Gå til innhold

Ikke bilde på 15M HDMI kabel.


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne HDMI kablen:

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23160022

på 15 meter. Når jeg koplet den til min monitor, så fikk jeg login bilde, men etter å ha logget på, så fikk jeg aldrig mer bilde. Har også prøvd å gå ned i oppløsning, men fortsatt ikke noe bilde.

Har koplet en annen kabel til tv mitt, og der får jeg bilde (1080P). Denne kablen er 5 meter.

 

Spørsmål:

Trenger jeg signalforsterker på denne kablen, eller burde jeg levere den tilbake ?

 

TIA

Karl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det er nok rett og slett kildene som ikke sender ut et kraftig nok signal. Da er det langt fra sikkert det vil fungere med en annen kabel. En signalforsterker vil nok være løsningen på et såpass langt strekk.

Lenke til kommentar
Det er nok rett og slett kildene som ikke sender ut et kraftig nok signal. Da er det langt fra sikkert det vil fungere med en annen kabel. En signalforsterker vil nok være løsningen på et såpass langt strekk.

Takker for svar. Jeg har akkurat bestillt denne http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10504686. Håper den gjør susen. Har et AGP skjermkort som står i et AGP 4X spor. Vet ikke om det har noe å si, men hadde også problemer når jeg koplet dette til TV i 1080P med en 5 meter biltema kabel. Når jeg så kjøpte en litt dyrere 5 meters kabel, så funket det på tv, men med 15 meter hdmi til en lcd monitor, så fikk jeg ikke bilde (selv om jeg hadde bilde i 10 sekunder i det jeg logget inn).

Lenke til kommentar

Jeg skal ha HDMI-kabel fra PS3 og Xbox360 opp til projektoren i taket. Strekket er drøye 8 m, vil jeg få mer utbytte av å kjøpe to stk. 4 eller 5 meters kabler og koble de sammen med en slik signalforsterker, eller kan jeg gå for én lang kabel i stedet? Vil dette eventuelt være et sjansespill, slik at jeg kan ende opp med en ubrukelig kabel?

 

Vil det eventuelt være hensiktsmessig å gå for en slik, eller kan det fungere like bra med en slik?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg skal ha HDMI-kabel fra PS3 og Xbox360 opp til projektoren i taket. Strekket er drøye 8 m, vil jeg få mer utbytte av å kjøpe to stk. 4 eller 5 meters kabler og koble de sammen med en slik signalforsterker, eller kan jeg gå for én lang kabel i stedet? Vil dette eventuelt være et sjansespill, slik at jeg kan ende opp med en ubrukelig kabel?

 

Vil det eventuelt være hensiktsmessig å gå for en slik, eller kan det fungere like bra med en slik?

 

Takk for svar :)

 

Har ikke så mye erfaring på dette enda, men når jeg kjøpte en billig DVI til HDMI kabel på 5 meter for å kople pc'en til mitt plasma tv, så fungerte ikke den (fikk bilde i noen sekunder, så forsvant det). Når jeg så kjøpte en dyrere (husker ikke hvilken nå i farten), så fungerte den helt fint.

Dette er fra samme pc (og skjermkort) som jeg ikke får den "dyre" profigold HDMI kablen til å virke på 15 meter, så jeg regmer med at ouput signalet på skjermkortet mitt er svakt.

 

Min konklusjon er derfor:

Selv på 5 meter kan man få problemer med bilige kabler, så jeg ville gått for en dyr en på 8 meter. Regner med at dette kan ha med utgangssignalet å gjøre.

 

Har nå fått signalforsterkeren min, men i og med at jeg må ha en HDMI kabel til, så har jeg ikke fått testet den enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har nå byttet pc, og da også skjermkort (HD4870), og da løste det seg. Jeg får med dette skjermkortet både lyd og bilde over min 15 meter lange HDMI kabel.

Var nok det gamle skjermkortet som ikke sendte sterke nok signaler.

 

Neida, det var sikkert bare ps som økte prisen kraftig på den kabelen. Du vet da blir den jo automatisk bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...