Gå til innhold

hvilket spill har størst systemkrav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Gta IV er vel det vanlige spillet som krever mest, men grafikken er ikke noe spesielt imponerende i forhold til Crysis. Problemet er at de som lagde GTA IV ikke optimiserte spillet for pc.

Lenke til kommentar
Det utvilsomt mest krevende spillet er nok FSX.

Ironi?

 

 

Har du prøvd Flight simulator X ? Jeg kjører glatt crysis på fullt med aa, mens FSX må jeg skru ned det meste for å få det noenlunde framerate.

har prøvd et flight simulator, men ikke X... har ikke hørt om det, så jeg googla flight simulator X, og fant et bilde... Var elendig grafikk, så jeg trodde det var ironi... men når jeg googla det nå, og fant et annet bilde, så virka grafikken bedre, og med avstanden man kunne se, tror jeg på at det krever mye... Så jeg så på feil bilde rett og slett

Lenke til kommentar
Processor: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX

Lydkort: NVIDIA GeForce 6800 GT

Harddisk: 500gb + ekstern hdd på 250gb

ram: 4096 mb

 

 

var det no mer interesant?

 

EDIT: Da kan jeg ikke kjøre gta iv jg da :(

 

Dette kjører ikke Crysis lett?

Jeg har da samme oppsett og kjører crysis med 35fps på 1280 i oppløsning. Vil da si at det kjører crysis lett ;)

Lenke til kommentar
Processor: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX

Lydkort: NVIDIA GeForce 6800 GT

Harddisk: 500gb + ekstern hdd på 250gb

ram: 4096 mb

 

 

var det no mer interesant?

 

EDIT: Da kan jeg ikke kjøre gta iv jg da :(

 

Dette kjører ikke Crysis lett?

Jeg har da samme oppsett og kjører crysis med 35fps på 1280 i oppløsning. Vil da si at det kjører crysis lett ;)

 

35fps? 35fps er ikke akseptabelt hos meg.... Sist jeg bencha fikk jeg vel 40-43 average, å jeg synes ennå det ikke er full spillbart pga mangel på AA og rett oppløsning

Lenke til kommentar
jeg ser da forskjell, men er ikke utrolig viktig med de få ekstra...

 

Det er da snakk om average? Som da vil gi bedre flyt i spillet..

Høyere average fps = Høyere "lavest" fps score.. altså mindre synk i fps når det kommer på krevende områder.

Ikke nødvendigvis. Hvis man holder seg på 50 fps stabilt, men at man hvert 20 sekund detter ned til 1 fps i et sekund vil gjennomsnittelig fps være 47,55. Hvis man kjører spillet med 45 fps stabilt vil man ha en lavere gjennomsnittelig fps, men en mye bedre opplevelse.

 

GTA 4 krever nesten quad cpu :D

 

Sjekk hvor mye bedre en quad cpu gjør det enn en dualcore!

 

<a href="http://img367.imageshack.us/img367/3641/gt...ches1280qb6.png" target="_blank">http://img367.imageshack.us/img367/3641/gt...ches1280qb6.png</a>

Passer meg fint siden jeg har en Q9550 :) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
jeg ser da forskjell, men er ikke utrolig viktig med de få ekstra...

 

Det er da snakk om average? Som da vil gi bedre flyt i spillet..

Høyere average fps = Høyere "lavest" fps score.. altså mindre synk i fps når det kommer på krevende områder.

Ikke nødvendigvis. Hvis man holder seg på 50 fps stabilt, men at man hvert 20 sekund detter ned til 1 fps i et sekund vil gjennomsnittelig fps være 47,55. Hvis man kjører spillet med 45 fps stabilt vil man ha en lavere gjennomsnittelig fps, men en mye bedre opplevelse.

 

Ja, er klar over dette. Men poenget mitt var at man ikke kunne si at 45fps avg gir bedre flyt enn 60fps, med mindre fps`en datt ned til 1 hvert 20 sek da :p

Lenke til kommentar

Enig med applebee.. 35 fps er svakt.. Og man kan lett se forskjell på 35 til 44 average.. Og visst det skjer noe i crysis, så detter fps betraktelig... Ta et eksempel.. 35 fps detter ned til 20.. Krise.... 44 detter ned til 30.. Da er ikke så ille som 20.. Og 20 er HAkk hakk hakk hakk..

 

Minesviper har vel relativt høye maskin krav.. :)

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...