Gå til innhold

TEST: ABIT NF7-S


Anbefalte innlegg

Herregud, alltid det maset om overklokking.  

Utstyret som blir brukt, er eid av privatpersoner. Jeg ser ikke akkurat grunnen til at man skal ødelegge det bare for å se hva max-grensen er.  

 

overklokking kan man heller lese om på utenlandske sider. VR-zone har en fyldig abit NF7 2.0 overklokkingsartikkel

 

Ja? Hvorfor ikke mase? Det er nemmelig veldig mange overklokkere her hvis du ikke har skjønt det. Det er jo en grunn til at vi lurer på det med overklokking da. Hvis jeg ikke husker feil, så er du en overklokker selv.

 

Både Epox kortet og Abit kortet klarer 200FSB uten å presse noen som helst grense eller ødelegge noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At HW.no bruker XP2700 testprosessor er vel nokså teit. Hadde de undersøkt litt om 333Mhz bus prosessorene, så hadde de fort funnet ut at det har vært masse problemer med de og nforce2.

 

Mitt Abit NF7-S boota og gikk inn i windows på 230Mhz FSB, uten noe ektra kjøling. Siden overklokkingen deres gikk dårlig ville jeg nesten si at det var liten vits å ta med det i denne testen.

 

Test heller kortet igjen med en XP1700+ T-bred B eller en XP2100+.

Det er vel heller kanskje en oppgave til overklokking.no, som ikke har kommet med noe fornuftig på lenge.

 

Både Epox og Abit kortet burde testet på nytt. Testene viser at dere ikke kommer over 200FSB engang, noe folk her på forumet har klart uten problemer.

 

At 333 MHz FSB-prosessorer ikke egener seg spesielt godt til overklokking betyr ikke at vi skal slutte å bruke dette, det betyr mer at hovedkortene ikke er gode nok for dette. Nå produseres Barton, før det var det rene 333 MHz FSB-prosessorer, og før det igjen var det 266 MHz FSB-prosessorene. Det er ikke HW.no sin jobb å teste hvor høyt man kan teste gårsdagens prosessorer. Dette er info ku overklokkingsfantaster er interessert i, og faller derfor under Overklokking.no

 

Du kan heller ikke si at det er unødvendig å ta med overklokkingsresultater fordi det ikke gikk helt perfekt? Er det ikke et viktig aspekt å få med seg at man med nyere prosessorer ikke kan regne med kjempemessige OC-resultater? Det står også nevnt at XP2700-prosessoren ikke er særlig velegnet som OC-objekt.

Lenke til kommentar

Syns testen er bra gjennomført, noen her skrev at siden overklokkingen gikk dårlig skulle de utelatt å ha det med, skal bare bra ting komme?

Det med revisjon skulle de tatt med.

Men at hw.no folka er dårlig overklokkere er å ta litt hardt i, ikke alle kommer opp i 230FSB, bare så DU vet det.

Og at HK ikke passer så bra med XP2700+ er jo en bakdel, de skal jo ikke bare teste med cpuer som er bra til det HK :)

Konklusjon:

Hw.no tester/forum er bra

Lenke til kommentar
Det er ikke HW.no sin jobb å teste hvor høyt man kan teste gårsdagens prosessorer. Dette er info ku overklokkingsfantaster er interessert i, og faller derfor under Overklokking.no

 

Test heller kortet igjen med en XP1700+ T-bred B eller en XP2100+.  

Det er vel heller kanskje en oppgave til overklokking.no, som ikke har kommet med noe fornuftig på lenge.

 

Se nå hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Det er ikke HW.no sin jobb å teste hvor høyt man kan teste gårsdagens prosessorer. Dette er info ku overklokkingsfantaster er interessert i, og faller derfor under Overklokking.no

 

Test heller kortet igjen med en XP1700+ T-bred B eller en XP2100+.  

Det er vel heller kanskje en oppgave til overklokking.no, som ikke har kommet med noe fornuftig på lenge.

 

Se nå hva jeg skriver.

er ikke enig deg!

Lenke til kommentar

"Det man riktignok bør legge merke til ved layouten på dette kortet, som viser at designerne ikke bare har gjort uheldige valg, er avstanden mellom AGP- slotten og første PCI-slott. Vi har dessverre ikke et GeForce FX 5800-kort tilgjengelig på testlaben, men det kan se ut som denne avstanden er stor nok til at man kan sette i et slikt kort uten å måtte ofre en PCI-plass."

 

Jeg vet ikke om forfatter er klar over at grunnen til mellomrommet mellom pci og agp spor er fordi ABit har fjernet den fOrste pci-sloten, men slik er det altsA. Dette er da slettes ingen fordel.

Lenke til kommentar
...ikke alle kommer opp i 230FSB, bare så DU vet det.

 

Er ikke meg du sikter til vel? :D

Du sitter jo med det nesten dårligste overklokkeren av alle nforce2 korta, syns nesten synd på deg. Veldig få Asus kort som i det heletatt klarer 200Mhz FSB. Blir morro å se hvor bra hovedkortet deres med Crush 18D chipsett blir.

 

Som jeg har sagt tidligere. Send korta til overklokking.no og få de til å teste overklokkingsegenskapene til korta.

