Gå til innhold

Utviklerdagbok: Star Wars: The Old Republic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan gå så gale på så mange måter. Å få til eit skikkelig MMO er skitvanskelig, men så trur eg verden er dritsugen på ein skikkelig sci-fi MMO no, så dei kjem til å tene stort på berre det.

 

Og så ser det ikkje ut til at dei kjem til å drukne i latterlig høge grafikk-krav slik som AoC gjorde :>

 

... strengt talt så er eg kjempehypet. Digger Star Wars!

Endret av Morghus
Lenke til kommentar

Kjenner jeg stiller meg skeptisk til dette spillet. Et etablert univers er vel og bra, men det er ingen garanti for et godt spill.

 

Hva skal de gjøre anerledes enn andre spill? "Story and character"? Mange andre MMO's har prøvd dette, men det er vanskelig å lage en dynamisk verden når så mange spiller sammen. Med 10 000 spillere på hver server kan ikke alle være galaksens redningsmann/-kvinne. Systemet med valg som påvirker karakteren permanent høres forsåvidt litt spennende ut, men jeg tror det vil være veldig lett å komme akkurat dit du vil. To valg, ene tar deg mot den mørke siden og omvendt.

 

Combat så forøvrig ganske kjedelig ut

Endret av tord1skjold
Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk sinnsykt skuffet når jeg så traileren!

Selv om dette skulle bli et fantastisk MMO, så må jo alle se hva de har gjort med grafikken!

Grafikken er en ren sci-fi kopi av world of warcraft, og hvis mine antydninger blir i nærheten av dette kommer dette bare til å bli en sci-fi world of warcraft.

Lenke til kommentar

Eg er skeptisk til heile MMO-"RPG"-konseptet, og er eigentleg allereie skuffa over at dei jobbar med eit slikt spel i staden for ein skikkeleg oppfølgjar til KOTOR-serien. Jaudå, Star Wars er tøft. Filmane har gitt oss spennande fortellingar i eit fascinerande univers, og spela har latt oss delta i liknande fortellingar. Men der er to ting som eg føler er ganske viktige for innlevinga i tidlegare filmar og spel, som eg ikkje ser for meg korleis dei skal få til i eit MMO-spel:

 

* Du følgjer hovudpersonane i historia. Som det har blitt sagt tidlegare i tråden, med 10 000 spelarar kan ikkje alle vere hovudpersonen. Eller ein gong vere i nærleiken av hovudpersonane. Å konfrontere Lord Malak og kjempe mot han i ein episk kamp mellom godt og ondt er...vel, episk. Å stå i kø saman med 50 andre fjøsnissar og vente på at Lord Malak skal respawne slik at du òg kan overvinne han i dag, øydelegg illusjonen av å spele ei viktig rolle temmeleg effektivt. Sannsynlegvis vil du ikkje ein gong kunne spele ei unik rolle, du vil springe rundt og gjere dei eksakt samme oppdraga som alle andre gjer.

 

* Alle karakterane er "in character". Der er ingen fjortisar som snakkar i forkortelsar og "leet-speak" i Star Wars-filmane. Der er DEFINITIVT ingen jedi-mestrar som gjer det. Der er ingen dustar som spring bort til deg og vil selge deg pengar. Det gir inga meining å selge og kjøpe pengar på denne måten. Ein Star Wars-film er full av interessante karakterar som gir inntrykk av å tilhøyre Star Wars-universet. Eit MMORPG er fullt av MMORPG-spelarar.

 

Nei, dei har ein stor jobb foran seg om dette skal interessere meg. Slik eg ser det:

Star Wars: Store, spennande historier

MMORPG: Repetitive actionspel

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeezez. Wow-aktig grafikk? C'mon!

 

Dette blir bra,bra, bra,b,aer,awkdawdk! WOHO! :D

 

Er jo denne teknologien og grafikken vi bruker nåtildags. Det å "kreve" at et nytt MMORPG spill leverer HELT ny grafikk blir litt å skyte i blinde. Grafikkprosessene blir nok ikke oppgradert før en ny teknologi er på markedet, da snakker vi rundt 10 år. Se på Warhammer, AOC osv, Warhammer feks, identisk med WoW, går nesten ikke ann å skille de fra hverandre. Samme med Conan, bare litt bedre grafikk i Conan. LOTRO er også samme grafikk, kjedelig men man må jo bare la det gå? Se på Diablo3 - heller ikke noe revolusjonerende innen grafikk, dog vakrere og bedre enn forgjengeren.

 

Dette slår iallefall SWG på grafikk, får håpe spillet er like spennende og mystisk som KOTOR!

Lenke til kommentar

Jepp, blir ikke dette spillet for min del om det der var laget for å hype opp folk.

 

Eneste jeg så var folk som stod stille og fektet med lys.

Virket som om man mistet kontrollen totalt når man gjorde litt spesielle "abilities". Men, det er kun et lite klipp, så det er ikke allverden. Forhåpentligvis så kommer det noe mer hvor de faktisk beveger seg litt når de sloss. De er tross alt folk med "superpowers", så det å gå et steg eller to burde ikke være vanskelig. Man skal tross alt forhindre at man blir truffet av et lys som kan dele deg i to.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...