slideface Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Vet at det er mange spørsmål rundt om på forumet om dette, men jeg har desverre ikke så veldig mye peil på data. Fungerer GTA IV på min HP Pavilion 9312? Fant noe info på den siden jeg kjøpte pc'n for to år siden: Ekte Windows Vista™ Home Premium AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-52 2048 MB (2 x 1024 MB) 160 GB SATA-harddisk 5400 rpm 17" WXGA+ High Definition BrightView Widescreen NVIDIA® GeForce™ Go 7600 med 256 MB dedikert skjermminne IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag 802.11a/b/g WLAN HP mobil fjernkontroll Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, Takk for alle svar. -Fredrik
Avean Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Vil nesten ikke være spillbart. Folk med en hel serie nyere maskiner har rundt 10fps i spillet. Det er veldig krevende og bør ha en kraftig stasjonær gamer maskin.
slideface Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 Vil nesten ikke være spillbart. Folk med en hel serie nyere maskiner har rundt 10fps i spillet. Det er veldig krevende og bør ha en kraftig stasjonær gamer maskin. Tenkte meg egentlig det, men det har seg slik at jeg fikk se at min far har kjøpt dette spillet til julegave, så det er litt synd da. Men takk for raskt svar.
MOO- Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Må nesten si at jeg gruer meg til spillet er ferdig nedlastet, selv om pcen klarer de meste spill uten problemer. Men når sant skal sies så har jeg hørt at xfx 8800gtx er kortet som får minst problemer av de som er prøvd på gta iv -.-
slideface Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 En liten ting til jeg lurer på. Hvilke spesifikasjoner/krav fra pc'n trenger man? er det noen som vet?
Avean Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Vet ikke, folk får veldig variabel ytelse. Det mest skremmende eksempelet er en med Quad 3.0Ghz og 4870X2 skjermkortet til 4000kr som får bare 40fps i 1680x1050. Blir spennende å se hva jeg får i 1920x1200 med GTX280 kortet. Gruer meg. Folk sier det er dårlig optimalisert men samtidig sammenligner med Far Cry 2 som blir totalt feil. GTAIV er monster svært og detaljert så er bare naturlig at det krever utrolig mye.
Nether Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Har lite peil på AMD prosessorer og enda mindre peil når de er på laptop, men det som jeg legger merke til er skjermkortet. Tror det kan bli vanskelig å få noen nye spill til å kjøre bra på det, spesielt GTA IV som visstnok skal kreve en del. De fleste laptoper er ikke ment for spill, og skal du ha en som kan kjøre de nyeste spillene så må du nok ut med en del penger, og passe på å ikke gå i alle fellene rundt om kring. Ellers kan du kjøpe deg en ny stasjonær PC som kan kjøre spillet, eller rett og slett en 360/PS3. For jeg tror ikke du får en god spillopplevelse på den maskinen, om du får startet det i det hele tatt. Et kort google søk ga meg disse spesifikasjonene som anbefalte: OS: Windows XP SP2 Processor: Dual core processor (Intel Pentium D or better) RAM: 2GB Hard Drive: 18GB free hard disk space Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader Drive: DVD-ROM dual-layer drive Jeg har alltid brukt Nvidia så vet ikke med Avi, men jeg tror at 8800 kortene fortsatt er de som gir best ytelse for lavest pris. Men etter hva Avean sier virker spillet litt krevende/dårlig optimalisert så hvis du ikke har så mye peil på data at du lett kan sette sammen en maskin selv til lav pris så er kanskje en konsoll et bedre valg. Xbox 360 kan du få for en billig pris nå og kjører selvsagt GTAIV helt greit. Og jeg er en gedigen PC fan, pluss at jeg har PS3 i stedet for 360 så det er ikke noe annet som ligger bak det rådet. Endret 4. desember 2008 av Nether
iharal3 Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Vil nesten ikke være spillbart. Folk med en hel serie nyere maskiner har rundt 10fps i spillet. Det er veldig krevende og bør ha en kraftig stasjonær gamer maskin. Tenkte meg egentlig det, men det har seg slik at jeg fikk se at min far har kjøpt dette spillet til julegave, så det er litt synd da. Men takk for raskt svar. Vel, bare en ting å gjøre. Ønske deg konsoll til julegave
MOO- Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Ikke kom med den regla at grafikk ikke er alt nå men. Console grafikken på gt Iv = pc grafikkens low-medium.. Jeg tror du kjører sånn ca 15 - 45 fps Avean Jeg for min del venter på patchene De vil komme og jeg tror det blir orden på problemene siden det er så mange som har klaget. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte Qaud core da Endret 4. desember 2008 av Moozoren
Fin Skjorte Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Test maskinen din her http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
MOO- Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Test maskinen din her http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Er ingen vits, varierer fra pc til pc spillet er så dårlig optimalisert enda:( Eneste jeg faila på testen var Quad core det hadde jeg ikke
b-real Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Flyttes ifra Forum > Spill > PC-spill til: Forum > Spill > Spillforum - For de mest omdiskuterte > Grand Theft Auto
Nostalgisk Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 for meg virker det ihvertfall som den ikke funker altfor bra med SLI da jeg bare får 47fps average på 1680x1050 med gtx280 i SLI.men dette vil bli bedre med tiden med nye patcher og drivere.
Kenny Bones Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Merkelig at det skal kreve SÅ sinnsykt mye vel? Da må det være veldig dårlig portet og dårlig stabilisert. Spesielt med tanke på at det kjører OK på både 360 og PS3 og jeg går utfra at Pcen til Avean er langt bedre enn begge disse konsollene. Dette var skikkelig lamt synes jeg.
ketle Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Ryktene sier at det er stabilt på 8800 serien til Geforce, men at det er dårlige tilpasset grafikkortserier som er nyere.
rune89 Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 (endret) Merkelig at det skal kreve SÅ sinnsykt mye vel? Da må det være veldig dårlig portet og dårlig stabilisert. Spesielt med tanke på at det kjører OK på både 360 og PS3 og jeg går utfra at Pcen til Avean er langt bedre enn begge disse konsollene. Dette var skikkelig lamt synes jeg. Nei, det er ikke så merkelig. Fordi Rockstar annonserte at de skulle sikre dette spillet for fremtidens pc`er. Derfor spillet krever så mye. Endret 11. desember 2008 av Rune89
Priest32 Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har Quad 6600, 4GB 800MHz dual channel minne, og Asus 8800 GTS 512MB skjermkort..(Asus P5B Hovedkort, XP Pro + SP3) -- Spiller spillet problemfritt ! Merket litt 'LAG' noen få ganger, når skjermen har vært full av aktivitet. Spiller med standard oppløsning 1024x768.. Ser ikke noe særlig forbedring på større oppløsning. Ikke på noen spill !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå