunnet pÄ samme vis som alle andre. Husk at arbeidskraft er et viktig motiv for Ä ta imot innvandring. Det er jammen pÄ tide at vi begynner Ä stille krav til innvandrerne.  On topic ble jeg faktisk overrasket over at 6 av 10 somalere forsÞrger seg selv.. Er ikke bra nok fÞr minst 9 av 10 forsÞrger seg selv.   Er ikke bra nok fÞr vi ikke kan se forskjell fra resten av befolkningen. Endret 23. desember 2008 av Ceburger
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Makan til makkverk. Â -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr. Â Man har heller ikke tatt med ekstra kost for: -barnehageplass (hvor innvandrere har prioritet) -skoleplass -Ăžkt kriminalitet -mottakssentre -narkoomsorg(det er muslimske innvandrere som styrer narkomarkedet)
Hrodebert Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Bet meg fast i denne setningen: "Innvandrerregnskap avslÞrer hÞyt trygdeforbruk", dette er trist. Synes likevel det er interessant at dette kommer frem. Det er ogsÄ hÞyst nÞdvendig.
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Det du skriver kan tolkes pÄ mange mÄter: -synd at det ble avslÞrt og nÞdvendig at de fÄr pengene. -synd at de fÄr pengene og nÞdvendig at de ble avslÞrt.
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Makan til makkverk. -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr. Har du lest "makkverket", Robert, siden du antar at de har plukket en skatteprosent ut av luften? Selvsagt har de ikke det...  Inntekt etter skatt fremkommer ved Ä summere husholdningens lÞnnsinntekter, nÊringsinntekter, kapitalinntekter (eksempelvis renteinntekter og avkastning pÄ verdipapirer) og ulike overfÞringer (pensjoner, trygder, barnetrygd, bostÞtte, sosialhjelp med videre). Husholdningens utlignede skatter og negative overfÞringer (underholdsbidrag og pensjonspremier i arbeidsforhold) trekkes fra.  Mer nÄr jeg etterhvert fÄr tid til Ä lese rapporten selv.  Geir
Hrodebert Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Dataene kan tolkes pÄ forskjellige mÄter. Det viktigste i mine Þyne er at de nÄ kommer frem.
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Dataene kan tolkes pÄ forskjellige mÄter. Det viktigste i mine Þyne er at de nÄ kommer frem. Enig. Jeg vil selvsagt anbefale at folk faktisk setter seg inn i dataene fÞr de tolker dem...  Geir
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Mer nÄr jeg etterhvert fÄr tid til Ä lese rapporten selv. Jeg fant ikke rapporten om vÄre nye ransmenn pÄ ssb.no, og antok at det Aftenposten gjenga var hentet fra SSB. Det kan selvsagt vÊre en feil antagelse.
Alinoe Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Mer nÄr jeg etterhvert fÄr tid til Ä lese rapporten selv. vÄre nye ransmenn  Mmm, imÞtekommende og nyansert debatt.
Bata Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Makan til makkverk. -Man kan ikke regne med 30% skatt hos en gruppe som i snitt tjener 201.000 kr.  Man har heller ikke tatt med ekstra kost for: -barnehageplass (hvor innvandrere har prioritet) -skoleplass -Þkt kriminalitet -mottakssentre -narkoomsorg(det er muslimske innvandrere som styrer narkomarkedet)  BULL! Kanskje de som selger pÄ gata i Oslo, men Norge er stÞrre enn Oslo. Menjaok, du fÄr tro det  Du har sikkert sett mye pÄ "The Wire"... Masse farlige menn med annen tro enn deg og sikkert annen hudfarge i tillegg. Endret 23. desember 2008 av Strindmo
blackcurrant Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Statistisk sentralbyrÄs innvandrerregnskap gÄr i pluss, nÄr man regner med innvandrere fra vestlige land, til tross for at innvandrernes inntekter fra offentlige stÞtteordninger ligger hÞyt over gjennomsnittet for befolkningen.  Dette er jo noe vi vet. Men jeg fortsetter Ä irritere meg over begrep som vestlige og ikke-vestlige, nÄr det er snakk om muslimer og ikke-muslimer. Kinesere, latin-amerikanere osv. er jo ogsÄ ikke-vestlige, men har den hÞyeste sysselsetningen av noen etnisk eller geografisk bakgrunn i Norge.  Blant fÞrstegenerasjons somaliske innvandrere utgjÞr disse trygdeytelsene 38,9 prosent av inntekten  Alikevel fortsetter SV, SU, AUF og andre Ä pÄstÄ at vi mÄ ha innvandring, og sÊrlig ifra krigsherjede land, for at Þkonomien skal gÄ rundt.  Det er ein farleg sti Ä gÄ inn pÄ, om du forlangar at medmenneska vÄre skal vere lÞnnsome for Ä forsvare sin eksistens i Norge.  SV, SU, AUF og andre...? Dette er vel helst lause pÄstandar ifrÄ di si side, som du klistrar pÄ andre?
