Gå til innhold

Lenovo N500 - erfaringer og oppfatninger


Ennasus

Anbefalte innlegg

Suverent :)

Finner du firewire på maskinen?

En firewire her. Fungerer forresten utmerket til skole/kontor pc, alt går lekende lett. Eneste crappy so far er lyden fra høytalere, går greit på lavt volum. Men har du ett ok headsett er jo det problemet løst.

Jeg husker ikke hvorfor jeg skrev at det var en FW på laptopen her men DET ER INGEN FW PÅ DENNE MODELLEN FRA MPX. Needless to say føler man seg lurt når spesifikasjonen sier FW. Jeg tok uansett kontakt med MPX pr. mail og påpekte feilen og lurte på hva man skulle gjøre. Jeg fikk ett meget kort svar der de beklaget at det ikke var FW. Litt snurt over kort svar spurte jeg igjen hvordan vi skulle løse situasjonen iom. jeg har tross alt har kjøpt en laptop MED FW. Det gikk en liten kort uke uten svar før jeg igår sendte mail nr.3 der jeg purret på svar og lurte på om laptopen skulle sendes tilbake. Dett svaret fikk jeg idag;

 

(Sak:XXXXXXXXXX) Sak fra XXXXXXXXXXXXXX

Fra: [email protected]

Sendt: 30. desember 2008 13:48:36

Til: XXXXXXXXXXXXXX

 

(Behold emne ved besvarelse av denne epost / Please keep the subject when replying to this mail)

 

Hei! Beklager dette. Det viste seg at vi fikk feil info fra produsent. Og ønsker du å returnere pcen så er det greit. Alternativt kan vi fikse et ekspresscard med FW til deg. Eller at vi finner en passende avslag i kjøpssummen. Du kan velge hva du ønsker, så satser vi på å finne en løsning i denne saken.

 

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

XXXXX XXXXXX

XXXXXXXXXXXXX

 

PC/Print MPX.no ASTorp IT. Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord.Postboks 2024, 3202 Sandefjord.Tlf.: 33 29 34 00. www.mpx.no www.xd.no

 

Det er godt å se at de tar ansvar, selv om de selger denne til en gunstig pris SKAL informasjon være korrekt, da får heller de ta reklamasjon med sin produsent tenker jeg. Så om du er irritert over feilen syns jeg du skal påpeke dette ovenfor MPX og heller gå for en express løsning fra dem :) Selv syns jeg det er kjedelig å returnere en pc man har tatt godt ibruk samt jeg egentlig ikke stiller bra der da regler for reklamasjon (som vi alle har godtatt når vi kjøpte fra MPX) er at den skal returneres i samme stand. Akurat det blir litt vanskelig for meg. Express anyone?

Endret av raiisak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noe annet enn Firewire, da.

 

Men må nevne at jeg har hatt samme problem som Jale de siste dagene, med et ustabilt nett. Men lastet, ned ny driver til dette Intel 5100-kortet, og virker som ting funker som de skal nå.

 

Når det er sagt virket nettet helt fint den første uken. Nå i ettertid at ting tullet seg litt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en på komplett, den har ikke FireWire, men det plager ikke meg siden jeg ikke har noe som bruker dette. Uansett, så er lenovo 3000 N500 levert i en haug varianter. Bare sjekk lenovo.no og trykk på support og nedlastinger. Noen med, og noen uten FW etter hva jeg husker.

Den datamaskinen komplett leverte (til meg) var versjon 4dg, som har hdmi og bluetooth.

Jeg syntes prisen var bra, men har vært litt plaget med trådløskortet (Intel Wifi link 5100) som jeg ikke får til å fungere med ruteren min, så da blir det ny N-draft ruter snart(Jippi!).

 

Ellers fungerer alt etter hva jeg har fått testet, men jeg synes Lenovo kunne levert et lite program som kan ta bilder og video fra webkameraet siden sånt ikke finnes i Vista. Tips til et slikt program mottas gjerne.

