Gå til innhold

TEST: ABIT NF7-S


Anbefalte innlegg

ATX-kontakten kan i første øyekast virke noe malplassert, men når man begynner å se litt nærmere på det fungerer løsningen faktisk relativt bra. Man kan rett og slett tre strømkabelen over på andre siden av kabinettet og la ledningen gå loddrett ned i kontakten midt på kortet.

 

Oppfattet dette som en ren negativ ting i denne testen. De er jo så og si likt plassert. Mtp strøm til hk/CPU så er jo dette den optimale plasseringen så hva kommer først? Hvor vanskelig det er å strekke en ledning eller ytelse/stabilitet?

 

Og slik det ser ut så får man problemer med å ta ut ram på Epox-kortet også. Er dette et minus på det kortet? Ikke i følge dere.

 

Og svak bundle? Med at man har med P-ATA - S-ATA adapteren burde vel veie opp for at man bare har en IDE-kabel med? Synes hvertfall jeg.

 

 

Synes tester hos dere motsier hverandre mye. Dere burde bli mere konsekvent og ha testene dere har gjort i bakhodet. I en test er en spesiell ting negativt mens i en annen er det slik det er nå til dags.

 

Kan heller ikke forstå hvordan det kunne gå slik med overklokkingen deres. ALDRI hørt om noen med slike problemer med et NF7-S v1.2. Dere burde kanskje undersøkt saken nermere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at man nok en gang skal ha problemer med FSB-settings på Abit-kort. Undertegnede hadde store problemer med sitt Abit KR7A-133-kort, inntil jeg etter mye om og men fant ut at jeg MÅ overklokke til minst 137/138 MHz for at det skal bli stabilt med en Athlon XP-prosessor...

 

Abit lager gode kort, men slike problemer burde vært svært unødvendig!

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med å sette FSB til 200MHz (nektet å starte) på en maskin med samme kortet, men når jeg satt "CPU FSB/DRAM ratio" til "6/6" i stedet for "By SPD" funka det helt bra.

 

Har dere prøvd dette? Og satt i den ekstra 12 volts-kontakten?

 

Stiller spørsmålet igjen jeg, siden jeg ikke har sett noe annet enn dritt-slenging i mellomtiden. Har dere/kommer dere til å teste dette? Den ekstra 12-voltspluggen leste jeg noe om et sted, husker ikke adressen, men konklusjonen var grei, koble den i, gjorde dere det? Blir jo seriøst mye 12volt med nye prosessorer.

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med å sette FSB til 200MHz (nektet å starte) på en maskin med samme kortet, men når jeg satt "CPU FSB/DRAM ratio" til "6/6" i stedet for "By SPD" funka det helt bra.

 

Har dere prøvd dette? Og satt i den ekstra 12 volts-kontakten?

 

Stiller spørsmålet igjen jeg, siden jeg ikke har sett noe annet enn dritt-slenging i mellomtiden. Har dere/kommer dere til å teste dette? Den ekstra 12-voltspluggen leste jeg noe om et sted, husker ikke adressen, men konklusjonen var grei, koble den i, gjorde dere det? Blir jo seriøst mye 12volt med nye prosessorer.

 

12 volt var plugget i fordi manual anbefalte dette hvis man hadde det tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Skal overklokkingsgutta teste hva Epox og Abit er godt for, når kan vi vente oss de testene?

 

:yes:

 

Send Epox og Abit til overklokking.no og få de til å teste begge to på identiske oppsett.

 

EPoX-kortet er sendt for lengesiden, og så vidt jeg forstor var de allerede i besittelse av NF7 og var missfornøyde.

Lenke til kommentar

 

EPoX-kortet er sendt for lengesiden, og så vidt jeg forstor var de allerede i besittelse av NF7 og var missfornøyde.

 

NF7 v1.2? Det er jo mangen andre hw-sider som synes det er et ekstremt godt kort og det er mange av de som kjører på 200-230MHz FSB her på forumet så hvordan de kan være misfornøyde kan jeg ikke helt forstå..

Lenke til kommentar

 

EPoX-kortet er sendt for lengesiden, og så vidt jeg forstor var de allerede i besittelse av NF7 og var missfornøyde.

 

NF7 v1.2? Det er jo mangen andre hw-sider som synes det er et ekstremt godt kort og det er mange av de som kjører på 200-230MHz FSB her på forumet så hvordan de kan være misfornøyde kan jeg ikke helt forstå..

 

Det frustrerer meg litt at folk ikke kan sette seg inn i en problematikk før de klager på den. Hvis du undersøker litt finner du fort ut at 333 MHz FSB-prosessorer ikke er spesielt velegnet til overklokking.

Lenke til kommentar
Tja....

Hvis norsk omtale skal vere tannløs (som vanlig), så er det greit å få vite hvor portene bør sitte på et ATX-kort.  

