Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har Virizion som er legendary. Så kommer Simisage, Leavanny og Ferrothorn. Førstnevnte har 5 svakheter. Den i midten har hele 6 svakheter. Ferrothorn har kun to svakheter og veldig mange styrker. Dessverre er den kun god på defense. Av den grunn liker jeg ikke gress særlig godt.

 

I stedet har jeg kompensert med Chandelure (i midten) som kan lære seg gressangrepet Energy Ball (80 Power). Den har veldig høy Special Attack, så jeg satser på å få en i Modest-natur og dra den helt ut fra der.

 

På Psychic-fronten har jeg Volcarona som kan nettopp det, Psychic. harhar.gif Alternativet her var Darmanitan (Zen Mode). Den har sinnsvakt kraftige stats, og er veldig Special Attack-orientert. Bakdelen er at denne modusen kun blir aktivert når den har mindre enn 50% HP. Og så har den utrolig nok ikke Psychic-angrep. :(

Lenke til kommentar

Åja.. Du er en sånn som går inn i EV og natures? :p

Der har du ikke meg...

 

Dreiv mer med dette før, og var med på NM i 1gen, men har blitt mindre og mindre fokus for min del.. Jeg sjekker lit moves og stats før jeg velger hva som skal brukes, men ellers er det bare typefordel jeg ser på.. Har man et jevnt lag så 1-hitter man 95% av alt man møter uansett etter LV50..

Lenke til kommentar

I singleplayer har det ikke team så mye å si, bare de er noen levels over trenerne du slåss mot. I Black/White er elements mye viktigere enn tidligere, men hvis du er usikker kan du jo bare finne en FAQ på gamefaqs e.l., der står akkurat hvilke pokemons alle trenerene har og hvilken level de er. Også "elite four".

Lenke til kommentar

Da drepte jeg ligaen og fullførte spillet... trodde jeg. Var visst litt til etterpå. Var også latterlig hvordan min Larvesta med EXP. Share gikk fra lvl 1 til lvl 16 etter kun å ha beseiret en eneste Pokemon. Det plinget noe helt forferdelig. Etter at ligaen var fullført var den i level 39. Nesten 40 levels det. laugh.gif

 

Den utvikler seg jo ganske sent da, først i level 59.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...