 

--

jogo

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en på komplett, den har ikke FireWire, men det plager ikke meg siden jeg ikke har noe som bruker dette. Uansett, så er lenovo 3000 N500 levert i en haug varianter. Bare sjekk lenovo.no og trykk på support og nedlastinger. Noen med, og noen uten FW etter hva jeg husker.

Den datamaskinen komplett leverte (til meg) var versjon 4dg, som har hdmi og bluetooth.

Jeg syntes prisen var bra, men har vært litt plaget med trådløskortet (Intel Wifi link 5100) som jeg ikke får til å fungere med ruteren min, så da blir det ny N-draft ruter snart(Jippi!).

 

Ellers fungerer alt etter hva jeg har fått testet, men jeg synes Lenovo kunne levert et lite program som kan ta bilder og video fra webkameraet siden sånt ikke finnes i Vista. Tips til et slikt program mottas gjerne.

 

--

jogo

Et litt avansert program http://www.yawcam.com/

 

Ta bilder via nettleseren: http://cameroid.com/

 

Bruker stort sett den via nettleseren fordi den er enkel, og pluss den har en del effekter;p

Lenke til kommentar
Skjønte heller ikke dette med kameraet, aner ikke hvordan jeg tar bilder med det.

 

I XP går jeg bare på min datamaskin, der ligger kameraet som en egen device, der kan jeg ta bilder osv når jeg dobbelklikker på den.. jeg har dog en N100, men prinsippet bør vel være det samme? :)

Lenke til kommentar
Skjønte heller ikke dette med kameraet, aner ikke hvordan jeg tar bilder med det.

 

I XP går jeg bare på min datamaskin, der ligger kameraet som en egen device, der kan jeg ta bilder osv når jeg dobbelklikker på den.. jeg har dog en N100, men prinsippet bør vel være det samme? :)

 

Men dette fungerer ikke i Vista som er levert med noen av N500 modellene.

Lenke til kommentar
Et litt avansert program http://www.yawcam.com/

 

Ta bilder via nettleseren: http://cameroid.com/

 

Bruker stort sett den via nettleseren fordi den er enkel, og pluss den har en del effekter;p

 

Takker. Skal teste når jeg får ny ruter og får testet maskinen mer på nett. Gidder ikke sitte på gangen med en ethernet-kabel i datamaskinen. Da lar jeg heller kona spille Majong.... eller kabal på den noen dager. Det blir så stille på stua da :)

Lenke til kommentar

Sniker meg inn i denne tråden da jeg vurderer denne maskinen.

Ser ut som en bra maskin til ca 5000 kr, jeg har kikket på 3 gb versjonen på komplett.

Det jeg lurer på er hvordan 9300 GS kortet gjør seg til spilling, er ikke hovedgrunnen til at jeg skal ha laptop men hender jeg spiller litt til tider så det er greit å vite.

Lenke til kommentar
Sniker meg inn i denne tråden da jeg vurderer denne maskinen.

Ser ut som en bra maskin til ca 5000 kr, jeg har kikket på 3 gb versjonen på komplett.

Det jeg lurer på er hvordan 9300 GS kortet gjør seg til spilling, er ikke hovedgrunnen til at jeg skal ha laptop men hender jeg spiller litt til tider så det er greit å vite.

 

Den scorer 3,5 på vistas ytelsestest. Jeg har ikke oppdatert driverene til skjermkortet. Det kan jo hende det er noe å hente der.

Jeg tror nok at en bærbar til 5000,- ikke er ment for avanserte nye spill, da må man nok opp noen klasser. Men den duger nok til litt småspilling om man ikke trenger allverden av ytelse, eller kan spille noen av de litt eldre spillene.