Kanskje man har noe å si til utformingen av dei også (ovale ville vere pent).  :p  

:D Lydchips har ingenting på et ATX å gjøre!

 

Godt å høre en seriøst post innen alt det andre her....

Lenke til kommentar

 

EPoX-kortet er sendt for lengesiden, og så vidt jeg forstor var de allerede i besittelse av NF7 og var missfornøyde.

 

så derfor driter de bare oppi det? snakk om profesjonell holdning. ok.no er en entusiastside, og skal grave litt i ting. Istedetfor skyver man det bare til siden og lager en ny test der man kikker på et karbinett, eller klæsker vannblokker på et skjermkort og klokker det litt (UTEN voltmod :roll: ).

 

Det frustrerer meg litt at folk ikke kan sette seg inn i en problematikk før de klager på den. Hvis du undersøker litt finner du fort ut at 333 MHz FSB-prosessorer ikke er spesielt velegnet til overklokking.

 

Det frustrerer meg at du tydeligvis ikke har satt deg inn i våre utsagn eller problemstillingen generelt. Det er nemlig ikke prosessorklokking vi er ute etter, men fsb klokking. om du hadde hatt en duron prosessor hadde det spilt ingen som helst rolle.

 

Godt å høre en seriøst post innen alt det andre her....

 

Da er jo vi tilbake til typisk arrogant, overlegen mentalitet. Når noen kommer med litt konstruktiv kritikk, driter dere oppi det og later som det aldri er skrevet. Hvis noen intetanede gjøker med +/- 50 poster bare roser dere og synes dere er bra, så fortsetter dere i samme duren og gjør samme feilen i neste test.

Lurer på hva i granskauen som var så seriøst med den posten der? Når dere får skryt er det seriøs, når folk blåser ut litt pga dere overser de små signalene er det bare grunnløs kritikk?

Lenke til kommentar

 

EPoX-kortet er sendt for lengesiden, og så vidt jeg forstor var de allerede i besittelse av NF7 og var missfornøyde.

 

så derfor driter de bare oppi det? snakk om profesjonell holdning. ok.no er en entusiastside, og skal grave litt i ting. Istedetfor skyver man det bare til siden og lager en ny test der man kikker på et karbinett, eller klæsker vannblokker på et skjermkort og klokker det litt (UTEN voltmod :roll: ).

 

Det frustrerer meg litt at folk ikke kan sette seg inn i en problematikk før de klager på den. Hvis du undersøker litt finner du fort ut at 333 MHz FSB-prosessorer ikke er spesielt velegnet til overklokking.

 

Det frustrerer meg at du tydeligvis ikke har satt deg inn i våre utsagn eller problemstillingen generelt. Det er nemlig ikke prosessorklokking vi er ute etter, men fsb klokking. om du hadde hatt en duron prosessor hadde det spilt ingen som helst rolle.

 

Godt å høre en seriøst post innen alt det andre her....

 

Da er jo vi tilbake til typisk arrogant, overlegen mentalitet. Når noen kommer med litt konstruktiv kritikk, driter dere oppi det og later som det aldri er skrevet. Hvis noen intetanede gjøker med +/- 50 poster bare roser dere og synes dere er bra, så fortsetter dere i samme duren og gjør samme feilen i neste test.

Lurer på hva i granskauen som var så seriøst med den posten der? Når dere får skryt er det seriøs, når folk blåser ut litt pga dere overser de små signalene er det bare grunnløs kritikk?

 

Konstruktiv kritikk? Les en gang til hva jeg svarte på:

 

"Tja....

Hvis norsk omtale skal vere tannløs (som vanlig), så er det greit å få vite hvor portene bør sitte på et ATX-kort.

Kanskje man har noe å si til utformingen av dei også (ovale ville vere pent).

Lydchips har ingenting på et ATX å gjøre!"

 

Hvis det er konstruktiv kritikk har jeg bommet stort på min definisjon.

 

Når du sier at du vil ha FSB-overklokking er jeg fullstendig klar over dette, men dette avhenger likevel en god del av CPU, noe jeg håper du forstår. Skal man skru opp FSB langt på et hovedkort må man ha en CPU som takler dette. 333 MHz FSB-prosessorene har ikke et særlig godt utgangspunkt. Du uttaler deg her som om du tror CPU og hovedkort ikke har noe med hverandre å gjøre.

 

Når det gjelder Overklokking.no så har jeg lite oversikt over hva de driver med, så det får du ta opp med dem.

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg synes posten har sklidd litt ut...

For min del virker det som om dere har fått et dårlig eksemplar av NF7-S kortet. Det aller fleste NF7-S kortene klarer 200mhz+ ved 1.7V på NB og at dere ikke klarer å oppnå dette er ikke deres feil, men kortet.

