Gå til innhold

Én bærbar, to skjermer!


Anbefalte innlegg

Sikkert greit på Windows, men med Linux og tilhørende virtuelle skrivebord er dette bare bortkastet. Ekstra skjerm man må betale for og som trekker strøm... Huff.

 

Hele poenget med flere skjermer er at du slipper å bytte mellom flere programmer på samme skjerm. Det går virkelig raskere når alt du trenger å gjøre er å flytte blikket. Prøv, så skal du se.

 

Det er forøvrig god støtte for flere skrivebord på både xp og vista. Det finnes bare ingen GUI for det. Du kan laste ned massevis av forskjellige både gratis- og betalingsprogrammer som gjør akkurat det.

 

Microsoft har faktisk sin egen og:

http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som har fulgt litt bedre med, så vet man jo at der finnes (i alle fall prototyper) på "bærbare" med tre skjermer. Fra en eller annen messe (tror jeg så det her på hwno, faktisk), så var det en "bærbar" maskin med tre skjermer. Nå var størrelsen faktisk ATX med dertilhørende typisk miditower, men hele greia var lagd for å være en (diger) bærbar. Håndtak og alt integrert, liksom.

 

Men ja, jøss! Denne maskina ser helt flotters ut! Får lyst på en selv! For grafiske designere på farta må det jo være helt ypperlig! Et lite tegnebrett å leke seg med, og en ekstra liten skjerm til Winamp og palettene til Creative Suite er jo storveies! :D

Lenke til kommentar
Sikkert greit på Windows, men med Linux og tilhørende virtuelle skrivebord er dette bare bortkastet. Ekstra skjerm man må betale for og som trekker strøm... Huff.

 

Hele poenget med flere skjermer er at du slipper å bytte mellom flere programmer på samme skjerm. Det går virkelig raskere når alt du trenger å gjøre er å flytte blikket. Prøv, så skal du se.

 

Det er forøvrig god støtte for flere skrivebord på både xp og vista. Det finnes bare ingen GUI for det. Du kan laste ned massevis av forskjellige både gratis- og betalingsprogrammer som gjør akkurat det.

 

Microsoft har faktisk sin egen og:

http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

 

Hele poenget er også at det av og til er bedre med flere virtuelle skrivebord enn dualscreen, slipper å flytte musen så mye. Men f.eks om du har en e-book du driver leser mens du arbeider på hovedskjermen er dualscreen å foretrekke. Eg sier ja takk begge deler

Lenke til kommentar
[Hele poenget er også at det av og til er bedre med flere virtuelle skrivebord enn dualscreen, slipper å flytte musen så mye. Men f.eks om du har en e-book du driver leser mens du arbeider på hovedskjermen er dualscreen å foretrekke. Eg sier ja takk begge deler

 

Som regel er ikke dette et issue. De andre skjermene brukes til relevant data man jobber med, men ikke nødvendigvis har behov for å manipulere. Hvor ofte skriver du egentlig på to dokumenter av gangen?

 

Man har for eksempel en beskrivelse av biblioteket man sitter og bruker på den ene skjermen, og koder på den andre. Eller man jobber på én skjerm, mens mailen, som sier hva som brenner for øyeblikket, er på den andre.

 

Dessuten kan man sikkert ordne en hurtigtast for å flytte musen til forrige posisjon på den andre skjermen, om du er redd for å slite ut musematten. Vet Synergy har en slik feature, selv om det ikke akkurat gjelder dualscreen.

 

 

EDIT: manglende komma i innskutt setning

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan virtuelle skrivebord kan > 2 skjermer. Selv hadde jeg aldri klart meg uten mine 2 skjermer.

 

Når jeg jobber med web feks så har jeg designet på den ene og kode på den andre.

 

Og spiller jeg så har jeg msn/xfire/ventrilo vinduet på den andre skjermen så jeg kan følge med på hva som skjer der.

 

Kjører jeg feks 3Dmark har jeg temperaturmålere og diverse andre ting på den andre skjermen

 

Ellers har jeg alltid winamp og andre ting jeg holder øye med på den andre mens jeg loker rundt i firefox på hovedskjermen. Virtuelle skrivebord, nei takk!

 

Men ontopic:

 

Finfin laptop, riktignok litt i dyreste laget, men det er alltid positivt at utviklingen går fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...