Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Noen med Asus P5Q her? PC starter ikke


Anbefalte innlegg

Alt av vifter går, og lyset på hovedkortet lyser grønt, men skjermen bare blinker i standby-modus. Alt av ledninger er koblet til, jeg har dobbeltsjekket alle. Begge strømledningene til HK er i, og pci express får også strøm. Jeg har bare koblet til én SATA-HD foreløpig (som også får strøm), men ingenting skjer.

 

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av koronag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er helt nytt ja, men hva mener du med det signal fra hovedkort på skjerm?

 

Det er et nytt P5Q med en ny E8500 og PC6400 DDR2 (har prøvd både den gamle og den nye RAM`en). Corsair 750W og HD4870. Har testet med mitt gamle 8800GT også, no dice. :(

 

 

Prøv å kople skjermen direkte til HK dersom du har Vga, Dvi, Hdmi eller hva du bruker for å kople til skjermen.

Lenke til kommentar

Nevermind. :blush: Jeg har bygget en del pc`er opp gjennom årene, men dette er første gang jeg har satt på cpu feil vei.

 

Jeg foreslår skylddeling, siden Asus i sin bruksanvisning snudde hovedkortet 90 grader når de viste cpu-delen (uten å ta med mer enn sokkel) og insisterte på nedre venstre hjørne. Min del av skylden går jo selvfølgelig mest på at jeg ikke faktisk sjekket hvor den fordømte anviseren på sokkelen var. :!:

 

Uansett, jeg er sykt happy for at det faktisk funker etter litt rough love, og takk til dere som har kommet med tips, dere redder sikkert mange tullinger som meg i løpet av en vanlig uke!

Lenke til kommentar
Nevermind. :blush: Jeg har bygget en del pc`er opp gjennom årene, men dette er første gang jeg har satt på cpu feil vei.

 

Jeg foreslår skylddeling, siden Asus i sin bruksanvisning snudde hovedkortet 90 grader når de viste cpu-delen (uten å ta med mer enn sokkel) og insisterte på nedre venstre hjørne. Min del av skylden går jo selvfølgelig mest på at jeg ikke faktisk sjekket hvor den fordømte anviseren på sokkelen var. :!:

 

Uansett, jeg er sykt happy for at det faktisk funker etter litt rough love, og takk til dere som har kommet med tips, dere redder sikkert mange tullinger som meg i løpet av en vanlig uke!

 

Kan ikke skjønne at denne pros. kan sette feil vei. Det er jo 2 spor i pross som skal passe i sokkel. I andre posisjoner faller den ikke på plass!

 

Asus manual:

 

5. Position the CPU over the socket,

making sure that the gold triangle

is on the bottom‑left corner of the

socket then fit the socket alignment

key into the CPU notch.

 

The CPU fits in only one correct

orientation. DO NOT force the

CPU into the socket to prevent

bending the connectors on the

socket and damaging the CPU!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...