Gå til innhold

Tidenes Black Metal album?


michael691

Anbefalte innlegg

Kan vi ha en poll? Må se hva folk stemmer på.

 

Hvis jeg har glemt noe så si ifra:

 

 

Darkthrone - Transylvanian Hunger

Dimmu Borgir - Stormblåst

Emperor - In the Nightside Eclipse

Satyricon - Nemesis Divina

Behemoth - Grom

Burzum - Det Som En Gang Var

Gorgoroth - Antichrist

Immortal - Battles In The North

Carpathian Forest - ?

Ulver - Bergtatt

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

 

Og nå snakker vi Old Skool. Ikke sånn: OMGZZ!1!!!!1!11 Dimmu B0rgiear ftw!!!111

 

Har ikke hørt no særlig på CF men hva kan stå i lista?

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med Old Skool? Om det er "nekrolyden" du tenker på så er vel ikke f.eks. Emperor typisk Old Skool? Og hva er galt med "OMGZZ!1!!!!1!11 Dimmu B0rgiear ftw!!!111" når du selv har med Dimmu Borgir blant alternativene? :ermm:

 

Savner en del band her, som Taake, Carpathian Forest, Ulver, Mayhem, Enslaved, Gehenna, Borknagar og Dødheimsgard. Senere band som Urgehal og Tsjuder er kanskje ikke Old Skool? Og om du først skal ha med Emperor og Dimmu Borgir er det kanskje greit å ta med Arcturus og Limbonic Art?

 

Du har også andre band, som Marduk, Thorns, Khold, 1349, Troll, Isengard og Trelldom, som sikkert kan sanke en stemme eller to :)

Lenke til kommentar

er nok av band som mangler på listen, det er jo klart. men blir litt mye og viss man skal ta med allt og :p

 

på Gorgoroth ville eg kansje hatt Pentagram, eller Antichrist istede.

 

Norkse Ragnarok, med platen Nattferd eller Arasing Realm bør være der! får vertfall min stemme.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med Old Skool? Om det er "nekrolyden" du tenker på så er vel ikke f.eks. Emperor typisk Old Skool? Og hva er galt med "OMGZZ!1!!!!1!11 Dimmu B0rgiear ftw!!!111" når du selv har med Dimmu Borgir blant alternativene? :ermm:

 

Savner en del band her, som Taake, Carpathian Forest, Ulver, Mayhem, Enslaved, Gehenna, Borknagar og Dødheimsgard. Senere band som Urgehal og Tsjuder er kanskje ikke Old Skool? Og om du først skal ha med Emperor og Dimmu Borgir er det kanskje greit å ta med Arcturus og Limbonic Art?

 

Du har også andre band, som Marduk, Thorns, Khold, 1349, Troll, Isengard og Trelldom, som sikkert kan sanke en stemme eller to :)

 

Mayhem fant jeg ut ista at jeg mangler. Og OMGZ!1!!! DIMMU mener jeg gammeldags dimmu ikke den nye som 14 åringer wannabe emoer som digger bare serpentine offering

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig med Old Skool? Om det er "nekrolyden" du tenker på så er vel ikke f.eks. Emperor typisk Old Skool? Og hva er galt med "OMGZZ!1!!!!1!11 Dimmu B0rgiear ftw!!!111" når du selv har med Dimmu Borgir blant alternativene? :ermm:

 

Savner en del band her, som Taake, Carpathian Forest, Ulver, Mayhem, Enslaved, Gehenna, Borknagar og Dødheimsgard. Senere band som Urgehal og Tsjuder er kanskje ikke Old Skool? Og om du først skal ha med Emperor og Dimmu Borgir er det kanskje greit å ta med Arcturus og Limbonic Art?

 

Du har også andre band, som Marduk, Thorns, Khold, 1349, Troll, Isengard og Trelldom, som sikkert kan sanke en stemme eller to :)

 

Mayhem fant jeg ut ista at jeg mangler. Og OMGZ!1!!! DIMMU mener jeg gammeldags dimmu ikke den nye som 14 åringer wannabe emoer som digger bare serpentine offering

 

Synes egentlig ikke Dimmu fortjener å være med på den listen i det hele tatt, de skivene er egentlig ikke spesielt gode i forhold til de andre som er nevnt der. Min mening though. :)

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Mayhem fant jeg ut ista at jeg mangler. Og OMGZ!1!!! DIMMU mener jeg gammeldags dimmu ikke den nye som 14 åringer wannabe emoer som digger bare serpentine offering

 

hva gjør din musikksmak mere verdt enn de 14 åringene som kanskje digger den musikken du ser ned på? må bare kommentere dette ,da det irriterer meg no grenseløst. hva gjør deg annerledes liksom? slike utsagn er et fåfengt forsøk på å få andres musikksmak til å fremstå som mindreverdig.

 

men On topic: mye bra på lista der! enslaved eller windir trekker så langt min stemme hvertfall

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant står framleis høyt i kurs her i huset.

Det er ikke akkurat true, norwegian black metal. Men jeg gir vel faen.

 

Ellers har vi jo også følgende plater jeg verdsetter høyt den dag i dag:

 

Taake - Over Bjoergvin Graater Himmelrik

Windir - 1184

Kampfar - Fra Underverdenen

Burzum - Det som engang var

Immortal - Sons of northern Darkness

Covenant - Nexus Polaris

 

Når jeg tenker etter er det mye skrap som kommer ut innen denne sjangeren. Mye jeg likte for 5 år siden som jeg ikke orker i dag. Begynner vel å bli gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...