Gå til innhold

Team Fortress 2 - Snakketråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du har steam oppe: View > Servers

 

Edit: 0.1 sec raskere enn meg... fuuuuu

 

 

Testet dette, men ingen servere kommer opp på verken TF2 eller TF2 Beta.

 

 

Og teksten som etter en stund kommer opp, eller om jeg stopper søket er:

No internet games responded to the query.

Lenke til kommentar

Testet dette, men ingen servere kommer opp på verken TF2 eller TF2 Beta.

 

 

Og teksten som etter en stund kommer opp, eller om jeg stopper søket er:

No internet games responded to the query.

#1: Reset ruteren din.

#2: Sjekk brannmuren på PC, ruter og Antivirus (prøv å disable all brannmur OG antiviruset i 5 min bare for å se om det ikke er det som er problemet).

#2.5: Evt slipp gjennom alt fra Steam til TF2 både på PC'n og ruteren om du ikke har gjort det.

#3: Driver problem kanskje? Sjekk om alt er oppdatert (har du hatt noe driverkrasj i det siste?).

#4: Reinstaller TF2.

 

Btw, er det bare TF2 du har det problemet med? Går det greit med CS(S/1.6), L4D(2), etc?

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Testet dette, men ingen servere kommer opp på verken TF2 eller TF2 Beta.

 

 

Og teksten som etter en stund kommer opp, eller om jeg stopper søket er:

No internet games responded to the query.

#1: Reset ruteren din.

#2: Sjekk brannmuren på PC, ruter og Antivirus (prøv å disable all brannmur OG antiviruset i 5 min bare for å se om det ikke er det som er problemet).

#2.5: Evt slipp gjennom alt fra Steam til TF2 både på PC'n og ruteren om du ikke har gjort det.

#3: Driver problem kanskje? Sjekk om alt er oppdatert (har du hatt noe driverkrasj i det siste?).

#4: Reinstaller TF2.

 

Btw, er det bare TF2 du har det problemet med? Går det greit med CS(S/1.6), L4D(2), etc?

 

Eg har same problem. Får opp serverlista, og alt går fint, i CS:source.

 

Fikk opp serverlista i sjølve STEAM programmet, men ikkje i TF2. Men ellers takk for tipsa som allereie kom !

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

For de med nettverksproblemer, så kan jeg fortelle at jeg for noen år siden oppdaget at brannmuren min sperret for Valve-adresser da de genererte en del trafikk som kunne feiltolkes. Men jeg kjører egen maskin som router med modemet i bridge, og det spørs vel hvor mange som gjør det på samme måte som meg.

 

Jeg måtte enten deaktivere "intrusion detection"-systemet i Clarkconnect (nå ClearOS), eller gå gjennom lista med sperrede IP-adresser, og åpne manuelt de jeg fant ut var fra Valve og Steam.

Lenke til kommentar

Om man får opp serverne i selve STEAM men ikke i TF2, er det en stor sjanse for at det er brannmursproblemer. Enable TF2 og steam i windows brannmuren, ruterbrannmuren og sjekk om antiviruset ikke har sperret det. Som sagt i min forrige post, steng av alt som heter brannmur og antivirus i et par minutter og sjekk igjen.

 

 

Edit: Men spør igjen siden mitt spørsmål ble drunktnet av andre poster. Er det noen norske servere oppe i TF2?

 

 

Edit2: Ok, da har faktisk jeg også det problemet. Får se hva jeg kan gjøre med det evt om det er noe som hender hos TF2labben :p.

 

 

Edit3: Master server list er nede. Bare å vente til de får fikset det. (http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1946853 Ikke Valve som har sagt det, men ut ifra det folk sier her, så er det vel bare å vente).

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Lurer på 3 ting:

 

1. Når jeg scroller med datamusen, så kan jeg se hvilket våpen/verktøy jeg scroller til. Hvordan slår jeg av dette, så jeg bare får opp våpenet automatisk, uten å få opp denne ruten.

 

2. Man kan kjøpe våpen og stuff med ekte penger(?). Er det noen mulighet for å bruke mobilen? Får vel ikke brukt Visa Electron.

 

3. Plutselig får jeg nye våpen, men aner ikke hvordan. :p Så, hvordan unlocker jeg egentlig nye våpen og hatter?

 

Awesome spill. <3

Endret av Henro
Lenke til kommentar

Lurer på 3 ting:

 

1. Når jeg scroller med datamusen, så kan jeg se hvilket våpen/verktøy jeg scroller til. Hvordan slår jeg av dette, så jeg bare får opp våpenet automatisk, uten å få opp denne ruten.

 

2. Man kan kjøpe våpen og stuff med ekte penger(?). Er det noen mulighet for å bruke mobilen? Får vel ikke brukt Visa Electron.

 

3. Plutselig får jeg nye våpen, men aner ikke hvordan. :p Så, hvordan unlocker jeg egentlig nye våpen og hatter?

 

Awesome spill. <3

 

Vel nr 1 så kan du gå inn på innstillinger og under keybindings så finner du fram console og binder den til en knapp. Ellers kan du og høyreklikke på spillet i Steam Library og gå inn på Properties -> Set Launch Options og skrive inn "-console" uten " da :) deretter skriver du når du får opp konsollen hud_fastswitch 1

 

Nr 2. Ja man kan kjøpe våpen med ekte penger, men så vidt jeg vet kan dette ikke gjøres med mobiltelefon.