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg fant ikke rapporten om vĂ„re nye ransmenn pĂ„ ssb.no, og antok at det Aftenposten gjenga var hentet fra SSB. Det kan selvsagt vĂŠre en feil antagelse. Du er etterhvert en erfaren samfunnsdebattant, og vet godt at media forenkler. Rapporten er pĂ„ 200 sider, Aftenposten og VG skal ha det inn i en spalte eller to. Da forsvinner bakgrunnsopplysningene, og man stĂ„r igjen med konklusjonen.  vĂ„re nye ransmenn Jeg er etter hvert en erfaren samfunnsdebattant jeg ogsĂ„, og vet at nĂ„r fakta ikke gĂ„r i folks favĂžr sĂ„ skrur man opp ordbruken et hakk istedet. Hvem bryr seg om statistikk og sĂ„nt, man kan alltid ta den lettvinte veien, og ty til generaliseringer og repetisjoner. Det behĂžver ikke engang vĂŠre i nĂŠrheten av sant. Never mind det faktum at 994 av 1000 ikke-vestlige innvandrere ikke er ransmenn eller driver med annen alvorlig kriminalitet, gjenta antydninger om det motsatte ofte nok sĂ„ henger litt igjen uansett.  âThe most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and overâ.  Jeg har sagt det fĂžr: Innvandrere er overrepresentert pĂ„ kriminalstatistikkene. Men hvis formĂ„let med debatten er Ă„ finne ut av hvordan vi kan gjĂžre noe med saken, sĂ„ mĂ„ vi vĂŠre sannferdige i vĂ„r omgang med problemstillingen. Det fordrer selvsagt at formĂ„let er Ă„ stoppe innvandrerkriminaliteten. Jeg mistenker folk for egentlig bare Ă„ kjempe for den tapte sak, nemlig Ă„ stoppe innvandringen, punktum, og da er det selvsagt formĂ„lstjenlig Ă„ sverte alle innvandrere.  NĂ„ vet jeg ikke hva som er ditt anliggende her Robert, men om det ikke er Ă„ drive innvandrerhets for hetsens egen skyld, sĂ„ ville det tjene debatten her pĂ„ forumet om vi holdt et rimelig sakligshetsnivĂ„.  Geir Endret 23. desember 2008 av tom waits for alice
Ceburger Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Det er ein farleg sti Ä gÄ inn pÄ, om du forlangar at medmenneska vÄre skal vere lÞnnsome for Ä forsvare sin eksistens i Norge.  Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring fÞrst og fremst skal hjelpe pÄ med arbeidskraft. Da er det lite lÞnnsom Ä ha folk som ikke er i arbeid eller ikke pÄ noen mÄte produktive for samfunnet.
SirEmanon Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Tallene er ikke gode for det norske samfunnet, samt litt skremmende. NĂ„ har jeg kun lest artikkelen i VG og muligens artikkelen ikke er nyansert nok.  Ănsker selvfĂžlgelig at vi skal ta i mot folk som trenger hjelp og at disse skal fĂ„ seg en jobb og vĂŠre selvstendige. Det er personer som vil jobbe som er lĂžnnsomt for samfunnet vĂ„rt.  Men likevel bĂžr det vĂŠre lov til Ă„ spĂžrre seg om hva vi gjĂžr galt? Eller er mange av innvandrerne som kommer lykkejegere og dĂžgnnikkere? Som ikke Ăžnsker Ă„ jobbe sĂ„ lenge vi har disse sosiale godene her i Norge. Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjĂžre det beste for lande de er kommet til.
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring fÞrst og fremst skal hjelpe pÄ med arbeidskraft. Da er det lite lÞnnsom Ä ha folk som ikke er i arbeid eller ikke pÄ noen mÄte produktive for samfunnet. Hvor har du det fra at innvandringen fÞrst og fremst skal skaffe oss arbeidskraft? Mye av dagens innvandring er begrunnet i internasjonale forpliktelser og et Þnske om Ä hjelpe mennesker i nÞd.  Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjÞre det beste for lande de er kommet til. Det er desverre ikke noen automatikk i at de som virkelig trenger hjelp er de som er mest istand til Ä yte gjengjeld...  Geir
reichspöbel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Tja egentlig syntes jeg det er det minste vi kan forlange, ettersom innvandring fÞrst og fremst skal hjelpe pÄ med arbeidskraft. Da er det lite lÞnnsom Ä ha folk som ikke er i arbeid eller ikke pÄ noen mÄte produktive for samfunnet. Og jeg som trodde det hovedsakelig var humanisme, menneskerettigheter og folkerett som var Ärsaken til av vi har sÄ Äpen innvandring. Vel, sÄ feil kan man ta.
reichspöbel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Eller er mange av innvandrerne som kommer lykkejegere og dÞgnnikkere? Som ikke Þnsker Ä jobbe sÄ lenge vi har disse sosiale godene her i Norge. Er av den formening at vi ikke alltid tar inn de innvandrerne som virkelig trenger hjelp og som vil gjÞre det beste for lande de er kommet til. En god del burde kunne forklares med at disse menneskene kommer hit med en helt annen kultur, er ufaglÊrte og i tillegg mÞter diskriminering pÄ arbeidsmarkedet. Med tanke pÄ hvor lite som skal til fÞr dvask norsk ungdom inntar sofaen og putter sugerÞret i statskassa, er det jo nesten et mirakel at det ikke er verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