Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt Frityrkoker - En alternativt kjølt Pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler sterkt på om viftene klarer å pumpe olje.. tenk på hvor tyktflytende olje er! Iallfall prøv å stille viftene ned til veldig lav RPM før dere forsøker

 

Det er utenkt, vi lurer også på om HK vil reagere med den lave RPM-en.

Endret av datating
Flyttet innlegg til kommentartråd - fjernet da link til denne siden.
Lenke til kommentar

Blir nok det letteste å holde DVD og HDD utenfor ja. Hehe, men er ikke noe iveien for å skru av PSU viften og trykke den ned i oljen også?

 

Her er en link dere kanskje kan kose dere med og få litt ideer:

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=160324

 

 

Fikk en litt vill ide nå, som jeg ikke aner om vil fungere i det heletatt, men vil det funke å få tak i klar olje og blande ut med UV-dye? Trenger vel usansynlig mye for å få noe effekt, men kunne blir utrolig kult da.

Spørsmålet er vel bare om det kommer til å blande seg, eller skape problemer senere...

 

Uansett, lykke til! Skal følge med på dette prosjektet hvertfall!

Lenke til kommentar

Whey, fett (hehe) prosjekt! Jeg måtte bare se den videoen fra Toms hardware, og i brukerpostene der ser jeg at mange anbefaler å bruke mineralolje (?) i stedet for vegetabilsk olje, da denne er blank og holder seg bedre. Koster sikkert tusen ganger mer også, men kan kanskje være verdt det?

 

Det blir ikke akkurat en maskin å drasse rundt på LAN, maskina kommer jo til å veie over 20 kilo :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som Kanzu indirekte sier: åpning i ikke totalt støvfrie omgivelser er en brutal killer for harddisker. Mellomrommet mellom lesehodene og de roterende skivene er noen skarve micrometer, og selv støvkorn langt mindre enn øyet kan oppfatte vil skape hakk, riper og andre skader som gjør disken ubrukelig i løpet av svært kort tid.

 

Jeg tror ikke baderomstipset han tipser om holder mål for å gjøre omgivelsene støvfrie nok, men det er jo noe det er mulig å teste ut! Dessverre har jeg verken pleksiglass eller utstyr og erfaring til å gjennomføre noe slikt, gamle IDE-harddisker på 1-8GB har jeg derimot mer enn nok av! :D

 

Til slutt vil jeg bare ønske deg lykke til videre med prosjektet!

Er spent på resultatet! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...