 

Nr 3. Det er 2 vanlige måter å få nye våpen, enten finner du dem, da ofte en "Vintage" variant, ellers så får du dem når du fullfører forskjellige achievements tilhørende classen du spiller. Hattene er ofte random drop, men kan også craftes ved å bruke andre våpen og noen spill, som Spiral Knights (som er ganske så bra) gir deg gratis hatt til Solider når du spiller via Steam.

Lenke til kommentar

2. Man kan kjøpe våpen og stuff med ekte penger(?). Er det noen mulighet for å bruke mobilen? Får vel ikke brukt Visa Electron.

 

 

Man kan kjøpe våpen med ekte penger ja, men jeg vill anbefale deg å ikke gjøre det siden man kan få det samme utstyret som man kan kjøpe bare ved å spille noen timer :D

Lenke til kommentar

Skal prøvde å driste meg tilbake, etter nesten 3 år uten TF2 (ettersom det nå er gratis, noe som gjør at også broren min spiller).

 

Finnes det servere som deaktiverer dette hattetullet?

Ja det finnes servere som spiller helt vanilla TF2. Selv skjønner jeg ikke alt styret med å spille uten alle nye ting/hatter, hatter har da ingen ting å si på spillet.

Lenke til kommentar

Nr 3. Det er 2 vanlige måter å få nye våpen, enten finner du dem, da ofte en "Vintage" variant, ellers så får du dem når du fullfører forskjellige achievements tilhørende classen du spiller. Hattene er ofte random drop, men kan også craftes ved å bruke andre våpen og noen spill, som Spiral Knights (som er ganske så bra) gir deg gratis hatt til Solider når du spiller via Steam.

 

Vintage våpen er ikke mulig å få tak i i dag, det var kun de våpnene du hadde i ryggsekken når Mann Co. Store åpnet som ble vintage. Dette ble gjort for å skille mellom nye og gamle våpen og utstyr.

Reglene for itemdrops er jeg litt ustø på, men det avhenger av hvor mye du spiller. Det er en maksgrense per gitte tid, og da må du vente så og så lenge på å få nye items når du når denne grensa. Det er ingen minimumsgrense, så å spille én time i uka gir deg ikke automatisk masse ting. Våpen gis også når man greier milestones for achievements, hver klasse har 3 slike.

 

Trading er også en mulighet, men det lønner seg å være litt smart og litt forsiktig. Skal du crafte kan det lønne seg å rett og slett spørre om oen har det itemet først, så kanskje du slipper hele craftinga. Er folk gjerrige kan du heller trade vanlige items og lage metall av dem - mulighetene er egentlig mange for den som har litt is i magen.

Lenke til kommentar

Nr 3. Det er 2 vanlige måter å få nye våpen, enten finner du dem, da ofte en "Vintage" variant, ellers så får du dem når du fullfører forskjellige achievements tilhørende classen du spiller. Hattene er ofte random drop, men kan også craftes ved å bruke andre våpen og noen spill, som Spiral Knights (som er ganske så bra) gir deg gratis hatt til Solider når du spiller via Steam.

 

Vintage våpen er ikke mulig å få tak i i dag, det var kun de våpnene du hadde i ryggsekken når Mann Co. Store åpnet som ble vintage. Dette ble gjort for å skille mellom nye og gamle våpen og utstyr.

Reglene for itemdrops er jeg litt ustø på, men det avhenger av hvor mye du spiller. Det er en maksgrense per gitte tid, og da må du vente så og så lenge på å få nye items når du når denne grensa. Det er ingen minimumsgrense, så å spille én time i uka gir deg ikke automatisk masse ting. Våpen gis også når man greier milestones for achievements, hver klasse har 3 slike.

 

Trading er også en mulighet, men det lønner seg å være litt smart og litt forsiktig. Skal du crafte kan det lønne seg å rett og slett spørre om oen har det itemet først, så kanskje du slipper hele craftinga. Er folk gjerrige kan du heller trade vanlige items og lage metall av dem - mulighetene er egentlig mange for den som har litt is i magen.

 

Du kan maks få opp til 8-10 items hver uke, og cap'en reseter på Torsdager. :)

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden en "Soldier's Stash" og en "Engineer's Cap" som jeg ikke bruker, om noen har lyst på de er det bare å komme med forslag til ting du kan trade i retur.

 

En ting til; Lokalen sine servere (Gode public servere fra Sverige) er oppe og går igjen etter litt nedetid, jeg anbefaler folk å ta en tur innom der. Legg til "Lokalen" i Tag feltet i filteret for å finne de.

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden en "Soldier's Stash" og en "Engineer's Cap" som jeg ikke bruker, om noen har lyst på de er det bare å komme med forslag til ting du kan trade i retur.

 

En ting til; Lokalen sine servere (Gode public servere fra Sverige) er oppe og går igjen etter litt nedetid, jeg anbefaler folk å ta en tur innom der. Legg til "Lokalen" i Tag feltet i filteret for å finne de.

kan være smart å nevne om tingene dine er vintage el ikke.

i tillegg kan du legge ved en link til din backpack, så folk kan sjekke hva du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...