 

Prosessor Intel® Pentium® Dual CPU T3200 @ 2.00GHz 4,9 
Minne (RAM) 3,00 GB 4,6 
Grafikk NVIDIA GeForce 9300M GS 3,5 
Spillgrafikk 1532 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) 4,7 
Primær harddisk 176GB ledig (222GB totalt) 5,2 

Avgjøres av laveste delresultat 3,5

Lenke til kommentar

Hallo. Angående spilling, så har jeg prøvd Doom3 på high settings og 1024x768 og fikk 43 fps med den innebygde timedemoen. Men dette er ikke akkurat av de nyeste spillene. Men det duger godt nok for min del. Jeg har den med 9300m gs skjermkort.

 

Mvh.

Wrench.

Endret av wrench
Lenke til kommentar

Er litt irritert over støy som kommer over lave toner. Som i starten av en sang etc, er kanskje ikke så mye å bry seg om for "vanlige" folk. Dette skjer når jeg bruker headset som er koblet til det innebygde lydkortet til maskinen (fremme). Men når jeg bruker USB-lydkort eller USB-headset er lyden plutselig mye bedre. Kanskje fordi de ikke har noe å gjøre med maskinens lydkort. Har prøvd med mange forskjellige headset, og de fungerer fint på andre maskiner.

 

Derfor går jeg ut fra at det er driverene som ikke er helt som de skal. Nå bruker jeg driverene som var ferdiginstallert (Conexant Audio Driver). Er det noen som vet om noen andre drivere som fungerer? Helst noen som ikke er laget av Conexant hvis det er mulig.

 

Eller kan det være en insilling? Har leita litt, men uten hell. Tar imot tips. :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir Lenovo på meg da, har ett spørsmål til allikevel.

 

Tenkte å kjøpe komplett sin men den kommer ikke inn får i begynnelsen av neste måned så da så jeg på 3 gb utgaven som MPX har til rundt 5000 kr, men så ser jeg at http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:2195825;c:36159 har en 1 gb til kun 4000 kr.

 

Er vel bare å kjøpe den billigste pg slenge i en 2 gb ram-brikke selv jeg tror de er like, sparer jo noen hundre på det.

Lenke til kommentar
Ser ut til at det blir Lenovo på meg da, har ett spørsmål til allikevel.

 

Tenkte å kjøpe komplett sin men den kommer ikke inn får i begynnelsen av neste måned så da så jeg på 3 gb utgaven som MPX har til rundt 5000 kr, men så ser jeg at http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:2195825;c:36159 har en 1 gb til kun 4000 kr.

 

Er vel bare å kjøpe den billigste pg slenge i en 2 gb ram-brikke selv jeg tror de er like, sparer jo noen hundre på det.

 

Men så kommer den fra komplett.no med en harddisk på 250gb og den fra mpx.no og meeter.no bare med 160gb

Lenke til kommentar
Ser ut til at det blir Lenovo på meg da, har ett spørsmål til allikevel.

 

Tenkte å kjøpe komplett sin men den kommer ikke inn får i begynnelsen av neste måned så da så jeg på 3 gb utgaven som MPX har til rundt 5000 kr, men så ser jeg at http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:2195825;c:36159 har en 1 gb til kun 4000 kr.

 

Er vel bare å kjøpe den billigste pg slenge i en 2 gb ram-brikke selv jeg tror de er like, sparer jo noen hundre på det.

 

Legg merke til at den på Meeter er en annen PC. Annet grafikkort, annet operativsystem (Vista Home Basic). Bluetooth? Du burde sjekke hvilken modell dette er . Lenovo har et lass av 3000 N500 varianter, og ingen som selger forteller hvilken variant de selger.

Endret av jogo
Lenke til kommentar

Takker for svar, jeg undersøkte litt til og gikk til slutt for den hos meeter, bestilte 2gb ekstra ram også.

Var klar over at den ikke er like god som den hos Komplett, som meeter også fører faktiskt.

Uansett den er utsolgt over alt med en tilgjenngelig dato på 1. februar og så lenge burde jeg ikke vente.

 

For meg er det allikevel teksbehandling og internett som er bruksområdet jeg trenger den til så det burde være ok, så for jeg heller investere i en ekstern disk eventuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...