Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Hei!

 

Ser ikke ut til at det er så kjempemasse aktivitet i denne tråden her, men jeg er ihvertfall en stor fan av Pokemon, og har Soulsilver, Heartgold, Diamond, Platinum og White. Har forhåndsbestilt White 2, også! Og det gleder jeg meg til! :)

 

Er det noen andre her inne som spiller Pokemon nå?

 

 

Kunne forresten ikke dy meg med å lese noen sider tilbake, og har kommet over noen få poster jeg gjerne vil svare på:

 

Ja, er godt mulig jeg bare driter i EVs og natures denne gangen. Det tar så lang tid uansett. laugh.gif

 

Det trenger ikke å ta så veldig lang tid, egentlig. Når du er i en kamp mot noen, foreksempel, og de sender ut en pokemon (eller skal til å sende ut en pokemon som du får vite hva blir), så kan du bare søke opp hva slags EV du får av den pokemonen og sende ut den pokemonen du har som du ønsker å trene opp på det. Det tar ikke så veldig med ekstra tid; du skal jo allikevel sloss mot veldig mange trenere og pokemon opp igjennom spillet uansett. Det tar kort tid å søke opp hver pokemon også, og etter hvert husker du hva de fleste gir. Jeg har en skikkelig god app på mobilen til nettopp det, og det tar meg bare noen sekunder å søke dem opp. Skal du trene opp en pokemon i en spesiell stat - som attack - kan du helt sikkert bare bruke en halvtime/førti minutter liksom i et sted med Goldeens så har du et veldig godt grunnlag for resten av spillet.

 

 

Jeg er ikke imot at det kommer nye pokemon. Men hvordan de ser ut! de ligner mere digimon...

 

Nuvel. Jeg er enig i at en god del av dem er litt dårlig designet estetisk sett. Flere av dem er altfor kompliserte også. Men noen av de nye kunne like godt ha vært med i den første generasjonen - og hadde de det, hadde vi sikkert følt inni oss at "DE.. DE er hva man kaller ekte pokemon, de."

 

Fra generasjon 5:

 

Joltik/Galvantula, Cottonee/Whimsicott, Minccino/Cinccino, Blitzle/Zebstrika og Audino kunne lett ha vært med i en av de tidligere generasjonene og passet ganske godt inn. Alle ville elsket dem!

 

 

Og se her:

 

Jynx, Kabutops, Kangaskhan (gen 1) Skarmory, Stantler. Dunsparce (gen 2) Exploud, Swalot, Armaldo (gen 3) Probopass, Bronzong, Drapion (gen 4) kunne like gjerne ha vært i denne nyeste generasjonen og de ville sikkert ha blitt klaget på av en eller annen grunn. Kanskje ikke Jynx. Jeg liker Jynx. Men dere skjønner hva jeg mener!

 

Mange har en følelsesmessig forbindelser til de første, og det skjønner jeg godt. Men bare fordi de første kom først, betyr ikke det at de liksom er best. Det finnes gode og dårlig eksempler på pokemondesign i alle generasjonene. Enten er det litt ekstra mange nå (som kan endre seg helt drastisk til nydelige design ved en eventuell neste generasjon) eller så er det fordi det er "enda flere nye" at en del fans ikke er så veldig begeistret for denne generasjonen. Jeg omfavner ihvertfall flere pokemon. Fordi jeg liker Pokemon. Er man åpen, kan man like dem mer. Gi dem en sjanse! Mange av dem er bra nok på sin måte!

 

De fleste Pokemonspillene har sjeldent hatt mer en ca 12-16 timer gameplay fra start til man har slått champion. B/W var faktisk det første unntaket. Jeg brukte rundt 25 timer på denne.

 

Wow! Hvordan i huleste er det du spiller Pokemon, a? :O

 

Akkurat nå har jeg spilt:

 

 

Diamond - 74 timer og 27 minutter (akkurat kommet til ligaen!)

 

Platinum - 185 timer og 11 minutter

 

White - 83 timer og 53 minutter

 

Hearthold - 119 timer og 32 minutter

 

Soulsilver - 74 timer og 58 minutter (og jeg har fortsatt to badges igjen!)

 

 

Jeg spilte litt ekstremt mye på Platinum fordi det var det første Pokemonspillet jeg begynte å spille ifjor etter alle årene borte fra Pokemon. Lidenskapen blusset plutselig opp igjen og jeg ville ha alle sammen! For tiden spiller jeg Soulsilver! Men jeg tror nok ikke jeg gjør så veldig mye mer enn hva som er normalt? Utenom litt ekstra EV-traning her og der, spiller jeg bare sånn fra start til finish!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har spilt pokemon siden det kom, og sluttet egentlig aldri å spille det. har red, gold, crystal, ruby, emerald, pearl, leaf green, heart gold og white. Har ikke kjøpt meg white 2 enda. Når X og Y kommer ut, så blir det innkjøp av 2 stk 3ds xl, en til meg og en til kjæresten ^^

Lenke til kommentar

Når det gjelder tid spørs det om du spiller emulator eller konsoll. På emulator setter man ofte opp farten (2x speed feks) fordi det er mulig.

 

Noen som vet en nogenlunde billig nettbutikk der jeg kan få kjøpt pokemon gold til coloren min? Fant den nettopp i skapet og har bestilt battericover på ebay, men finner ikke gold :(

 

edit: eller pokemon gul, blå eller rød for den saks skyld :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Snodig, var i flere butikker i går bare for å sjekke priser, og 4 av 5 butikker hadde ikke X eller Y i hylla engang. 2 gamestops, game, og spaceworld. Kanskje de var utsolgte. Dette er jo over ei uke siden release.

Det snedige var at Gamestop kosta 50kr mere enn platekompaniet. PK tar kanskje inn større volumer av hvert spill, de er alltid 50-100kr billigere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Snodig, var i flere butikker i går bare for å sjekke priser, og 4 av 5 butikker hadde ikke X eller Y i hylla engang. 2 gamestops, game, og spaceworld. Kanskje de var utsolgte. Dette er jo over ei uke siden release.

Det snedige var at Gamestop kosta 50kr mere enn platekompaniet. PK tar kanskje inn større volumer av hvert spill, de er alltid 50-100kr billigere.

Det er vel heller slik at Gamestop alltid er omlag 100 kroner dyrere enn alle andre, dessverre.

Lenke til kommentar

Litt trasig, for jeg skulle gjerne støttet rene spillbutikker som Gamestop. Men når nye spill er 100kr dyrere der går man bare til PK istedet som alltid har en butikk i samme kjøpesenter. Eneste gamestop er bra på er bruktspill hvis man kjeder seg og får lyst å fylle på spillbiblioteket en dag, er det moro å browse i brukthyllene.

 

Skjønner ikke hvorfor Nintendo er så redde for progress bars..den download-greia viser jo ingenting som helst om hvor lenge som gjenstår.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...