Selv har jeg et NF7-S Rev 1.2 som er stabilt på 211mhz, og kortet kjører uten problemer Prime95, 24/7.

Jeg skal vannkjøle NB og voltmodde når jeg får Vapochill fra Databutikken og regner da med at kortet klarer 230mhz+.

Lenke til kommentar

Dere er amatører og kan droppe overklokkingseksjonen når dere ikke gidder å prøve med en annen CPU enn 2700+. Dere kan iallefall gjøre den L3-bridge fiksen, så kanskje dere også når 200mhz FSB. Ta et hint da, når dere sliter med de fleste nForce2 overklokkingene dere foretar dere.

 

Det har ingenting med at 333mhz CPU'er ikke er noe tess til overklokking, enkelte kjører dem på 2900mhz. De er ikke dårligere til max mhz-overklokking enn AMD CPU'er med 266mhz FSB. Så det blir feil å si at de ikke egner seg til overklokking. Men nForce2 har et problem med 333mhz FSB bus som default. Folk stopper på rundt 175-185mhz FSB, akkurat som dere. Dette er et problem som ligger i CPU, ikke i hovedkort. Dette har jo dere faktisk klart å finne ut(applaus). Men for guds skyld gjør noe med det da.

 

Jeg vil heller si at DERE ikke egner dere til overklokking.

Lenke til kommentar
Dere er amatører og kan droppe overklokkingseksjonen når dere ikke gidder å prøve med en annen CPU enn 2700+. Dere kan iallefall gjøre den L3-bridge fiksen, så kanskje dere også når 200mhz FSB. Ta et hint da, når dere sliter med de fleste nForce2 overklokkingene dere foretar dere.

 

Det har ingenting med at 333mhz CPU'er ikke er noe tess til overklokking, enkelte kjører dem på 2900mhz. De er ikke dårligere til max mhz-overklokking enn AMD CPU'er med 266mhz FSB. Så det blir feil å si at de ikke egner seg til overklokking. Men nForce2 har et problem med 333mhz FSB bus som default. Folk stopper på rundt 175-185mhz FSB, akkurat som dere. Dette er et problem som ligger i CPU, ikke i hovedkort. Dette har jo dere faktisk klart å finne ut(applaus). Men for guds skyld gjør noe med det da.

 

Jeg vil heller si at DERE ikke egner dere til overklokking.

 

Helt enig. :yes:

 

Når du sier at du vil ha FSB-overklokking er jeg fullstendig klar over dette, men dette avhenger likevel en god del av CPU, noe jeg håper du forstår. Skal man skru opp FSB langt på et hovedkort må man ha en CPU som takler dette. 333 MHz FSB-prosessorene har ikke et særlig godt utgangspunkt. Du uttaler deg her som om du tror CPU og hovedkort ikke har noe med hverandre å gjøre.

Vil nå si at det avhenger minst av CPU. Hadde bare vært å puttet i en annen prosessor enn 333Mhz bus prosessor i. Etter hva jeg har lest er det bare 333Mhz bus prosessorene som sliter med høy FSB. Til og med Duron klarer 200+.

Lenke til kommentar
Dere er amatører og kan droppe overklokkingseksjonen når dere ikke gidder å prøve med en annen CPU enn 2700+. Dere kan iallefall gjøre den L3-bridge fiksen, så kanskje dere også når 200mhz FSB. Ta et hint da, når dere sliter med de fleste nForce2 overklokkingene dere foretar dere.

 

Det har ingenting med at 333mhz CPU'er ikke er noe tess til overklokking, enkelte kjører dem på 2900mhz. De er ikke dårligere til max mhz-overklokking enn AMD CPU'er med 266mhz FSB. Så det blir feil å si at de ikke egner seg til overklokking. Men nForce2 har et problem med 333mhz FSB bus som default. Folk stopper på rundt 175-185mhz FSB, akkurat som dere. Dette er et problem som ligger i CPU, ikke i hovedkort. Dette har jo dere faktisk klart å finne ut(applaus). Men for guds skyld gjør noe med det da.

 

Jeg vil heller si at DERE ikke egner dere til overklokking.

 

Kunne ikke vært mer enig. ( smiske? FU.. gutten får sagt det, og han helt forbanna rett.)

 

En annen ting jeg lurer på er.. hvor er vedkomne som skrev testen? Det hadde vært litt intesressant å høre hva han har å si.

jeg lurer også på hvorfor hw.no aldri kan inrømme at de har vært litt sløve og/eller gjort en feil. Om ikke annet inrømme at ting kunne vært gjort på en annen måte. Dette er noe jeg tar som en selvfølge at seriøse sider gjør. Jeg synes det er meget arrogant å gå frem som om dere aldri gjør noe feil.

Hva er vitsen med konstruktiv kritikk da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...