Lenke til kommentar
Det er ikke HW.no sin jobb å teste hvor høyt man kan teste gårsdagens prosessorer. Dette er info ku overklokkingsfantaster er interessert i, og faller derfor under Overklokking.no

 

Test heller kortet igjen med en XP1700+ T-bred B eller en XP2100+.  

Det er vel heller kanskje en oppgave til overklokking.no, som ikke har kommet med noe fornuftig på lenge.

 

Se nå hva jeg skriver.

er ikke enig deg!

 

Er ikke overklokking en oppgave for overklokking.no? Skjer ikke stort der for tiden, annet enn å mikse sammen aprilspøk.

Lenke til kommentar
Utstyret som blir brukt, er eid av privatpersoner. Jeg ser ikke akkurat grunnen til at man skal ødelegge det bare for å se hva max-grensen er.

 

eeeeek, feil

 

det er blitt utlånt av abit og de er ikke akkurat kjent for å forsøke å hindre folk i å overklokke, tvert imot har de gjort stor pr på det motsatte. hvis abit hadde lest denne testen (noe de ikke kan da den er på norsk) tror jeg de hadde blitt litt skuffet og vært i at dette var slapphendt.

Lenke til kommentar
hvis ikke den prosessoren var opplåst engang blir dette bare helt for dumt!

 

HVA HINDRER DERE?

 

Er dere giddeslause, eller?

 

Hvor ofte leser dere om folk som ødelegger hovedkort av klokking her inne?

 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Vi har skrevet at man ikke kunne øke FSB noe mer når man satt ned multiplier. Foreslår at du setter deg litt inn i situasjonen før du kaller folk "giddeslause"

Lenke til kommentar
Det er ikke HW.no sin jobb å teste hvor høyt man kan teste gårsdagens prosessorer. Dette er info ku overklokkingsfantaster er interessert i, og faller derfor under Overklokking.no

 

Test heller kortet igjen med en XP1700+ T-bred B eller en XP2100+.  

Det er vel heller kanskje en oppgave til overklokking.no, som ikke har kommet med noe fornuftig på lenge.

 

Se nå hva jeg skriver.

 

 

Er ikke overklokking en oppgave for overklokking.no? Skjer ikke stort der for tiden, annet enn å mikse sammen aprilspøk.

er ikke enig deg!

Mente detta da!

det med overklokking.no er jeg sånn halveis enig i.

Lenke til kommentar
hvis ikke den prosessoren var opplåst engang blir dette bare helt for dumt!

 

HVA HINDRER DERE?

 

Er dere giddeslause, eller?

 

Hvor ofte leser dere om folk som ødelegger hovedkort av klokking her inne?

 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Vi har skrevet at man ikke kunne øke FSB noe mer når man satt ned multiplier. Foreslår at du setter deg litt inn i situasjonen før du kaller folk "giddeslause"

:yes:

Lenke til kommentar
Jeg synes hovedkort-testene her er ... dårlige, siden de vektlegger helt feil ting og virker tilfeldige. Jeg har skrevet et mer utførlig innlegg her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=104204

 

Hvis ikke ytelse er viktig når det gjelder et hovedkort er jeg litt overrasket. Andre ting som stabilitet, bundle, layout, overklokking etc er også viktig, men ikke alle ting er like lett å ta med. Vi kan ikke ha PCer stående til 30 dagers stabilitetstesting.

 

Innlegget ditt på den nevnte posten har jeg forresten allerede kommentert, og det virker svært lite gjennomtenkt og kan neppe anses for å være konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
"Det man riktignok bør legge merke til ved layouten på dette kortet, som viser at designerne ikke bare har gjort uheldige valg, er avstanden mellom AGP- slotten og første PCI-slott. Vi har dessverre ikke et GeForce FX 5800-kort tilgjengelig på testlaben, men det kan se ut som denne avstanden er stor nok til at man kan sette i et slikt kort uten å måtte ofre en PCI-plass."

 

Jeg vet ikke om forfatter er klar over at grunnen til mellomrommet mellom pci og agp spor er fordi ABit har fjernet den fOrste pci-sloten, men slik er det altsA. Dette er da slettes ingen fordel.

 

Det er jo en fordel, nesten ingen bruker PCI porten under AGP alikevel. Den blokker jo luftstrømmen for grafikkortet. Den første PCI porten(som da er fjernet) kan skape konflikter mellom den PCI porten og AGP.

 

Abit sitt hovedkort har fjernet en PCI port fordi kortet mest sannsyneligvis er laget med hensyn til sine egne grafikkort med OTES kjøling.

Hvem bruker 6 PCI porter uannsett? Hovedkortet har både innebygd LAN og lyd.

Lenke til kommentar
hvis ikke den prosessoren var opplåst engang blir dette bare helt for dumt!

 

HVA HINDRER DERE?

 

Er dere giddeslause, eller?

 

Hvor ofte leser dere om folk som ødelegger hovedkort av klokking her inne?

 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Vi har skrevet at man ikke kunne øke FSB noe mer når man satt ned multiplier. Foreslår at du setter deg litt inn i situasjonen før du kaller folk "giddeslause"

:yes:

 

Det han mente med "giddalause" var at dere bare testen hk med en CPU. Han mente det var slapt av dere å ikke teste en annen CPU enn XP2700+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...